Sverige bör bemanna sitt luftförsvar, tanka och beväpna Gripen, flyga till Kronstrand och sen bomba basen med rosa nallebjörnar(det är ingen krigshandling va?)
Så, vi beskjuter deras fartyg - dom får "anledning" till att återgälda och ett krig som vi aldrig någonsin kan vinna startas. Vad händer sen?
Hur ser händelseförloppet ut någon kunnig eller insatt? Personligen tycker jag det är löjligt att "sätta ner foten" när man inte har något att sätta ner. Vi har ingen styrka, knappt något försvar att tala om heller..
Förstår inte riktigt varför folk hänger upp sig på Nato och att vi står helt själva hela jävla tiden...
Skulle marinen sänka ryssjäveln så är det väl inte bara sådär för ryssen att anfalla? Sverige är medlem i EU och i Lissabonföredraget står det att varje medlemsstat i EU är skyldiga att stå till förfogande om medlemsstater angrips. Skulle ryssen ändå angripa Sverige då blir de europeiska stormakterna Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien etc bli involverade och det skulle istället kunna bli "EU vs Ryssland". Skulle ryssen börja angripa ett Nato-land i och med den väpnade konflikten och vips så är USA involverade.
Tror inte att ryssarna och Putin har någon lust med detta spektakel...
Ponera att halva tråden får sin vilja fram och att vi faktiskt sänker ubåten, bara för att visa lite ballar.
Tror ni vi kommer vara lika nöjda med det ett halvår-året senare? "Åh minns ni när vi sänkte den där ubåten, fy fan va najs det va"
"Haha ja verkligen, men gud va jag saknar wi-fi, elektricitet, värme, mat, huset och min familj "
Krig är tufft tills man själv får ligga stelfrusen och hungrig i ett dike och vänta på sin egen död.
Jag tror att ns concord är ett reläfartyg till ryska flottan. Jag tror att concord bär på spionutrustning avsedd för undervattensfotografering. Man vill alltså kolla sveriges undervattensförsvar med hjälp av en ubåt
Går det inte fortare att Googla: Sveriges beredskap, Sveriges neddragning av försvaret?
Ryssen har återigen lyckats leka med Sveriges försvar och fått det att se ut som ett skämt.
Ubåten finns inte kvar, den är på väg hemåt och ligger under NS C.
Eller så är det exakt vad ryssen vill att vi sa tro Jag tror absolut att de där sorgliga vodkafyllona fortfarande ligger och trycker någonstans i sin rostiga konservburk.
Men NATO och EU kan väl knappast stå bredvid och titta på om det otroligt osannolika skulle inträffa att Ryssland försökte invadera Sverige? Vi är ju inte Ukraina direkt.