2014-10-20, 00:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Lös även upp i Tyresö, har regnat så säkert åska, men var ungefär samma tidpunkt!

Det går åska i området. Case closed.

http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=sv
Citera
2014-10-20, 00:02
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Certocito
Var febril aktivitet i luften över Malmslätt, Linköping för cirka 45 min sen. Lät som ett antal helikoptrar. Kanske på väg mot kusten?

(I min fantasi) Några varningsskott från marinens stora bössor följt av helikopterpådrag. Kan våra gubbar ha stött upp några Spetsnaz i skärgården?
Citera
2014-10-20, 00:03
Medlem
TritonsTreudds avatar
FNS Uusimaa syns på AIS:en utanför Hangö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stajl87
Dem letade ju efter någon mörkklädd man, kan man inte skjuta lysraketer för att lättare hitta om man söker efter personer ?
Är personen på land så fungerar nog värmekamera bra.
Citera
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Dem letade ju efter någon mörkklädd man, kan man inte skjuta lysraketer för att lättare hitta om man söker efter personer ?

Jo, fast det såg inte ut som det på filmen. Det är dessutom mer effektivt att använda mörkersikten och/eller goggles.
Citera
2014-10-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ha ha ,tror inte han går runt mitt i natten,lär väl ligga under någon gran sova om han är på flykt.

Mja, om jag hade velat fly ifrån en Ö eller, fly hur som haver så hade jag ju definitivt gjort det i natten, det är förmodligen inte så hög population på öarna där runt och dem lär ju stoppa alla dem ser..

Men du har nog rätt, OM.. OM det skulle vara en ryss som har flytt, så ligger han nog under en gran o chillar..
Citera
2014-10-20, 00:04
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:

Jo, men detta var ingen lysraket. En lysraket har ett mkt mer långvarigt sken och hänger kvar i luften mha. en fallskärm. Mer troligt annars att det skjuts spårljus för att av någon anledning markera närvaro.
Citera
2014-10-20, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ha ha ,tror inte han går runt mitt i natten,lär väl ligga under någon gran sova om han är på flykt.
Är ju ingen Svensk svamplockar, man rör sig på natten då man inte syns och ligger still dagtid... Såvida de inte har ombyte och kliver ut i den civila världen och försvinner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Varför då? Inte trodde man Ryssarna skulle ockupera Krim när man följde den krisen noggrant. Dessa plattskallar förvånar en ofta.

Kan ju vara att man använder ubåten i östersjön som försöksplattform i någon form. Östersjön är rejält djup på sina ställen och där kan lätt en större ubåt husera även om just denna gigantbåt låter otrolig. Definitivt inte i någon skärgård iaf.
Citera
Medlem
KerhoffizHs avatar
om de nu verkligen var ngn svartklädd man som man "jagar" skulle dom nog köra helikopter värmekamera hundar osv...
Citera
2014-10-20, 00:06
Medlem
Är det bara jag som inte ser fartyg strax utanför sthlm längre på marinetraffic? Nåt som stör transpondrar?
Citera
2014-10-20, 00:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Är personen på land så fungerar nog värmekamera bra.

Ögon är rätt bra också. I t ex. skog där det inte finns belysning kan man använda mörkerkikare m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in