2014-10-20, 11:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasker
Vilket redan blivit dementerat av nederländska marinen.

Nu skulle nog Holland förneka det även om det var deras ubåt som låg där. Det hör väl till protokollet att åtminstone hålla den linjen utåt.
Citera
Medlem
M0rt4l1tys avatar
Lyssnar på expressens livesändning, tydligen hade det ljudits en siren från (förmodligen) HMS. Stockholm, kan detta vara för att signalera högsta beredskap, att man funnit något?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Om jag förstår det hela rätt så kommunicerar de genom satellitkontakt via fastlandet, då måste u-båten vara i ytläge el näst intill..

Räcker med att släppa upp en antenn.
Citera
2014-10-20, 11:35
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Om jag förstår det hela rätt så kommunicerar de genom satellitkontakt via fastlandet, då måste u-båten vara i ytläge el näst intill..

Jag visste det! Det är inte en rysk ubåt!
Citera
2014-10-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Det tror jag inte är speciellt långsökt. Förmodligen bor många som arbetar militärt utifrån skärgården redan i närheten av logistiska skäl. Ej omöjligt att personen som tagit bilden själv arbetar militärt vilket skulle förklara tyngden man lagt vid den observationen.

Det kan ju vara en fejk bild kanske.. man vet ju hur mycket "fejk bilder och videos" det finns på bland annat youtube. Hur ska man veta att den privatpersonen är pålitlig och inte har lekt med photoshop.?

Jag tycker det känns som att dom inte kommer hitta något.. den farkosten har nog dragit för längesen.
Citera
2014-10-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasker
Vilket redan blivit dementerat av nederländska marinen.

Fast Ryssland har ju också dementerat att det är en rysk ubåt, men folk tycks ändå inte ha några problem med att utgå ifrån att så är fallet.
Citera
2014-10-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag visste det! Det är inte en rysk ubåt!
Hur kom du fram till den intressanta slutsatsen? Fastlandet i detta fall torde vara Kallingrad..
Citera
2014-10-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu skulle nog Holland förneka det även om det var deras ubåt som låg där. Det hör väl till protokollet att åtminstone hålla den linjen utåt.
Ifall den holländska ubåten hade gått i ytläge underfärden från Stockholm hade hon seglat under holländsk flagg.
Citera
Medlem
Det är ingen jävla holländsk u-båt. De kan ta sin fattiga statspropaganda och köra upp någonstans. Nu mer än någonsin vill man ju hitta deras lilla plåtlåda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

I teorin, förmodligen.

Det är dock ytterst osannolikt att en nederländsk ubåt skulle irra runt i skärgården.
Dem har varken intresse eller anledning och i och med att dem utför övningar tillsammans med svenska marinen delar dem säkert information med Sverige i alla fall.
Citera
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordkrall
Fast Ryssland har ju också dementerat att det är en rysk ubåt, men folk tycks ändå inte ha några problem med att utgå ifrån att så är fallet.
Eh, kanske för att rysk media är statsstyrd, att ryssarna nekat att man invaderat Ukraina etc.

Du gör ingen skillnad på holländsk och rysk media?
Citera
Medlem
Ryssland säger att det *inte* är deras ubåt och "skyller" på Holland. Holland förnekar det hela men skyller inte på någon annan. Vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in