2014-10-20, 02:35
Medlem
zetruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Sker det så görs det hemligt. Knappast något man går ut med på en presskonferens.
Kan vara svårt att hålla hemligt dock, med tanke på hur välkänd vår oförmåga är vid det här laget. Jag håller det inte alls för omöjligt att det är detta som händer, men det finns starka anledningar till varför det inte skulle vara fallet. That's all. =)

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kan det vara så att Finland har lånat ut hydrofoner till Sverige och det är därför helikoptrar nu kraftsamlas till Stockholm. Finlands försvarsminister gick ju tidigare idag ut med att de ställde sig positivt till att bistå Sverige i ubåtsjakt om en förfrågan kom.
Åh, jaså? Källa på det? Det skulle ju göra hela saken mycket troligare, absolut.

Och vad mysigt om det var en granne som hjälpte till, i stället för den store i väst!
Citera
2014-10-20, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetruz
Kan vara svårt att hålla hemligt dock, med tanke på hur välkänd vår oförmåga är vid det här laget. Jag håller det inte alls för omöjligt att det är detta som händer, men det finns starka anledningar till varför det inte skulle vara fallet. That's all. =)
Sant. Omöjligt att säga hur sannolikt det är. Det är i alla fall en möjlig förklaring. Fast värmekamera och transport är kanske mer troligt.
Citera
2014-10-20, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennBeck
Lappkärsberget? Ser en helikopter ljust nu ovanför oss på väldigt hög höjd. Sen var det något annat som flög förbi nyss på lägre höjd, hann du se det? Lät inte som en helikopter iaf...

Japp, bor på Lappkärrsberget. Spanade från balkongen. Ser ingenting här men österut verkar det vara som ljudet kommer ifrån. Kul att Lappisfolk hänger här nu på natten haha..
Citera
2014-10-20, 02:54
Medlem
Undrar vart dom ryska båtarna tog vägen Concorde o så den där Proffessor något hette hen..som skulle till Las Palmas....?? vågar man åka på kryssning eller???
Citera
2014-10-20, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenkaktus
Undrar vart dom ryska båtarna tog vägen Concorde o så den där Proffessor något hette hen..som skulle till Las Palmas....?? vågar man åka på kryssning eller???
Concord ligger kvar på samma område som den gjort i flera dagar
Citera
2014-10-20, 03:05
Medlem
Her er en video fra NS Concord om det skulle være av interesse.
http://youtu.be/iWiICuCtfZ8
Senast redigerad av 3x3 2014-10-20 kl. 03:14. Anledning: Felskrivning
Citera
2014-10-20, 03:28
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Concord ligger kvar på samma område som den gjort i flera dagar

"Information emottagen: 1 h, 3 min ago (2014-10-20 00:22)"

Kan ju ha flyttat sig en bit på 1h3m.
Citera
2014-10-20, 03:36
Medlem
Undrar vad detta flygplan som kom från London gjort i St Petersburg i ca 2 timmar? Nu är det på väg att landa i Helsingfors.Kanske det är off topic i så fall ber jag om ursäkt. Kan ju vara en vanlig affärsresa men kan även tänkas att de diplomatiska relationerna behövs diskuteras.

http://www.flightradar24.com/GLEX/49ccfff
Citera
2014-10-20, 03:37
Medlem
sabress avatar
Har Professorn kommit till Stockholm nu?
Citera
2014-10-20, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudisktOcker
"Information emottagen: 1 h, 3 min ago (2014-10-20 00:22)"

Kan ju ha flyttat sig en bit på 1h3m.
Nu ahr den försvunnit igen. Förvånar mig inte om den kmr pluppa upp på samma ställe om några timmar
Citera
2014-10-20, 03:40
Medlem
Det var några som spekulerade i diagonala spröt på ubåten. Det är inga spröt utan artefakter av Bayer-dithering som uppstått när någon konverterat bilden till 256 färger (ev. GIF) av oklar anledning. Antingen hade fotografen ställt in kameran klantigt eller också vill Försvarsmakten inte avslöja för många detaljer i bilden. Jag skrev utförligare här:
(FB) Är det möjligt att förbättra bilden från ubåtsjakten?

Här diskuteras bildens dithering:
http://www.reddit.com/r/sweden/comments/2jp93l/f%C3%B6rsvarets_presskonferens_om_utvecklingen_i/
Citera
2014-10-20, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Är det fler än mig som fått suspekt mail med länk (tryckte aldrig på den då jag misstänker ip.spårning) från nyreggad användare i samband med denna tråden ?
VART hittar du concorde o en lila båt med ryskt namn proffessor något....du ser det på flaggan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in