2014-10-17, 18:47
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag vet ju inte säkert men om man läser hans brev förstår man att han är orkeslös och han förstår inte riktigt själv vad som är fel. Jag tror inte han vill vara partiledare längre.

Nä han längtar nog tillbaka till tiden innan SD var i riksdagen, innan man var tredje största parti. Måste vara ett helvete för en partiledare att slå rekord på rekord...
Citera
2014-10-17, 18:47
Bannlyst
Alltså har ni ens läst hans öppna brev på fejjan? Det kan inte bli mer tydligt att hans bestämda mål är att komma tillbaka.
Citera
2014-10-17, 18:48
Medlem
Nu har jag funderat lite på detta, och med tanke på avpolleteringen av Söder ,och nu denna avskedsansökan av Åkesson, så funderar jag på om det är en radikalisering av partiet eller en normalisering,som väntar!
Tyvärr har jag ingen inblick i partiets interna diskussioner, men klart är väl ändå att Åkesson inte kommer tillbaka,majoriteten av väljarkåren skulle inte acceptera en sådan svag person att representera dem!
Om det finns någon med insyn i SD partiarbete,kan ni hinta om vilken väg ni kommer att gå?
Det skulle ju vara bortkastad energi om partiet nu väljer att radikalisera sig i en tid då gemene man börjar bli tillgänglig för en alternativ beskrivning av samtiden!
Citera
2014-10-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Du har nog fel. Som jag redan konstaterat. Man blir utbränd, allt som oftast för att man jobbar för mycket. Inte pga av vad man gör. Jag tror tvärtom att JÅ fått styrka från det faktum att han kunnat briljera i invandringsfrågan. Jag tror även att många inom SD, får energi av den kritik de får motta.

Det är med andra ord, dags att växa upp. JÅ är utbränd för att han arbetat för många timmar, suttit i för många bussar och även hållit för många torg tal under en kort och intensiv tidsperiod. Vi behöver inte alltid komplicera saker och ting.

Njaaa... Tänk att du jobbar röven av dig på ett företag som du i grunden gillar, men som hatar dig. Dina arbets-"kamrater" hatar dig, åtminstone 87% av dem... Du ser enkla, smarta och okomplicerade lösningar som funkar för alla andra företag, och som skulle få "ditt" företag att blomstra, men... Företags-ledningen HATAR dig . Du kommer med alldeles för enkla & billiga förslag.

Hur länge skulle DU orka?

Tilläggas kan att jag jobbat röven av mig sedan den 18 juni 1979. Min ork är på upphällningen.
Citera
2014-10-17, 18:50
Medlem
RuneRusks avatar
Nej det blir ingen skillnad för partiet. Även om de flesta inte kvalificerar som mensakandidater vet man att man måste hålla en hyggligt rasisttvättad fasad och därmed välja tillfällig (?) ersättare bland den kategorin.
Ur ett empatiskt perspektiv synd om das fuhrer men frågan är om han förtjänar det.
Citera
2014-10-17, 18:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Åkesson har gjort ett fantastiskt jobb, och man kanske glömmer att han är en av de partiledare i Sverige som suttit längst, och då i den absolut mest utsatta positionen.

Jag tror dessutom att detta är jättesmart på ett sätt, dels kommer en mjuk känslig sida av Åkesson fram i och med hans brev som publiceras överallt. Dels väcker det folks medkänsla, och allra mest eftersom vissa kvalster till "människor" (ex "Özz") inte kan avhålla sig från att sparka på en sjukskriven person. Detta väcker enorma sympatier för Åkesson och därmed indirekt för SD. Tack "Özz".

Om valet av ersättare är jag dock tveksam. Mattias Karlsson är duktig och en riktigt bra SD'are. Men han är inte riktigt ansiktet utåt och alltför timid. Hade älskat att se Jomshof i denna position!
Citera
2014-10-17, 18:54
Medlem
hobbe1991s avatar
Åkesson är den ändå jag har koll på i detta parti och han har jag alltid gillat.

Tråkigt att det har blivit såhär.
Citera
2014-10-17, 18:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolos
...vilka följder får det för partiet?

Jag tror inte alls att det nödvändigtvis är negativt för partiet som många verkar tro. Det finns även andra i SD även om Åkesson är viktig för partiet. SD kommer inte att gå Ny Demokratis väg.
De kanske istället tjänar på det. Åkesson kommer tillbaka stärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Årets julkortsutskick för att muntra upp honom?

Ja! Det är jag med på.

Inte förvånande egentligen att Åkesson är pressad. Han och partiet har stått i skottlinjen under lång tid nu och särskilt i år under supervalåret.

Mer förvånande att Geert Wilders orkar kämpa vidare. Knalla runt med livvakter ständigt vid sin sida i över tio år kan inte vara så lätt alla gånger.

PS. Otroligt så många inlägg det är i den här tråden. Startad idag!

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Åkesson har gjort ett fantastiskt jobb, och man kanske glömmer att han är en av de partiledare i Sverige som suttit längst, och då i den absolut mest utsatta positionen.

Jag tror dessutom att detta är jättesmart på ett sätt, dels kommer en mjuk känslig sida av Åkesson fram i och med hans brev som publiceras överallt. Dels väcker det folks medkänsla, och allra mest eftersom vissa kvalster till "människor" (ex "Özz") inte kan avhålla sig från att sparka på en sjukskriven person. Detta väcker enorma sympatier för Åkesson och därmed indirekt för SD. Tack "Özz".

Tror det jag också. De kan få nya sympatisörer av detta. Ännu mer när Åkesson återkommer kanske.

Citat:
Om valet av ersättare är jag dock tveksam. Mattias Karlsson är duktig och en riktigt bra SD'are. Men han är inte riktigt ansiktet utåt och alltför timid. Hade älskat att se Jomshof i denna position!

För okänd för de flesta är min åsikt. Fast vi får se. Han kan växa i rollen om det nu inte bara är mer tillfälligt.
Senast redigerad av ganglere2 2014-10-17 kl. 18:58.
Citera
2014-10-17, 18:55
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Tror detta enbart är positivt för partiet på sikt. Jimmie visar sig mänsklig, det attraherar snarare än förskräcker SD´s väljare och människor som tidigare varit försiktigt positiv till Åkesson.
Blir nog att bilden förstärks av Åkesson mot röset, den ensamma rebellen, den enda oppositionen mot en samling menlösa robotar.
Citera
2014-10-17, 18:59
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja! Det är jag med på.

Inte förvånande egentligen att Åkesson är pressad. Han och partiet har stått i skottlinjen under lång tid nu och särskilt i år under supervalåret.

Mer förvånande att Geert Wilders orkar kämpa vidare. Knalla runt med livvakter ständigt vid sin sida i över tio år kan inte vara så lätt alla gånger.

PS. Otroligt så många inlägg det är i den här tråden. Startad idag!
Jag tror att det kan bero på att mobbing är något många kan relatera till.

Har man inte varit offer, så kanske man har varit förälder till ett mobbat barn eller ett syskon till någon som har fått utstå sådan psykisk tortyr.

För mig är det självklart att stå upp mot mobbing. Det är något som berör.
Citera
2014-10-17, 18:59
Medlem
Fjodorovs avatar
Blir oftast sådär när man kämpar i en kamp man aldrig kan vinna (och behålla sina ideal och orsaker till att man gav sig in i kampen) eftersom spelplanen är riggad. Naivt att tro att det skulle gå.

Såja, in med Kasselstrand i en viktig position i partiet nu då.
Citera
2014-10-17, 19:00
Medlem
Powergirls avatar
Jobbigt för personen Åkesson.
Dock har jag lite svårt att tycka synd om företrädare för ett parti som vill stänga gränserna och skicka tillbaka asylsökande till flyktinglägret de kom ifrån. Dessa flyktingar har det verkligen tufft. Kanske något för Jimmie att prova under sin rehab.
Konsekvenserna för SD är förödande om inte Jimmie kommer tillbaka. Har svårt att se någon i det partiet som ens är i närheten av hans ,trots allt, skickliga argumentationsteknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in