2014-10-18, 17:21
Medlem
Mikessons avatar
Vi är väll skylldiga ryssland en jävla massa miljarder för den ryska gasen
Citera
2014-10-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudde123
Shit. Var det bara jag som fick hjärtat i hjärtat i halsgropen när presskonferansen bröts hela tiden?
Finns en till i tråden som också verkade lite kissenödig. Men det är ni nog ensamma om också.
Citera
2014-10-18, 17:22
Medlem
sanchoos avatar
Vad är meningen med att leta nu? Ubåten är väl borta för längesen?
Citera
2014-10-18, 17:23
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Dags att skratta! inga nya information från pressträffen.. Jag vet en hel del.. hur många kronor får jag av Aftonbladet om talar om det jag vet?

Hinta lite till oss i alla fall. Säg lite mer än presskonferensen. (om du inte trollar så klart. Kanske rätt troligt)
Citera
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Varför skulle någon mäktig nation bry sig om vårt fjantland? Det är ju inte så att vi har några som helst maktmedel att komma med, vilket är allt som räknas inom realpolitiken.
Tänk större. Tänk Östersjön. Vill Ryssland styra Östersjön måste de underkuva de länder vars kustlinjer gränsar mor vattnet, bland annat Sverige.
Citera
Medlem
tjenare.knugens avatar
Ingen som sett några bilder från skärgården? Jag menar, det är ju inga små skepp och det bor ju mycket folk i skärgården som kunnat ta bilder?
Citera
2014-10-18, 17:24
Medlem
Gosh, det var så mycket information från pk att det känns som det inte var nån alls.
Citera
2014-10-18, 17:25
Medlem
Mikessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Ingen som sett några bilder från skärgården? Jag menar, det är ju inga små skepp och det bor ju mycket folk i skärgården som kunnat ta bilder?

Ligger ju på aftonbladet
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Någon som är kunnig inom det militära och haven, om det är undervattensaktivitet men inte en ubåtsjakt, vad kan det då handla om?

Eller är det så att det har varit en eventuell ubåt där och nu söker de av området efter bevis ifall en ubåt har befunnit sig på plats men de jagar inte själva ubåten?
Citera
Medlem
Kanske är det Obama som är uppgiftslämnaren, han ringde ju till Löfven och pratade i ca 30 min för bara någon dag sedan =)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Här har du ett gött antal bilder att gå igenom:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19717231.ab
Citera
Medlem
Den marinövning som genomförts i samarbete med NATO- drar till sig ett visst intresse. Vill våra vänner i öst kartlägga och inhämta information är ju Sverige utmärkt. Geografisk närhet, välkänd miljö...dessutom Vi har varken verktyg eller viljan att ens fundera över vår egen suveränitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in