2014-10-17, 04:06
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
1 gång i veckan. Huden mår bra av att återhämta fettlagret ordentligt.
Det är sant att alltför överdrivet användande av tvål t ex inte är bra och torkar ut huden. Man kan använda tvål ibland och bara duscha i varmvatten resten av gångerna så klarar sig huden. Att bara duscha en gång i veckan verkar klart ohygieniskt.
Citera
2014-10-17, 04:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Kroppen blir skitig av smuts och svett oavsett vad du gör så det dära "jag gör inget ansträngande" håller inte riktigt. Har du flickvän?
Är du helt seriös? En renlighetsfascist. Det är väl klart att man inte stinker för att man inte har duschat nån dag. I alla fall om man mest är stilla. Kan säga att jag duschade minst en gång om dagen från ca puberteten och uppåt. Kunde bli tre gånger också. Det skulle luktas gott och så. Blev så fruktansvärt torr i huden, det kliade hemskt och att hålla på och smörja in hela kroppen jämt tar tid och dessutom är man ju inte nyduschad längre då (som gamla mormor påpekade). Händerna tvättar man ju hur många gånger som helst av nödvändighet och det blir ett himla smörjande många gånger för att händerna blir så fruktansvärt obehagligt torra. Hur höll folk sig rena förr innan det stora duschandet satte in? Man tvättade av sig på alla viktiga ställen ändå varje dag, kanske både morgon och kväll oftast. Ansikte, öron, nacke, armhålor, intimare regionerna samt fötter. Inte stank man av billiga duschcremer och lotioner heller och det var nog bra.
Numera blir det väl tre gånger i veckan om inget särskilt händer som att man ska någonstans efter jobbet eller så. Ingen har påpekat nåt om dålig lukt och det skulle åtminstone närmaste familjen göra om det var så. Duschar en eller flera gånger dagligen om det är varmt ute och det känns naturligt att duscha av sig, likadant om det är något särskilt som att man ska ut efter jobbet t ex.
Senast redigerad av Gusselby 2014-10-17 kl. 05:05.
Citera
2014-10-17, 05:19
Medlem
har jag tjej så duschar jag varje dag/varannan dag

har jag inte tjej så duschar jag när jag ska gå ut alternativt när jag känner att jag själv luktar
Senast redigerad av ewmpe 2014-10-17 kl. 05:22.
Citera
2014-10-17, 20:09
Medlem
Millkys avatar
Då jag tränar regelbundet så blir det varje dag. Men tror jag skulle göra det oavsett.
Citera
2014-10-17, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Att bara duscha en gång i veckan verkar klart ohygieniskt.

Fast endå var det inte så extremt länge sedan man gjorde just det, p.g.a dusch inte alltid var så tillgängligt. Åtminstone min moder fick ju sköta duschandet på badhuset. Mitt i veckan var det tvål å vatten i handfatet som gällde. Att inte tvätta sig alls är en sak. Men handen på hjärtat, brukar du verkligen lukta å vara ofräsch på magen, benen och armarna en kall vinterdag? :/ För min del är det mest under amarna och i skrevet det egentligen behöver blaskas av då och då.
Citera
2014-10-17, 20:50
Medlem
skoltjejs avatar
Varje dag
Citera
2014-10-17, 23:39
Avslutad
Varje dag, allt annat är äckligt!

Möjligen om jag vaknar typ vid 14-tiden, svinbakfull, o knappt kommer ur sängen, pga. fylla, så kan det gå nån dag utan att jag duschar. Tror det blir så imorgon faktiskt...
Citera
2014-10-18, 01:22
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Varje dag, allt annat är äckligt!

Möjligen om jag vaknar typ vid 14-tiden, svinbakfull, o knappt kommer ur sängen, pga. fylla, så kan det gå nån dag utan att jag duschar. Tror det blir så imorgon faktiskt...
Det där stämmer bra på mig med. Tyvärr även det sistnämnda om morgondagens bakfylla är jag rädd
Citera
2014-10-18, 01:37
Medlem
Så, efter hur jag transpirerar, då duschar jag.
Sniffar lite under armhålorna. Ok? Lets roll on!
Citera
2014-10-19, 03:33
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Fast endå var det inte så extremt länge sedan man gjorde just det, p.g.a dusch inte alltid var så tillgängligt. Åtminstone min moder fick ju sköta duschandet på badhuset. Mitt i veckan var det tvål å vatten i handfatet som gällde. Att inte tvätta sig alls är en sak. Men handen på hjärtat, brukar du verkligen lukta å vara ofräsch på magen, benen och armarna en kall vinterdag? :/
Får nog säga att det känns väldigt länge sedan som folk inte hade dusch hemma och fick tvätta sig på t ex badhus. Vad pratar vi om då, 50-talet?

Ok, just kalla vinterdagar kanske man inte känner så stort behov av att duscha precis varje dag men det förutsätter nog att man inte är fysiskt aktiv. Om man rör sig, typ promenerar raskt eller cyklar eller går till gymmet tycker åtminstone jag att en dusch är befogat, jag skulle t o m vilja säga att det är något som känns nödvändigt i dom lägena. Man svettas även om det är kallt och vinter.
Citera
2014-10-19, 12:52
Medlem
Ganska oregelbundet, men i snitt kanske jag duschar 4-5 ggr i veckan. Nu har jag inte duschat sen i Torsdags och börjar lukta ganska äckligt.
Citera
2014-10-19, 13:06
Medlem
Duschar alltid om jag ska iväg dagen efter. Blir 5-6 ggr i veckan oftast. Om man sitter hemma en vecka på soffan så blir det mindre såklart. Mitt hår blir risigt så in i helvete om jag skippar en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in