2014-10-17, 16:54
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greveling
Är det snubbarna som gjort Sint Amatus 12 som finns på flaskan eller vilka är de?
Vad lustigt. jag stog å packade ner en massa öl för ett par timmar sedan, tog upp st amatus och kollade på den och tänkte samma sak. Men det måste det väl ändå vara va.
Citera
2014-10-17, 18:03
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greveling
Är det snubbarna som gjort Sint Amatus 12 som finns på flaskan eller vilka är de?

Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vad lustigt. jag stog å packade ner en massa öl för ett par timmar sedan, tog upp st amatus och kollade på den och tänkte samma sak. Men det måste det väl ändå vara va.
Med risk för att låta som en humorbefriad idiot, men, är det inte Sint Amatus själv som skall vara avbildad på ettiketten?
Citera
2014-10-17, 18:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Med risk för att låta som en humorbefriad idiot, men, är det inte Sint Amatus själv som skall vara avbildad på ettiketten?
mjo...så lär det väl vara va.
Citera
2014-10-17, 18:32
Medlem
WalterSullivans avatar
Det här blev dagens skörd http://i.imgur.com/4PsGZEV.jpg

Strax över 400kr så inte så dyrt ändå, var en snubbe som tog en hel låda med Hoptimus i butiken så hoppas den är god
Citera
2014-10-17, 19:09
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Det här blev dagens skörd http://i.imgur.com/4PsGZEV.jpg

Strax över 400kr så inte så dyrt ändå, var en snubbe som tog en hel låda med Hoptimus i butiken så hoppas den är god
Orange Crush var i alla fall riktigt god, rejäl beska och en fantastisk dofft. Synd att det är en engångsbryggd
Citera
2014-10-17, 19:52
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Orange Crush var i alla fall riktigt god, rejäl beska och en fantastisk dofft. Synd att det är en engångsbryggd

Var det en påtaglig apelsinsmak? Ska ju ha bryggts med apelsinskal
Citera
2014-10-17, 20:06
Medlem
Smerchs avatar
Jag är ingen ölkännare.

Har smakat Röd APA och Oppigårds veteöl hittills, tyckte båda var goda men inte extraordinära. Kanske tar och testar Orange crush härnäst eftersom ni skrivit om den. Har även en Shadow Picture från släppet att testa, däremot fick jag av någon anledning inte med mig någon hoptimus.

Såg förresten Iron Fist Spice of Life, är det någon som har något att säga om den? Jag gillade en annan amerikansk belgiskinspirerad öl (Brooklyn local 1).
Citera
2014-10-17, 22:37
Medlem
Germanofils avatar
Bor i Tyskland och blev glad idag då jag besökte min lokala Getränkemarkt (dryckesaffär) och upptäckte att de börjat sälja Grimbergen. Både den blonda och den mörka (dubbel) har de inne och säljer för 5.99 EUR/sexpack. De har även Affligem Blonde som är något dyrare, 1.30 EUR/styck. Jag är medveten om att dessa knappast är de bästa belgoöler som tillverkas men att överhuvudtaget kunna köpa sådan öl i butik i Tyskland är en ovanlighet. Importerad öl utgör här en väldigt liten marknadsandel. De allra flesta dricker sin regionala pils eller veteöl och känner inte till någonting annat.

Missförstå mig inte. Jag tycker mycket om tysk öl men ibland är det skönt att kunna dricka en annan öltyp som omväxling. Ni i Sverige förstår inte vilket lyx systembolaget innebär med sitt oerhört breda sortiment. Priserna på bolaget kan man ju dock diskutera....

Förresten, någon mer än jag som tycker att Grimbergen Dubbel påminner om julmust i smaken?
Citera
2014-10-17, 22:51
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Bor i Tyskland och blev glad idag då jag besökte min lokala Getränkemarkt (dryckesaffär) och upptäckte att de börjat sälja Grimbergen. Både den blonda och den mörka (dubbel) har de inne och säljer för 5.99 EUR/sexpack. De har även Affligem Blonde som är något dyrare, 1.30 EUR/styck. Jag är medveten om att dessa knappast är de bästa belgoöler som tillverkas men att överhuvudtaget kunna köpa sådan öl i butik i Tyskland är en ovanlighet. Importerad öl utgör här en väldigt liten marknadsandel. De allra flesta dricker sin regionala pils eller veteöl och känner inte till någonting annat.

Missförstå mig inte. Jag tycker mycket om tysk öl men ibland är det skönt att kunna dricka en annan öltyp som omväxling. Ni i Sverige förstår inte vilket lyx systembolaget innebär med sitt oerhört breda sortiment. Priserna på bolaget kan man ju dock diskutera....

Förresten, någon mer än jag som tycker att Grimbergen Dubbel påminner om julmust i smaken?
alltså. jag skulle krevera i tyskland. samt att det är så jävla jobbigt när den ena staden efter den andra säger att deras regionala öl fanimej är det bästa i hela världen.

utbud > pris.
Citera
2014-10-17, 23:09
Medlem
gato12s avatar
[quote=Germanofil|50772673]Bor i Tyskland/QUOTE]

Är det egentligen som jag misstänker att man blir mer ölglad ju längre söderut man kommer i Tyskland? Eller är det bara fördomar?
Citera
2014-10-17, 23:11
Medlem
WalterSullivans avatar
[quote=gato12|50773042]
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Bor i Tyskland/QUOTE]

Är det egentligen som jag misstänker att man blir mer ölglad ju längre söderut man kommer i Tyskland? Eller är det bara fördomar?

Man tycker ju att Bayern vore den mest ölglada delen
Citera
2014-10-17, 23:57
Medlem
Quorthons avatar
I Berlin kan man hitta hyfsat utbud i vissa butiker och barer i alla fall. Det går dessutom i rätt riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in