2014-10-19, 01:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Varför har då Försvarsmakten koll på oljetankern? Det är för uppenbart för att vara ett sammanträffande. Varför stänger man då av transpondern om man bara är ett "vanligt" fartyg?

Du vet att ryssarna använde civila fartyg för att frakta soldater och kärnvapen till Kuba redan 1961?

Man maskerade en hjälpkonvoj om 300 lastbilar för att frakta ut hemligt materiel från Ukraina.

Det finns inga gränser för vad de kan hitta på...

Därför att Aftonbladet frågade dom. "Vet ni att det ligger en rysk båt hör utanför"
"Ja, vi har koll på det"

Hade dom frågat "vet ni att silja line är på väg genom farleden?" Hade dom svarat samma sak. Det betyder inte att de är misstänkta.
Citera
2014-10-19, 01:38
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandhiSkywalkerz
De kommer nog betraktas som krigsfångar.

Det kan jag nog inte tro på ????
Hur kan det bli så om det ej råder krig ?

Citat:
Ursprungligen postat av MisterBister
Det här var väl en kul fråga på det här forumet. Är det fler än pressen som är här och trålar efter information, това́рищ?

Vad antyder du ? att Ryssland har en säkerhetstjänst likt ett banan land ?
Senast redigerad av SithXM 2014-10-19 kl. 01:41.
Citera
2014-10-19, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capnjazz
Är det normalt att ett flygplan cirkulerar runt så här länge?

http://www.flightradar24.com/JTG9717/49ad31f

Lite märkligt faktiskt. Okej om det är ovanför Arlanda klockan 18 men runt Örebro klockan 1.30.

Troligaste förkaringen är nog dåligt väder och väntan på landningstillstånd...
Citera
2014-10-19, 01:40
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandhiSkywalkerz
De kommer nog betraktas som krigsfångar.

Hur ser lagstiftningen ut?
Citera
2014-10-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goffarn
Men asså....hjälp! Är verkligen ingen flygexpert, men det där ser riktigt konstigt ut! Nån som har mer koll?

Det råder dåliga väderförhållanden. Alternativt att de inte får svar från flygtornet vilket resulterar i att de får cirkulera tills de får svar eller byta flygplats.
Citera
2014-10-19, 01:42
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Få ta en närmare titt på Prospect. Jävla Sibur har ju även den slagit av AIS nu när de är i ögonkontakt med jävla Concord. (Mina spekulationer om det sista).

Men jävla Prospect. Nu har den också slagit av sin transponder????

Tydligen står det att den är uppdaterad för tre minuter sen men tankern har fasiken inte rört sig något sen typ 23:30 på Marinetraffic...
Citera
2014-10-19, 01:43
Medlem
Någon som tänker på filmen "Röd Oktober" med den skotska fittan Connery i huvudrollen? Vad kommer att hända nu? En manöver lik "Crazy Ivan"? Kommer letten Ramius att lämna över u-båten till USA/Nato? Fan vad ni är korkade, de flesta av er. Tom Clancy har tagit med er på en åktur. Suck...
Citera
Medlem
Det här är så spännande så jag vet inte var jag ska göra av mig själv!
Kan någon göra en sammanfattning på vad man tror hittills? Vill Ryssland ta över Sverige? Har vi något som de vill ha eller är det bara att de vill göra Ryssland ännu lite större?

Jag har också tänkt på det här med alla plötsliga avhopp av politiker, dom måste verkligen ha vetat att det var trubbel på gång. Tänk om Ryssland ligger bakom Ebolaspridningen?
Och den senaste tidens kampanj om "Skulle du klara dig 3 dagar vid en katastrof". Kan det vara så att någon försöker förbereda oss för att det ska bli krig?
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goffarn
Men asså....hjälp! Är verkligen ingen flygexpert, men det där ser riktigt konstigt ut! Nån som har mer koll?

Jaha, tror ni att ett danskt civilflyg är i blandat också.....nu får ni väl ända ta det lite lugnt...
Citera
2014-10-19, 01:45
Medlem
Porsennas avatar
Är det bekräftat att svensk polis är ute och söker med sina hundar i skärgården?
Citera
2014-10-19, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jaha, tror ni att ett danskt civilflyg är i blandat också.....nu får ni väl ända ta det lite lugnt...

Hehe ja men det är ju så spännande, går inte att låta bli att vara lite konspiratorisk!
Citera
2014-10-19, 01:46
Medlem
Rent militärt är det inte svårt att med hjälp av sjunkbomber pressa upp en ubåt som befinner sig på ett så begränsat område. Problemet är snarare politiskt. Vad skall en regering göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in