2014-10-17, 13:12
Medlem
Fenjal888s avatar
JÅ har nog jobbat väääldigt långa dagar de senaste 5 åren. Om det nu skulle bli hett igen och till exempel nyval nalkas, då hade hon nog kommit tillbaka igen. Jag tror inte SD kommer påverkas speciellt mycket av detta.
Citera
2014-10-17, 13:12
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolos
...vilka följder får det för partiet?
Inga alls skulle jag tro. Även om Åkesson förmodligen inte kommer att vistas i offentlig miljö så kommer han ändå vara den som tar dom slutgiltiga besluten. Detta innebär egentligen bara att Mattias Karlsson och andra kommer att få ta ett större ansvar under en tidsperiod.
Citera
2014-10-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillionDollarBill
Han återhämtar sig med eftertanke och hjärnceller snart då.

Undrar hur många hjärnceller våra övriga politiker har då med tanke på att JÅ kör över andra politiker jämt och ständigt i debatter osv?

Är du möjligtvis vänster? Kanske något mer klyschigt som miljöpartist?
Citera
Medlem
Jimmie har levt under den värsta tänkbara psykologiska press man kan tänka sig så jag tycker han gör rätt i att ta en time out nu efter ett lyckat val och kan vara bra att få lite distans och perspektiv på saker. Förhoppningsvis stark och fräsh lagom till nyvalet. Intressant att se hur de lyckas matcha fram en ersättare. Det blir ett värdefullt och nödvändigt test av partiet som de kan kosta på sig nu när det är både nedförsbacke och medvind.
Citera
Medlem
Perfect10s avatar
Att ständigt kämpa i motvind och hela tiden bemöta anti-demokrater hade sänkt även den starkaste. All heder för att han försöker rädda något som inte vill bli räddat.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Inte konstigt med tanke på hur hårt han har fått kämpa. Han är väl den partiledaren som kämpat i hårdast motvind.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Jag är mest fascinerad över att JÅ är sjukskriven för utbrändhet - en diagnos som egentligen inte existerar och som är en ren välfärdsavart. JÅ som pratar om bidragstagare och människor som inte gör rätt för sig...

Nu är det inte Jimmie själv som ställer diagnoser utan en läkare, sen vad Jimmie personligen tycker spelar mindre roll.
Citera
2014-10-17, 13:14
Medlem
Zog Ruless avatar
Nä men snuttas, att bli utbränd som politiker. Känns nästan lite löjligt.

Vem kan axla Den store ledarens mantel?
Citera
Medlem
MentosFruitcores avatar
Förståeligt. Han förtjänar lite egen tid med familjen efter allt sitt kämpande i valspurten. Allt hat från media och extremister tär ju såklart.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19713132.ab Jimmie Åkessons egna brev till väljarna
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Vem av sionisterna i Sd går in och tar över. Söder eller nån av bröderna Ekroth?
Känns som Åkesson spelat ut din roll och de dolda krafterna tar ett steg fram nu...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Jag är mest fascinerad över att JÅ är sjukskriven för utbrändhet - en diagnos som egentligen inte existerar och som är en ren välfärdsavart. JÅ som pratar om bidragstagare och människor som inte gör rätt för sig...
Fast nu är det ju inte Åkesson själv som har ställt diagnosen, utan hans läkare. Det är dessutom inte helt orimligt att en person som under så lång tid levt under så stor press som Åkesson helt enkelt känner att han behöver några månader hemma med familjen, om inte annat för att varva ner.

Din kommentar om att inte göra rätt för sig är bara fånig och det vet du om själv, likväl fäller du den eftersom du vill plocka en billig poäng. Tragiskt.
Citera
2014-10-17, 13:15
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittolin
Riksdag hoppas jag att du menar. Det är väldigt många som inte ingår i regeringen.

Förlåt, menade riksdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in