2014-10-18, 23:08
Medlem
Sverige bör bemanna sitt luftförsvar, tanka och beväpna Gripen, flyga till Kronstrand och sen bomba basen med rosa nallebjörnar(det är ingen krigshandling va?)
Citera
2014-10-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paleface
(FB) Arctic Sea. Fartyg kapat utanför Öland?
Låter långsökt, men kan dethär ha nåt samband *foliehattsvarning*

Ett fartyg som kapades 2011,hur tänkte du nu?
Citera
Medlem
Så, vi beskjuter deras fartyg - dom får "anledning" till att återgälda och ett krig som vi aldrig någonsin kan vinna startas. Vad händer sen?

Hur ser händelseförloppet ut någon kunnig eller insatt? Personligen tycker jag det är löjligt att "sätta ner foten" när man inte har något att sätta ner. Vi har ingen styrka, knappt något försvar att tala om heller..
Citera
Medlem
När FRA säger sig ha hört ryska nödanropningar, menar man då röster som talat ryska i panik

Eller helt enkelt vanligt plingljud? = Nödanrop till Kaliningrad.
Citera
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Kränker man internationell lag får man vänta sig konsekvenser. Det är inte vi som felat.
Problemet är väl att det skulle kosta oändligt mycket mer än ett sån markering smakar.
Citera
Medlem
DIEXELs avatar
Förstår inte riktigt varför folk hänger upp sig på Nato och att vi står helt själva hela jävla tiden...

Skulle marinen sänka ryssjäveln så är det väl inte bara sådär för ryssen att anfalla? Sverige är medlem i EU och i Lissabonföredraget står det att varje medlemsstat i EU är skyldiga att stå till förfogande om medlemsstater angrips. Skulle ryssen ändå angripa Sverige då blir de europeiska stormakterna Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien etc bli involverade och det skulle istället kunna bli "EU vs Ryssland". Skulle ryssen börja angripa ett Nato-land i och med den väpnade konflikten och vips så är USA involverade.

Tror inte att ryssarna och Putin har någon lust med detta spektakel...
Citera
2014-10-18, 23:10
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Ponera att halva tråden får sin vilja fram och att vi faktiskt sänker ubåten, bara för att visa lite ballar.

Tror ni vi kommer vara lika nöjda med det ett halvår-året senare? "Åh minns ni när vi sänkte den där ubåten, fy fan va najs det va"
"Haha ja verkligen, men gud va jag saknar wi-fi, elektricitet, värme, mat, huset och min familj "
Krig är tufft tills man själv får ligga stelfrusen och hungrig i ett dike och vänta på sin egen död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen
Jag tror att ns concord är ett reläfartyg till ryska flottan. Jag tror att concord bär på spionutrustning avsedd för undervattensfotografering. Man vill alltså kolla sveriges undervattensförsvar med hjälp av en ubåt

Går det inte fortare att Googla: Sveriges beredskap, Sveriges neddragning av försvaret?
Citera
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Ryssen har återigen lyckats leka med Sveriges försvar och fått det att se ut som ett skämt.
Ubåten finns inte kvar, den är på väg hemåt och ligger under NS C.

Eller så är det exakt vad ryssen vill att vi sa tro Jag tror absolut att de där sorgliga vodkafyllona fortfarande ligger och trycker någonstans i sin rostiga konservburk.
Citera
2014-10-18, 23:11
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Men NATO och EU kan väl knappast stå bredvid och titta på om det otroligt osannolika skulle inträffa att Ryssland försökte invadera Sverige? Vi är ju inte Ukraina direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Krig är tufft tills man själv får ligga stelfrusen och hungrig i ett dike och vänta på sin egen död.

Jag fick frisedel, jag ligger inte i några diken vid krig. Jag sitter på mitt kontor på lasarettet
Citera
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Bilden i den här artikeln illustrerar rätt väl Försvarsmaktens förmåga att försvara Sveriges territorium: http://www.friatider.se/insatsen-har-fortsatt-under-dagen-idag Min egen båt (en Nimbus 33 Avanta) är större.
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag fick frisedel, jag ligger inte i några diken vid krig. Jag sitter på mitt kontor på lasarettet
Oavsett vilket så kan du ändå kallas in och snabbutbildas och skickas fram som kanonmat.
Senast redigerad av WaltherVonKnopf 2014-10-18 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in