2014-10-18, 10:04
Medlem
Vuxenmobbing och politisk förföljelse i inför hela svenska folket tog väl ut sin rätt.

Ingen inom etablissemanget sa ifrån, skäms på er "goda människor"
Citera
2014-10-18, 10:12
Avstängd
Vänsterhatet biter, och det vet dess utövare om, det märks på all skadeglädje som flödar över på twitter nu. Man häpnar över hur mycket äckliga människor det finns inom vänstern, det är som en kloak som samlar upp allt vidrigt som sköljs ur samhället
Citera
2014-10-18, 10:13
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
Jag är inget fan av Reinfeldt men mannen har suttit 8 år på sin post, han har gått igenom en skilsmässa och en av historiens största finanskriser under sin tid som statsminister de om något sätter press på en människa att han inte orkade med ytterligare 4 år av tjabb är förståeligt.
Nä men tio minuter kunde man kanske begära efter den lönen jag har betalat honom, men jag är trots allt glad över att du inte reagerade på "Högerextrem"
Citera
2014-10-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Vuxenmobbing och politisk förföljelse i inför hela svenska folket tog väl ut sin rätt.

Ingen inom etablissemanget sa ifrån, skäms på er "goda människor"

För SD och Sverige var det här det bästa som kunde hända men jag tycker synd om Åkesson. Det är just de känslorna som kommer att få folk att vända ryggen åt vuxenmobbarna i etablissemanget.

Man är oerhört naiv om man inte inser att den uppdelning av människor som media sysslar med också får stora negativa konsekvenser på samspelet mellan människor i det vardagliga livet.
Citera
2014-10-18, 10:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
AB:s Lena Mellin i det närmaste "hyllar" Åkesson i krönika:
Citat:
Till sina sympatisörer skriver Jimmie Åkesson att han mår dåligt, har drabbats av utmattningssyndrom, utbrändhet och att det inte räcker att varva ner eller jobba mer hemifrån.

- Mitt uppdrag kräver ett hundraprocentigt engagemang, vilket jag för närvarande inte kan leva upp till.

Det är modigt. Och uppriktigt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19715656.ab
Tror nog att "vanligt folk" resonerar ungefär som Mellin gör här - man respekterar Åkesson för att han öppet erkänner att han för närvarande inte klarar av att leda partiet. Åkesson upplevs som ärlig, ansvarsfull, rejäl och hederlig - och hans förtroende bland väljarna kan nog stärkas av det här.
Citera
2014-10-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Se, det var inte mycket führermaterial i den pågen när det kom till kritan. Inte fan skulle Hitler ha sjukskrivit sig... och han hade det ändå snäppet tuffare. Men visst, det är ingen tacksam uppgift att vara ständig syndabock för alla random tokstollar ute i partiet. Och dessutom antagligen ha permanent tokångest för att någon ska läcka någon gammal film eller bandupptagning där han själv gör olämpliga saker. Sånt håller väl inte Hägglund vaken om nätterna, antar jag.

Intressant att Ekeroth inte verkade ha en susning om Åkessons sjukskrivning när DN ringde och ville ha en kommentar. Förhoppningsvis betyder det att man försöker hålla den tokstollen på armslängds avstånd från de innersta kretsarna.
fast Hitler ville ju ta livet av sig när hans älskarinna som också var hans systerdotter dog, om du nu nödvändigtvis ska jämföra med den dåren
Citera
2014-10-18, 10:48
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Vänsterhatet biter, och det vet dess utövare om, det märks på all skadeglädje som flödar över på twitter nu. Man häpnar över hur mycket äckliga människor det finns inom vänstern, det är som en kloak som samlar upp allt vidrigt som sköljs ur samhället

Absolut, man ska tysta sina motståndare.
Förvånar mig inte om man dricker lite vodka framför en Stalin plansch på köpet.

Det är synd att Åkesson är borta, han har varit frontfigur för SD och jag hoppas någon vettig och inte en rabiat idiot som Ekeroth tittar fram om Åkesson bestämmer sig för att sluta permanent.
Tydligen tycker 13% av väljarna att någonting är ruttet med dagens politik (om det nu är invandringen, missnöjet av sjuklövern att inte fokusera på "rätt saker" eller en allmän förakt för sjuklövern överlag låter jag vara osagt) och vägrar man ta i tång det som SD har lyckats växa sig på så får man skylla sig själv.
Citera
2014-10-18, 10:56
Medlem
ElCampeadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
fast Hitler ville ju ta livet av sig när hans älskarinna som också var hans systerdotter dog, om du nu nödvändigtvis ska jämföra med den dåren

Kul att du tycker om judisk fantasy som exempelvis History Channel. Tror du allvarligt på allt det där? Om man ska tro på allt de säger så skulle han ju aldrig ha fått något gjort alls, vilket han ju fick. Enligt dem var han ju pedofil, jude, bög, BDSM-fantast, incest-gubbe, hade parkinsons, knarkade, höll på med ockult magi och en hel uppsjö med andra anklagelser.

Judar äger media. De borde kollektivt få sina munnar tvättade med tvål. Aldrig träffat på ett släkte med så vulgärt och lögnaktigt språkbruk.
Citera
2014-10-18, 10:59
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Nämn några av dessa ledare.
Intressanta teorier har lagts fram om att ledare såsom: Gandhi, Abraham Lincoln, Malcolm X, Martin Luther King, Dalai Lama, Hitler osv var känsliga och samtidigt introverta. Hitler beskrevs som en mycket känslig och tystlåten person för de som stod honom nära.

Detta är alltså antaganden efter att ha studerat personernas historia, samt tittat på hur de som stod personerna nära beskrev dom(inte jag utan personer som är intresserade utav ämnet). Vissa av dessa ledare är mer självklara än andra.

Ska tilläggas att man kan givetvis kan strida emot dessa antaganden och att det inte är någon legitim fakta utan teorier.
Senast redigerad av Ass.Parade 2014-10-18 kl. 11:11.
Citera
2014-10-18, 11:00
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Bland SD-fientliga är reaktionen ganska väntad. Innan SD kom in i riksdagen så var det omöjligt att se dem komma in, de skulle sedan inte bli större än 5%, de skulle gå under efter järnrörsskandalen och nu kommer de naturligtvis gå under eftersom JÅ är utbränd. Hela tiden önskedrömmar som kommer att bli "sanna".

Problemen med världens sämsta invandringspolitik består, därför även missnöjet och därför även SD, med eller utan Åkesson.
Citera
2014-10-18, 11:08
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Karlsson och Jomshof är mycket skickliga talare som han hålla sig lugna och sakliga och få många av sina debattanter att framstå som rabiata känslodrivna hormonspöken.
Absolut och de enda inom Åkessons absoluta närhet som når upp någorlunda mer eller mindre till hans nivå. Jomshof kan nog t.o.m. bli vassare på vissa bitar än Åkesson dock kommer han nog även som partiledare emittera vissa "kontroversiella" uttalanden som han betungat sig med hittills så där kan Karlsson nog bli mer lämplig såtillvida att det blir svårare att fördöma honom i förhand.

Har det överhuvudtaget funnits några rubriker om honom i tokmedia?

Emellertid så har det ju sedan länge framträtt diverse "avslöjanden" och medvetet sinnesslöa och denigrativa vantolkningar av något Åkesson sagt eller gjort så det är inte säkert att det nödvändigtvis blir en annan effekt med Jomshof.

Så länge han inte proklamerar islam som en våldtäktskultur i för hög utsträckning.
Citera
2014-10-18, 11:10
Medlem
BaraBiffens avatar
Tror inte det påverkar särskilt mycket, kan bli spännande om SD vågar att rösta nej till rödbrunas budget.

Off-topic: Finns det något sätt vi på flashback kan hjälpa JÅ. Såg att någon skrev att vi kunde skicka julkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in