2014-10-20, 20:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Startelvorna i matchen Genoa-Empoli:

Citat:
Perin, De Maio, Burdisso, Marchese; Antonelli, Edenilson, Rincon, Bertolacci; Falque, Matri, Perotti

Bassi; Mario Rui, Tonelli, Rugani, Hysaj; Croce, Valdifiori, Vecino; Verdi; Pucciarelli, Maccarone.
2014-10-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Startelvorna i matchen Genoa-Empoli:

Big Mac mot Matri. Låt oss hoppas på många mål
2014-10-20, 20:45
Medlem
Och jag ser gärna Calcio som ett sätt för en stad att resa sig efter svårigheter.
2014-10-20, 20:50
Medlem
myskankans avatar
Förhoppningsvis kan Verdi sätta lite fart på Empolis anfall. Dom öppnade säsongen bra, men senaste två matcherna har det inte blivit något mål. Där bak litar jag helt på Rugani.
2014-10-20, 20:56
Medlem
Ezzelinos avatar
2-2-2 och 1-3-2 för Genoa resp. Empoli hitintills i ligan. Tror på oavgjort här, men, som sagt, gärna med lite frejdigt spel och mål.

Ett rejält skott av Bertolacci efter Matris behärskade nedtagning. 1-0.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-10-20 kl. 21:03.
2014-10-20, 22:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Ajaj, Maccarone, hur kan han undvika att få en touch på bollen där?

Rätt ofta i den här matchen ger Empoli bort bollen på egen planhalva på ett lojt och nonchalant sätt.

Mittbacken Tonelli får in 1-1 på hörna. Ser ut som att bollen studsar in på hans underarm.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-10-20 kl. 22:23.
2014-10-20, 22:23
Medlem
myskankans avatar
Tonelli kvitterar med handen. Men men 1-1 står det.
2014-10-20, 22:26
Medlem
Citat:
...
Ett rejält skott av Bertolacci efter Matris behärskade nedtagning. 1-0.
På tal om Bertolaccis mästerverk, fast såklart inte alls, så vandrar mina tankar till Bertoluccis ”sista tangon i Paris” med Marlon Brando och naturligtvis inte minst ”1900” med Robert De Niro och fransosen med den imponerande näsan och vindrickarförmågan.
2014-10-20, 22:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om Bertolaccis mästerverk, fast såklart inte alls, så vandrar mina tankar till Bertoluccis ”sista tangon i Paris” med Marlon Brando och naturligtvis inte minst ”1900” med Robert De Niro och fransosen med den imponerande näsan och vindrickarförmågan.

"Novecento" ja, med Donald Sutherlands kostliga överspel i rollen som den degenererade och komiskt elake opportunist-fascisten Attila Mellanchini. Samma slags landskap som i Ermanno Olmis lågmälda mästerverk "L'albero degli zoccoli". Den kom två år senare än "1900", 1978.
2014-10-20, 22:38
Medlem
Citat:
"Novecento" ja, med Donald Sutherlands kostliga överspel i rollen som den degenererade och komiskt elake opportunist-fascisten Attila Mellanchini. Samma slags landskap som i Ermanno Olmis lågmälda mästerverk "L'albero degli zoccoli". Den kom två år senare än "1900", 1978.

Och faktiskt också Burt Lancaster, som förutom att han är en underskattad skådis dessutom har medverkat i ett par strålande italienska filmer, inte minst såklart "Il Gattopardo". Tror inte att han har någon direkt anknytning till Italien förutom filmskapandet?
2014-10-20, 22:39
Medlem
1-1 och jag får erkänna att jag inte såg alls särskilt mycket av matchen...
2014-10-20, 22:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och faktiskt också Burt Lancaster, som förutom att han är en underskattad skådis dessutom har medverkat i ett par strålande italienska filmer, inte minst såklart "Il Gattopardo". Tror inte att han har någon direkt anknytning till Italien förutom filmskapandet?

Nej, det var nog en korsbefruktning mellan italienska och amerikanska regissörer som gjorde att exempelvis Burt L. gjorde ett par utmärkta italienska filmer och att Claudia Cardinale fick spela den kvinnliga huvudrollen i den magnifika "Once Upon A Time in the West". Det hade väl pågått ända sedan Rossellini strax efter krigsslutet, och antagligen var Sergio Leone en av de viktigaste överbryggarna av Atlanten ett par decennier senare, vad gäller film. Liknande saker kunde hända i Frankrike, Godard älskade westernfilmer och plockade in Jack Palance (och Fritz Lang!) till vad som nog är Brigitte Bardots bästa film, Le mépris (1963):

http://www.imdb.com/title/tt0057345/?ref_=nm_flmg_dr_105

Empoli fick en fjärde oavgjord match ändå, de klarar sig nog kvar i Serie A.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in