2014-10-18, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nervgasad
Kommer och kommer ... HKP 14 är högst levande och flygande idag.

Finns den i det svenska försvaret din mupp?
Citera
2014-10-18, 16:58
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/sverige/forsvarsmakten-om-insatsen
2 min kvar till p-konferens
Citera
2014-10-18, 17:08
Medlem
Ökad mängd personal har skickats ut under dagen, vilket då bör innebära att det i allra högsta grad är något riktigt och inte något påhittat som vissa här tycks påstå.
Citera
2014-10-18, 17:10
Medlem
REALINs avatar
Operationen utökas och uppgifterna från igår anses fortfarande vara mycket trovärdiga. Det lät även som att det kunde finnas ytterligare "bevis" nu men kommendören ville inte kommentera vad det kunde vara för något.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2014/10/fortsatt-trovardig-information/
Citera
2014-10-18, 17:11
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-The-Neger
Vilken värdelös presskonferensen! Tekniskt strul och 0% ny information. Vad fan ska vi med en teknisk genomgång av en jävla båt till? Ge oss raka svar! Är det ryssen?

Bara för att MÖP:ar känner till korvetternas prestanda gör inte media eller allmänheten det.
Citera
2014-10-18, 17:15
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Det är inte så att Svt medvetet censurerar presskonferensen av olika anledningar?

Använd ditt logiska tänk så får du svar på frågan.

Kan man anta att dom inte har hittat något med tanke på det han sa? Att informationen från båtarna som dom har plockat upp med sensorerna har skickats vidare för analys.
Citera
2014-10-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Dags att skratta! inga nya information från pressträffen.. Jag vet en hel del.. hur många kronor får jag av Aftonbladet om talar om det jag vet?

Om du skulle veta exakt samt ha bevis så skulle du säkert kunna få 50-100k kr...
Citera
2014-10-18, 17:16
Medlem
Antalet enheter ökas under dagen.

Fint att man visar upp att Sverige har lite mer beredskap nu.

Dags för riksdagen att agera för högre utskott till försvarsmakten?
Citera
2014-10-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Varför skulle någon mäktig nation bry sig om vårt fjantland? Det är ju inte så att vi har några som helst maktmedel att komma med, vilket är allt som räknas inom realpolitiken.

Ryssland har varit intresserade utav Sverige i många år.
Citera
2014-10-18, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ryssland har varit intresserade utav Sverige i många år.

Vad jag menade var förstås varför någon skulle bry sig om svenska politikers åsikter om något.
Citera
2014-10-18, 17:21
Medlem
Shit. Var det bara jag som fick hjärtat i hjärtat i halsgropen när presskonferansen bröts hela tiden?
Citera
2014-10-18, 17:21
Medlem
hundensårs avatar
"Jonas Wikström betonar att det inte är en u-båtsoperation utan en undervattensoperation."

-DN

Intressant. Man undrar vad det närmare kan tyda på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in