2014-10-18, 21:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Två landslagsmittfältare i min Fantacalcioelva som startar på bänken i dag, Marchisio och Florenzi.

Är Sassuolo ett hobby-pop-hipster-lag? undrar sebastian_. Jag vet inte. Kanske. Det finns intressanta spelare i laget helt klart, och en annan mentalitet än exempelvis i loserskaran i Chievo. Biondini, Brighi och Floccari, dessa idoga fotbollsarbetare, har hittat dit också men kanske inte har så mycket kvar att erbjuda även om viljan finns.
2014-10-18, 21:47
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är sassuolo årets hobby/poplag? Intressant lag, bra arena, unika tröjor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Är Sassuolo ett hobby-pop-hipster-lag? undrar sebastian_. Jag vet inte. Kanske. Det finns intressanta spelare i laget helt klart, och en annan mentalitet än exempelvis i loserskaran i Chievo. Biondini, Brighi och Floccari, dessa idoga fotbollsarbetare, har hittat dit också men kanske inte har så mycket kvar att erbjuda även om viljan finns.

Sassuolo är ett trevligt lag. Jag följer dom mest för att Juventus har en del spelare där. Men dom har en ägare, Squinzi, som har pengar och är villig att satsa. Äger sin arena. Tränaren Di Francesco spelar gärna en offensiv fotboll.

Jag tycker helt klart att dom hör hemma i Serie A.

Nu ryktas det också om att Isla ska gå till Sassuolo i januari.
Senast redigerad av myskankan 2014-10-18 kl. 21:50.
2014-10-18, 22:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Biondini, 161 matcher för Cagliari, inbytt för att försvara poängen. När han var som bäst en mycket nyttig spelare att ha i sitt lag. Gjorde någon enstaka landskamp för fem år sedan.
2014-10-18, 22:39
Medlem
Otroligs avatar
Domaren i Sassuolo har ingen vacker kväll. Trevligt resultat dock.
2014-10-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Biondini, 161 matcher för Cagliari, inbytt för att försvara poängen. När han var som bäst en mycket nyttig spelare att ha i sitt lag. Gjorde någon enstaka landskamp för fem år sedan.

Stark spelare med stor moral. Kan sin Calcio.
2014-10-18, 22:41
Medlem
Bror.s avatar
Att domaren släpper två magnifika frisparkslägen trots tydligen hands i slutminuterna är under all kritik, likaså att Pogba inte ges fördel när han rycks i tröjan. Pinsamt.

Hade gärna sett Giovinco lite tidigare, då hade det kunnat bli en seger ikväll för Juve
2014-10-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
...
Hade gärna sett Giovinco lite tidigare, då hade det kunnat bli en seger ikväll för Juve

Genomgående tema. Han gör bra ifrån sig, men får starta på bänken...
2014-10-18, 22:44
Medlem
myskankans avatar
Vad har hänt med domarna i Serie A?

Men Sassuolo gjorde en bra match. Dom.... nej fan. 1-1 är inte bra. Juventus ska bara vinna en sådan här match.
2014-10-18, 22:45
Medlem
Försöksdjurs avatar
Sassuolo är ett jävla skönt lag. Känns som en hel hög blivande fotomodeller med offensiv fotboll! En storspelande Consigli vilket man är ganska vad vid att målvakter mot Juventus gör.
2014-10-18, 22:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Väl genomförd kämpamatch av Sassuolo. Whoscored har problem med sin nya design och har krånglat hela dan, ligger nu nere igen, men jag ska kolla statistiken i morron. Hemmalaget försvarade sig bra och spelade under en stor del av matchen för mer än en poäng. Bra för ligan med det här resultatet också, inte bra om Juve rycker till sig ett stort försprång. Nu ser också lag som Genoa och Empoli, som Juve möter borta efter att ha tagit emot Palermo hemma i nästa omgång, att det inte är helt utsiktslöst att ta poäng av detta starka lag.
2014-10-18, 22:46
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Well Tevez är FÖR bra för att bänkas. Tevez Gio funkar inte och ännu värre Llorente Gio så han får vänta på Morata tills nästa match.
2014-10-18, 22:47
Medlem
Bror.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Precis. Samtidigt har Llorente sett blek ut flera matcher nu denna säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Well Tevez är FÖR bra för att bänkas. Tevez Gio funkar inte och ännu värre Llorente Gio så han får vänta på Morata tills nästa match.

Giovinco och Tevez har väl så vitt jag minns inte spelat en minut tillsammans denna säsong, så svårt att säga endast baserat på några få matcher förra säsongen
Senast redigerad av Bror. 2014-10-18 kl. 22:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in