2014-10-19, 15:28
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror helt ärligt SD kommer vinna på detta. Att ha en ledare som är sårbar och drabbas av något som så många svenskar drabbas av. Det kommer bli klirr i kassan för SD detta och folk kommer hata media om de bara så lite skriver skit om detta.
Samtidigt finns det väl inget parti, vars partiledare är så starkt förknippad med partiet. SD-anhängare röstar på SD för deras ledare.

Ett SD utan Jimmie är ett betydligt svagare och mindre attraktivt SD och det kan väl mycket väl påverkar opinionsresultaten negativt.
Citera
2014-10-19, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nuskig
Hatskitpartiet kommer att falla samman som ett korthus utan Jimmi. Jag har inte sett någon annan SD person som skulle kunna bli partiledare.
Jimmi var SD.

Nä, vi har ju andra skickliga politiker inom SD som t.ex. Richard Jomshof, Gustav Kasselstrand (dock i SDU för tillfället), Mattias Karlsson etc.
Citera
2014-10-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"hans snygga fru" arbetar inom SD, Åkesson har internt kritiserats för nepotism, hans svärmor, sambons mamma, har också kommit upp sig inom partiet.

Louise Erixon, Åkessons sambo, har en egen tråd (FB) Skvaller om SD-politikern Louise Erixon? (Jimmie Åkessons flickvän)

Nej, han har inte blivit kritiserats för nepotism internt. Därför att ingen vågar. Däremot har vi som står utanför partiet häpet noterat skräcken för uteslutning som många devota anhängare känner. Just för att partiet är så toppstyrt. Det är ironiskt, att ett parti som försöker framstå som "folkligt", mot en tänkt elit, själv i så enormt stor grad är elitistiskt.

Jimmie Åkesson är utbränd för att han arbetat för mycket. Det är vanligt att bli det när man inte kan delegera arbetsuppgifter. I JÅ:s fall är partiet så toppstyrt att alla "mellanviktiga" ärenden också måste få en okej-nick av Jimmie och hans inre cirkel. Ingen vågar ta egna beslut lokalt. Därav överbelastningen.

Visst kan det ligga något annat bakom (frugans spelmissbruk) men den troligaste förklaringen är oftast den enklaste: han har arbetat för mycket eftersom det finns en intern partikultur där man inte litar på varandra och på vad man får säga och inte säga till journalister.
Citera
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Samtidigt finns det väl inget parti, vars partiledare är så starkt förknippad med partiet. SD-anhängare röstar på SD för deras ledare.

Ett SD utan Jimmie är ett betydligt svagare och mindre attraktivt SD och det kan väl mycket väl påverkar opinionsresultaten negativt.
Men vad röstar de på då om inte SD??
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Hur kan ni på fullt allvar tro på att Åkesson skulle vara utbränd? Hur många har inte fått avgå inom politiken för "sviktande hälsa" eller någon odefinierad sjukdom?

Ni är synnerligen lättlurade. Det har alltså varit en kupp i partiet där man velat tvinga bort Åkesson då han varit för mesig och spelat för mycket på PK-planhalvan med nolltolerans och annat som inte gillas i partiet. Nu kommer partiet radikaliseras och med stor sannolikhet kommer man att sjunka i opinionen. JÅ var på väg att nästan bli respekterad, nu har SD stora problem.

Men va pratar du om? Är du en läkare eller varför yttrar du dig om du inte har någon fakta? Snälla uttala dig inte om saker om du inte kan styrka det.
Citera
2014-10-19, 15:32
Medlem
Malingins avatar
Citat:

Jag tror tvärtom, de kunde haft en kaktus som partiledare, folk hade röstat på de ändå.
Tror inte detta påverkar SD, verkligheten vinner, dessutom är de andra partierna utomordentliga valarbetare.
Citera
2014-10-19, 15:36
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Nä, vi har ju andra skickliga politiker inom SD som t.ex. Richard Jomshof, Gustav Kasselstrand (dock i SDU för tillfället), Mattias Karlsson etc.

Ingen av dessa är att betrakta som skickliga politiker. JÅ var skicklig, dessa är patetiska i jämförelse, speciellt Kasselstrand är ju att betrakta som en tickande bomb.

Citat:
Men va pratar du om? Är du en läkare eller varför yttrar du dig om du inte har någon fakta? Snälla uttala dig inte om saker om du inte kan styrka det.

Ja men detsamma. Fakta säger att många har avgått på grund av sviktande hälsa. Jag finner det mycket sannolikt att Åkesson inte är utbränd. Har även läst om detta, från källor med insyn i SD. Nej, du kan glömma de källorna.
Citera
Medlem
Citat:

Gustav Kasselstrand kommer aldrig att släppas in i det egentliga partiet. Åtminstone inte i någon reell maktposition. Det kommer Ekeroth att se till (eller snarare är det redan avklarat). När Kasselstrand är 30 åker han rätt ut i kylan. Teoretiskt skulle han kunna hålla sig kvar någonstans på ett lokalt plan. Men någon riksdagsplats kommer han inte att få.

Kasselstrand är nationalist, inte Counter-Jihad, som Ekeroth och Söder.
Citera
Medlem
Citat:

Samtidig finns det väl inget parti, vars hjärtefråga är så starkt förknippat med partiet.

Jag har fått intryck av att folk nämner invandringen 9 gånger och Åkesson 1 gång, när de diskuterar SD:s politik. Åkesson har betytt enormt mycket för SD, men invandringen har betytt 9 gånger så mycket för SD:s framgångar.

Tänk är ett SD med samma profilering som exempelvis FP. Samma Åkesson, men en helt annan politik. Med en liberal profil hade Åkesson aldrig tagit SD in i riksdagen.
Citera
2014-10-19, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ingen av dessa är att betrakta som skickliga politiker. JÅ var skicklig, dessa är patetiska i jämförelse, speciellt Kasselstrand är ju att betrakta som en tickande bomb.

Ja men detsamma. Fakta säger att många har avgått på grund av sviktande hälsa. Jag finner det mycket sannolikt att Åkesson inte är utbränd. Har även läst om detta, från källor med insyn i SD. Nej, du kan glömma de källorna.

JÅ kommer troligtvis tillbaka efter året. Vad får dig att tro att han inte är utbränd egentligen? Han har jobbat galet mycket under dessa 8 år med SD, varför skulle han inte kunna må dåligt? Han är trots allt en människa.

Om du inte kan ge mig något så är det inte trovärdigt det du säger.
Citera
2014-10-19, 15:41
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
JÅ kommer troligtvis tillbaka efter året. Vad får dig att tro att han inte är utbränd egentligen? Han har jobbat galet mycket under dessa 8 år med SD, varför skulle han inte kunna må dåligt? Han är trots allt en människa.

Om du inte kan ge mig något så är det inte trovärdigt det du säger.

TROLIGTVIS? Om du inte kan ge mig bevis för detta är det inte trovärdigt det du säger.
Citera
2014-10-19, 15:45
Medlem
Citat:
Fakta säger att många har avgått på grund av sviktande hälsa. Jag finner det mycket sannolikt att Åkesson inte är utbränd.

Just det, de har avgått, pga hittepå om sjukdom (fast ibland är det förstås sant). Men Jimmie har tillfälligt sjukskrivit sig inte avgått. Fattar du inte skillnaden?

Hade det varit en kupp hade kuppmakarna redan gått in bakom en ny ledare och sagt, "jag tar över tillvidare". Inget av detta har skett.

Citat:
Har även läst om detta, från källor med insyn i SD. Nej, du kan glömma de källorna.

Då kan du glömma att bli trodd. Särskilt som du säger att du läst (och alltså inte hört) det utan att länka till texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in