2014-10-15, 14:46
Medlem
fredus avatar
Jag har fått tag på ett 20mg (20mcg/h) buprenorfin plåster av märket Norspan. Nu funderar jag på hur jag effektivast skall (miss)bruka det. Går det att blanda 1/10 av plåstret i vatten och köra en rövpanna?

Behöver ett snabbt svar.
Citera
2014-10-16, 00:34
Medlem
RapLifes avatar
Hur länge blockar sub andra opioider? Får nämligen sub på fredag och oxy på måndag och jag vill inte slösa på nå oxy i onödan!
Citera
2014-10-16, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Hur länge blockar sub andra opioider? Får nämligen sub på fredag och oxy på måndag och jag vill inte slösa på nå oxy i onödan!

Börja då med oxy, och sen när det är slut sub....
Citera
2014-10-16, 00:51
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
Börja då med oxy, och sen när det är slut sub....
Då får jag ju vara utan hela helgen och bara sitta och stirra på suben Säg att jag tar sub på fredag, hur långt in på nästa vecka måste jag vänta innan jag tar oxy? Kanske tar 8mg isåfall, en bit in på lördag morgon.
Citera
2014-10-16, 01:49
Medlem
Citat:
Då får jag ju vara utan hela helgen och bara sitta och stirra på suben Säg att jag tar sub på fredag, hur långt in på nästa vecka måste jag vänta innan jag tar oxy? Kanske tar 8mg isåfall, en bit in på lördag morgon.
Undrar också över det här skulle uppskatta om nån viste
Citera
2014-10-16, 12:27
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIMOFFICIELL
Fyra dygn efter sista sub så var effekten på oxy knappt märkbar. Jag är annars en person som snabbt blir av med skit i systemet. Tog bra mycket mer oxy än normalt med, i princip nada effekt 80-86h(3,5 dygn) efter sub.
Citera
2014-10-16, 14:40
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIMOFFICIELL

Jag vet. Sub sabbar toleransen för veckor. Det kan jag lova. Om ni har dessa två substanser och vill ha eufori så är ordningen viktig. Först oxy, sen måste tiden gå ett tag, helst typ en månad, sen kan ni ta sub. För sprutnarkomaner så ser det lite annorlunda ut.
Citera
2014-10-16, 17:00
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
Jag vet. Sub sabbar toleransen för veckor. Det kan jag lova. Om ni har dessa två substanser och vill ha eufori så är ordningen viktig. Först oxy, sen måste tiden gå ett tag, helst typ en månad, sen kan ni ta sub. För sprutnarkomaner så ser det lite annorlunda ut.

En månad? Oxy har ju 2-4 timmars halveringstid så det låter lite väl
Citera
2014-10-16, 17:03
Medlem
CpGurrAs avatar
Gällande subutex blokerings förmåga tycker jag den är dålig. Jag kan ta andra opiater samma dag som jag tagit sub utan att känna någon försämring. Men är väl induvidellt då. Det är om man tar 4st om dagen som jag tror det ger bra blokerings effekt.
Citera
2014-10-17, 19:54
Medlem
qleks avatar
tjena jag har 3 8or suboxone och hade tänkt att testa att rpa skiten, tar jag bara varmt vatten och löser upp det i sen upp i 2an eller hur går man tillväga?
Citera
2014-10-17, 22:51
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
tjena jag har 3 8or suboxone och hade tänkt att testa att rpa skiten, tar jag bara varmt vatten och löser upp det i sen upp i 2an eller hur går man tillväga?
Nej, först filtrerar du det upp i pumpen, sätter på en nål, stasar, trycker in nålen i huvudvenen och hittar svar, trycker av, väntar ett par minuter sen drar du på lite chopped and screwed och noddar en stund
Citera
2014-10-18, 18:32
Medlem
Finns det någon logisk förklaring till varför jag får mindre rus när jag tar större doser? 1 mg ger mig ett riktigt härligt rus, medan 4 mg ger mig ett halvdant rus och 8 mg knappt ger mig något rus alls. Pratar om Subutex, inte Suboxone. Har aldrig haft tolerans på Subutex. De första gångerna, när jag tog feta doser, hade jag bara tramadol som erfarenhet inom opioider. Nu, när jag tar mindre doser, har jag erfarenhet av Oxy och Heroin...
Senast redigerad av hatasnigel 2014-10-18 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in