2014-10-17, 22:29
Medlem
Intressant debatt.

Som sd-sympatisör så är jag inte speciellt orolig över att JÅ tar "timeout".
Han är duktig och han ska ha credit för att han har lyckats med att göra partiet till det tredje största - med råge dessutom.

Dock, till skillnad från vad många andra tycker, anser jag inte att han är någon superduper-debattör.
Han mer (för) passiv än offensiv. Lite för lugn i många lägen. Antagligen är detta hans "personlighet" och går inte att påverka nämnvärt.

Så det som har hänt öppnar upp för andra inom partiet att visa framfötterna. Behöver inte på något vis försämra möjligheterna för partiet att klättra vidare i opinionsmätningarna. OM det inte visar sig vara ett stolpskott de får fram vill säga. Men den risken torde vara liten.
Senast redigerad av MrStreamer 2014-10-17 kl. 22:32.
Citera
2014-10-17, 22:30
Medlem
-DaRude-s avatar
Åkesson är SD:s enda riktiga ansikte utåt som har hängt med under hela framgångsresan. De flesta SD:are känner inte till något annat SD än det parti som Åkesson med nuvarande ställning lät forma efter sitt tillträde 2005. Hur många av dem kände till partiet innan 2006, eller ens 2010?

Det här kan bli ohyggligt för SD, kanske inte, det får tiden utvisa. Nu finns det risk att tokarna i partiet tar plats när Åkesson går till vila på obestämd tid. Med tanke på alla interna kupper i det där partiet så sitter nog inte ens Jimmie säker.

Det som verkligen sätter prägel på SD är att det finns för många galna jönsar i de inre leden som alla vill olika med Sveriges och partiets framtid.

Inte för att jag gillar SD eller Jimmie, men nog måste han ha genomgått mycket stress och möda, motsättningar mm. Ur ren strategisk synpunkt finns det säkert många radikala inom partiet som vill få bort somliga för att kunna "ta tillbaka" Sverige på allvar, eller genomföra andra förändringar.
Citera
2014-10-17, 22:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdmouth
Har inte läst hela tråden ännu.
Men jag vill bara yttra min tanke ang. Jimmies beslut.

Jag kan inte komma på en endaste svensk i modern tid som har dragit ett lika tungt politiskt lass som Jimmie Åkesson.
Länge har vi kunnat se hur han -med all rätt- blivit mer och mer sliten, och det är dags att vi 13+% börjar backa upp dem som går där offentligt i första ledet och tar skit för vår skull.

Hoppas dock att Jimmie återhämtar sig inom kort!
För det är faktiskt en politiker av världsklass, som inte förtjänad att bli behandlad som en byracka av regim-media och dess gelikar.

Reinfeldt t.ex. Ledde det näst största partiet, hack i häl på sossarna, fixade Alliansen och fick den att hålla och vinna två val och var samtidigt statsminister. Också under valrörelsen. Har redan gått till historien.
Citera
2014-10-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
SD:s fall kom snabbare än väntat. Åkesson klarade inte av den tuffa pressen som gäller för yrkespolitker, främst partiledare. Han hade ju också den absurda uppgiften att ha noll tolerans mot rasism i ett parti som bygger allt på "vi och dom"-retorik. Åkesson var ett oväntat svagt kort som SD nu bränt. Trojkan är nu borta. Det finns inga som kan axla kappan och nedgången börjar. Eller t.o.m fritt fall. Mycket beror nu på hur riksdagsgruppen kommer att fungera. Och också de nu hemlösa nere i Bryssel.

Per Ramshorn lär väl ta över riksdagsgruppen vad jag förstår.
En ärrad och väl omtyckt Sverigevänlig politiker som har avancerat stadigt inom partiet.
Mattias Karlsson känner jag väl till.En interimsledare som direkt tvålar till hela skräckkabinettet av menlösa PKhjon till politiker inom sjuklövern.

Sorry mate,men massinvandring och multikulti kommer fortsatt att lämna en fadd smak i munnen hos en stor och växande opinion av väljarkåren så du får nog vänta med att sluka hela hummusburken i sanslöst firande.
Citera
2014-10-17, 22:36
Medlem
Sweeper80s avatar
Så om jag berättar för dig att min ny boll är blå, så är den blå? För att jag säger det?

Han kan lika gärna vara på behandlingshem för spelmissbruket, men att hittepådiagnosen "utbrändhet" låter bättre... Det kan lika gärna vara så att bollen faktiskt är blå, självfallet; just saying..
Citera
2014-10-17, 22:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
SD:s fall kom snabbare än väntat. Åkesson klarade inte av den tuffa pressen som gäller för yrkespolitker, främst partiledare. Han hade ju också den absurda uppgiften att ha noll tolerans mot rasism i ett parti som bygger allt på "vi och dom"-retorik. Åkesson var ett oväntat svagt kort som SD nu bränt. Trojkan är nu borta. Det finns inga som kan axla kappan och nedgången börjar. Eller t.o.m fritt fall. Mycket beror nu på hur riksdagsgruppen kommer att fungera. Och också de nu hemlösa nere i Bryssel.

Såå.., börjar nu "äntligen" kräftgången mot 10 %.., sedan 5 %..., och sen ut och ingenting ?

Hoppas innerligt på ett svar på detta. Användaren Rejdar och power (host) "flummargirl"..är i desperat behov era spådomar
Citera
2014-10-17, 22:42
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Att du orkar. Du har för länge sedan bränt ditt förtroendekapital på det här forumet i allmänhet och i politikdelen i synnerhet. Sluta hyckla så förbannat. Ditt hat mot SD har lyst igenom sedan länge.
Finns det möjlighet att du kan ta samma plan härifrån som Özz?
Svenskarna är trötta på hat. Det finns några små regler som t.o.m ödmjuka lågmälda svenskar följer. En är att man sparkar inte på någon som ligger.

Det var som tusan. Det är ju det Jimmie Åkesson och SD alltid har gjort dvs sparkat på den som redan ligger. Invandrare i allmänhet, romer, asyl och anhöriginvandring i synnerhet. Jag hatar inte men SD hatar och vill göra om, assimilera, alla som kommer hit från andra kulturer. Vad ni inte fattat är att vår kultur i Sverige, är ett resultat av att vi ständigt under århundradens lopp varit med om både in och utvandring.
Så kom inte och prata om att sparka på den som redan ligger.
Citera
2014-10-17, 22:44
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Kolla på http://www.expressen.se/.

Det är omöjligt att ta partiet på allvar
Väljarna tar jag på allvar.

Åkesson är den ende som står upp för partiets agenda.
Inte konstigt att han blir utbränd bland alla oseriösa som ställer till det.

Vad menar du att vi ska se där?

"Nötterna och bären som bränner fettet"
eller
"Rebecca Stellas blogg"
eller
"Kronprinsessan Victoria i en ny sko-favorit"
eller
"På playan i Saint Tropez - då passar Victoria på att..."

Eller menade du nåt annat exempel i den fantastiska fauna av riksangelägna nyheter som denna gigant i medias sandlåda vill förmedla till oss.
Citera
2014-10-17, 22:47
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
SD kommer i god tid føre valet 2018 att komma stærkta och starka till ett færdigdukat valsmørgåsbord. Det ær føljden av inte Åkessons sjukdom utan av bland annat det øppna hat och førakt och den muntra skadeglædje, som i den hær tråden ges prov på. Særskilt ges prov på, av alla goda och gilla-olika-ænglar.

Åkessons tillfælliga frånfælle kommer inte att påverka Sverigedemokraternas andel av røsterna 2018. Och det ær det som betyder nåt. Oavsett vad alla gilla-olika-fantaster i den hær tråden tycker. Vem som tar øver spelar i detavseendet ingen roll.

Den svenska nationalismen har væckts. Ur sin mycket djupa slummer. Och væckt den bjørn som sovit i mer æn två hundra år, det har alla goda gilla-olika-idioter gjort. Fan ta er, bigotta skitstøvlar. Særskilt fan ta er, særskilt fan ta er och må ni brinna i helvetet i evighet ni skadeglada pajaskonstnærer som hånflinar åt Åkesson i den hær tråden. Må ni brinna i evigheters evighet i helvetets allra glødhetaste pimpelstensførsedda masugn. Nationalism ær næmligen inget man leker eller skojar med. Att alla ni svenskhatare tror det, både svenskar och invandrare framførallt från Mellanøstern, bevisar bara hur hejdløst korkade ni ær. Det ni sæger er allra helst vilja slippa i Sverige, det ær ni værldsabæst på att skapa. I Sverige. Men att hånflina åt Åkesson, ja det kanske slæcker den nationalistiska låga som ni sjælva tænt i Sverige. Om inte, får ni skylla er sjælva om ni kanske både kissar på er och brænner vid era fingrar. Men kanske ær det er plan, att pissa på alla svenskar och allt svenskt? Æ r det månne det som ær er storstilade plan? Bara ni pissar tillræckligt mycket på Sverige och svenskarna, och Åkesson, så slæcker ni den eld som ær den svenska nationalismen.

Som sagt. I god tid infør valet 2018 kommer SD att stå infør ett færdigdukat valbord. Och jag gissar att de kommer att inte utan lite ironi, tacka var och en av alla gilla-olika-hatare i den hær tråden, før det eminenta valarbetet.

Før øvrigt ær det så att man ska inte glømma, att om nånting ær riktig jævla skitdåligt, så kan man ge sig fan på att det finns ett outsinligt antal idioter, som inte kommer att gøra annat æn att inte bara befæsta det skitdåliga, utan också hundraprocentigt helhjærtat kommer att arbeta før att det skitdåliga ska bli ænnu sæmre och dåligare. Och det tackar nog SD før, vid valurnan 2018.

Sjælvklart skojar jag bara. Før jag ær legitimerad pajas och clown. Med examen från Lustiga Huset på Gøran Lund. Før øvrigt kul att se att jag har många kollegor i den hær tråden. Kan dock komma med tipset att skadeglædje væcker ingen sympati. Och visste faktiskt inte att vi var så många pajaser och clowner med samma examen. Hær. Och jag lovar. I september 2018, kommer SD att få løn før mødan. Men førmodligen kommer vi alla att se på den lønen, med helt olika øgon.

Avslutningsvis kan jag bara sæga, att fan ta er, era jævla pisshuvuden hær i denna tråd och alla era jounarlistkompisar och folkrørelseskitstøvlar, som inte gør annat æn att håna och pissa och skita på mig och andra svenskar. Och særskilt illa tycker jag om er utlænningar, som utan varje skam i kroppen pissar på mig och andra svenskar och vårt land Sverige. Ni ær inte invandrare, ni ær inkræktare.

Och 2018 kommer som sagt SD att stå infør dukat bord. Den som tror annat ær bara en pajasclown.

Skojar ju bara. Men det måste man få gøra ibland. Nån gång då och då. Jag menar, praktisk politik ær ju bara ett slags lek, ett slags skojig pajasclownaktig værdegrundslek.
Citera
2014-10-17, 22:47
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det var som tusan. Det är ju det Jimmie Åkesson och SD alltid har gjort dvs sparkat på den som redan ligger. Invandrare i allmänhet, romer, asyl och anhöriginvandring i synnerhet. Jag hatar inte men SD hatar och vill göra om, assimilera, alla som kommer hit från andra kulturer. Vad ni inte fattat är att vår kultur i Sverige, är ett resultat av att vi ständigt under århundradens lopp varit med om både in och utvandring.
Så kom inte och prata om att sparka på den som redan ligger.
Jo, det har vi förstått. Och vi fruktar att vi alla i framtiden kommer tvingas bo granne med islamister, terrorister, självmordsbombare, gruppvåldtäktsmän, rånare m.fl.

Man ska inte ta in vilken skit som helst i landet - men du fattar inte..
Citera
2014-10-17, 22:51
Medlem
Cyranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
"SD:s fall"??? Seriöst? Okej att det är fredag, men ändå.
Nu är jag långt ifrån sympatisör till SD men reaktionerna från deras motståndare är infantil. Alla framgångsrika politiska partier bottnar i reella problem. Allt ifrån alltför höga skatter till klassrelaterade orättvisor. I SD:s fall handlar det om havererad invandringspolitik. Det finns inga som helst tecken på att övriga partier förmår att hantera detta eller ens förstår problemet. SD:s tillväxt är därmed tryggad oberoende av partiledare (förutsatt att det inte handlar om stolpskott typ Juholt, men sådant förmår nog endast sossarna).
Citera
2014-10-17, 22:55
Medlem
Voltecs avatar
Att Sverigedemokrater var ett klanfolk likt små myror var ju självklart men detta tar allt till en ny nivå av patetiskt, hade någon annan partiledare gjort samma sak så hade det inte varit acceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in