2014-10-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossepersson
Ingen som vet vart HMS Visby to vägen när hon brände ut mot mer öppet hav?
Kanske till Professorn?
Citera
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Du kanske aldrig sett hur det ser ut. Men på videon ser du ju tydligt en skinande "boll" som hänger i luften.

Låter som flera ljud

Nästan som att man duttar och skjuter iväg 3-4 skott från ett väldigt stort maskingevär eller kanon
Citera
Medlem
stokkes avatar
Vad är det senaste om NS Concord? Har den rört sig något? Ser på Seapilot att har en hastighet på 0,9 knop vilken väl är samma sak som att den mer eller mindre ligger stilla?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Norska NRK skriver om Ryska Triton-NN.. : http://www.nrk.no/verden/_-kan-vaere-triton-nn-1.11995547

Den får närmast "batman" liknande egenskaper.., 30-40 knop på ytan och vanlig miniubåt under ytan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollebertil
Bor själv i Stockholms skärgård och satt och gameade när jag hör en fet smäll och himmelen lyser upp. Tror då att det är en blixt när det börjar komma en till efter 10 sekunder, stänger då av ljudet och får höra en smäll med lite mindre ljus. Tar då fram kameran och det är ganska lugnt, kommer sedan upp en till "ljus" och en smäll, dock väldigt mycket mindre än dom första, detta är en 3/10 om dom två första är 8/10.

Video: (kolla från 00:35, ta rätt högt ljud) https://www.youtube.com/watch?v=d8PY-oOvctE&list=UUX2mXy0gg6s78PvKDj4UcEw

Hörde även med farsan och han gick tydligen ut, han sa att det garanterat inte var någon blixt.

Ljudet kommer ju samtidigt som blixten? Nån granne som jävlas med dig?
Citera
2014-10-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Låter ju inte alls olikt https://www.youtube.com/watch?v=2mrn0x1CXb0

Synd bara att ljudet kom samtidigt och avslöjade er.
Som jag sagt så antyder jag inte att det är en blixt, för det var det verkligen inte.
Citera
2014-10-19, 23:54
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossepersson
Ingen som vet vart HMS Visby to vägen när hon brände ut mot mer öppet hav?
Min vilda spekulation är att de drog ut mot den positionen NS Concord befann sig på just då.
Citera
2014-10-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Vad är det i så fall man sett inne i Stockholms skärgård och vad är kopplingen till en ev. sjunken kärnvapenbestyckad ubåt utanför? Det finns ingen logisk förklaring till vad en sådan ubåt skulle göra i Östersjön.
Folk som tagit sig ut i en mindre ubåt?

Nu tror jag inte på detta även om det vore väldigt spännande men det är en möjlighet till att det i så fall skulle finnas något i skärgården.
Citera
2014-10-19, 23:57
Medlem
Var febril aktivitet i luften över Malmslätt, Linköping för cirka 45 min sen. Lät som ett antal helikoptrar. Kanske på väg mot kusten?
Citera
2014-10-19, 23:59
Medlem
Dem letade ju efter någon mörkklädd man, kan man inte skjuta lysraketer för att lättare hitta om man söker efter personer ?
Citera
2014-10-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stajl87
Dem letade ju efter någon mörkklädd man, kan man inte skjuta lysraketer för att lättare hitta om man söker efter personer ?
Dom har ju inte ens tagit upp något nytt om den där mannen, antingen har dom hittat honom eller så har dom avslutat sökandet.
Citera
2014-10-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stajl87

Ha ha ,tror inte han går runt mitt i natten,lär väl ligga under någon gran sova om han är på flykt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in