2014-10-17, 16:04
Medlem
Synd att det inte blev Jomshof. Han är en mycket bättre debattör och ger ett mer sympatiskt intryck.
Citera
2014-10-17, 16:04
Medlem
watsups avatar
Obehagligt att en person får motstå så mycket skit för att man vill begränsa invandringen. För mig är personerna och media som ligger bakom, lägre stående en djur.

Krya på dig Jimmy , vi är nu 13.2% som stöttar dig.
Citera
2014-10-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Men ge dig, som om högern inte hade gjort samma sak i fall det handlat om någon av deras meningsmotståndare. Det är så här det funkar inom politiken, världen över. Sverige är inget undantag. Jimmy Åkesson har gått och blivit galen, visst fan gör hans motståndare narr av det.

/ Leif

Men herregud vad larvigt och desperat. Att Sveriges mest aktiva partiledare tar 2 månaders vila efter nästan 10 år som partiledare är ju knappast något anmärkningsvärt. Dina drömmar om Jimmie är talande och avslöjande.
Citera
Medlem
Liberty75s avatar
Har i många månader undrat när den här killen kommer att krascha. En valrörelse är tuff nog som den är. Men att få stå ut med mobbning, mordhot, förföljelse, ett orimligt hat och ett helt absurt manipulerande från medias sida kopplat till ett stenhårt schema är omänskligt. Plus att vara småbarnsförälder... (i mitt fall räcker det med att vara småbarnsförälder för att bli helt slut!)

Har svårt att tro att SD kommer att tappa, snarare blir det mer ilska och förbannelse över att Jimmie ska behöva dra ett så stort lass när en stor mängd av Sveriges invånare - även de som inte röstade SD - är urtrötta på politikernas ovilja att ta tag i migrationsdebatten.
Citera
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Kent hade varit en katastrof. Kent har vissa goda sidor. T ex smart, orädd och aggressiv. Men det är inte alltid sådant fungerar. SD har mått bra av att ha en kramgo ledare som Jimmie. Kasselstrand är drömvalet men han motarbetas av ledningen samt är för ung. Är emot unga partiledare av princip.

Får hoppas att Jimmie kommer tillbaka! Han behövs i några år till innan SD har blivit en institution på riktigt.

Håller med 100%. Både Ekeroth och Söder är för skandaltyngda och aggressiva. Det är förvisso stundtals befriande i debatter men hur de skulle hantera skandaler och näsvisa journalister vågar jag knappt tänka på. Sen tycker jag Karlsson påminner mer om Åkesson än om Ekeroth. Han är lite utav den där kramgoa björnen.
Citera
2014-10-17, 16:06
Medlem
Zirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittolin
Synd att det inte blev Jomshof. Han är en mycket bättre debattör och ger ett mer sympatiskt intryck.

Håller med, eller Paula Bieler.
Hade varit grymt kul att se vad feministerna hade sagt då. =)
Citera
2014-10-17, 16:07
Medlem
Douche-chills avatar
Säger Jomshof som ny partiledare, dock får han gärna klippa sig först.
Citera
2014-10-17, 16:09
Medlem
Harpys avatar
Jag tror det är ett medvetet drag. Han är ansiktet för partiet och kan inte riskera ev. negativa följder som förmodligen kommer slå på partiet som helhet ifall de fimpar budgeten med honom bakom ratten. Detta är ett lämpligt tillfälle att i tid ge över ansvaret på det som komma skall till ett par syndabockar, (Jimmie har ju arbetat hårt... de är ju tredje största partiet... ) för att senare återkomma osvärtad och fortsätta skörda sina frukter.
Låter det rimligt?
Senast redigerad av Harpy 2014-10-17 kl. 16:11.
Citera
2014-10-17, 16:11
Medlem
Kasselstrand om sjukskrivningen:

http://www.svt.se/nyheter/akesson-utbrand-sjukskriver-sig

Citat:
För SDU-ordförande Gustav Kasselstrand kom Åkessons sjukskrivning som en överraskning.

– Men jag tycker det är nödvändigt att han tar en paus, så att han inte går sönder helt. Det skulle vara förödande för partiet, han har stor respekt bland väljarna och medlemmarna. Han är en stor inspirationskälla för mig och han är en av huvudanledningarna till att jag gick från sympatisör till medlem. Det här visar bara att politiker är av kött och blod och inte robotar, säger han till SVT.
Citera
2014-10-17, 16:11
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katys
Alla SD- och Sverige-hatare kommer se det här som en seger och det här hatet är något man kommer fortsätta ännu mer med. Jag förväntar mig mer rapporter från Expressen, t.ex varför inte "Åkesson sjukskriven men handlar mat på ICA" osv.

Det är ju de facto en seger. Genom sina handlingar, hot och liknande har vänstern lyckats oskadliggöra frontfiguren för sina största fiender. En smutsig seger är också en seger.

Jag är övertygad om att det kommer att komma fram mer om bakgrunden till sjukskrivningen. Det finns många vänstersympatisörer i vården och Åkessons läkarjournaler kommer antagligen att laddas upp på nätet förr eller senare.

Risken måste vara stor nu för SD att falla isär i små makthungriga delar likt S, V och Fi. Åkesson var en galjonsfigur som höll samman falangerna. Nu blir det huggsexa om makten och hela partiet riskerar att dyka in i flera års maktstrider, som Socialdemokraterna efter Persson.
Citera
2014-10-17, 16:12
Medlem
xtrftw1337s avatar
Tror inte detta påverkar SD på något sätt faktiskt. Skulle dock skickat en brevbomb om det var te.x. Björn Söder som tog över "ledar rollen".. han är ett riktigt svin bokstavligen talat.

Åkesson är självklart utsliten, han måste vara en av de politiker som har mest press på sig (bortsett från statsministern). Han är ju också nybliven pappa, så ser inte problemet med att han tar en välförtjänt "time-out". Han är ju som sagt partiet och har byggt partiet till det är idag.
Citera
2014-10-17, 16:13
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Kasselstrand om sjukskrivningen:

http://www.svt.se/nyheter/akesson-utbrand-sjukskriver-sig

Citat:
För SDU-ordförande Gustav Kasselstrand kom Åkessons sjukskrivning som en överraskning.

För jävla trökigt att Kasselstrand tydligen är så ute ur loopen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in