God afton TRT-vänner!
Jag själv behandlas med Nebido för min hypogonadism, med ett injektionsintervall på var 10e vecka.
Som de flesta här så upplever jag toppar och dalar, hade från början 12 veckors intervall men fick sänkt till 10v efter att jag påpekade för min läkare hur jag upplevde berg och dalbanaeffekten.
Trots sänkt intervall så upplever jag fortfarande en skillnad i framförallt energi om jag jämför några veckor efter injektionen och precis innan jag får min injektion. Givetvis är skillnaden mindre än när jag hade 12 veckor, men jag vill trimma in dosen och intervallet så man mår så optimalt som möjligt utan några större biverkningar.
Mina sista prover visade att allt låg inom det normala, HB, E2 och testo. Testosteronet låg på 14 nmol/L precis innan injektionen (10 veckor).
Jag hade tänkt att antingen föreslå:
- Sänkt intervall till 9 veckor
- Dela upp injektionerna till 2ml á 500mg var 4e eller var 5e vecka
Är det någon här som har erfarenhet av uppdelad injektion? Jag själv har fått vial istället för ampull senaste gången jag hämtade ut på apoteket.
Jag har försökt hitta andra med erfarenhet av uppdelad dos samt letat med ljus och lykta efter studier med mindre och oftare injektioner av testosteron undecaonate, dock utan resultat.
Any suggestions?
Må väl alla!