2014-10-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Nej. Jag har inte en enda gång hängt upp min argumentation på att bibeln är "sann". Det är du som gång på gång tjatar om att bibeln har motsägelser osv

Jag måste INTE bevisa att Bibeln är sann för att bevisa att Jesus drack vin. Fattar du det någon gång? .

sant, i koranen står det att kvinnor är åkrar ( sura 2223 ) och muslimerna inte tror på att männen skall behandla kvinnor som åkrar ( vilket står tydligt i suran ) så måste bevisa att koranen är sann...
Citera
2014-10-16, 23:01
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
sant, i koranen står det att kvinnor är åkrar ( sura 2223 ) och muslimerna inte tror på att männen skall behandla kvinnor som åkrar ( vilket står tydligt i suran ) så måste bevisa att koranen är sann...
hahah som du tolkar, med åkrar menar man att man odlar det menas att kvinnor dom föder barn för när du sprutar i en kvinna så blir det ett barn har du förstått nu!
Kommentera inte koranen ifrån ditt eget huvud

Ursäkta alla andra att jag blir tvungen att förklara mig på detta sätt.
Citera
2014-10-17, 00:52
Medlem
ZeK123s avatar
Om du vill säga att Jesus var muslim. Så kom muslimer 1500år efter Jesus död, Jesus slängde sig på marken för han var så rädd. Om man jämför Jesus och muslimer. Så är muslimer så långt i bort i från Jesus det bara går
Citera
2014-10-17, 01:10
Medlem
ZeK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Gud har sänt profeter med bud till människor men på grund av att folk ändrade i Tora och Bibeln så sände Han ner koranen till profeten Mohammed vilket Vittnar om dom tidigare böckerna.

Dessutom var alla andra profeter sända till en specifik befolkning Moses, Jesus sändes till Israels befolkning det står tydligt i böckerna om ni läser, men den sista profeten Mohammed sändes som en barmhärtighet till hela världen.

Jesus talar om profeten Mohammed
"[12] Jag har mycket mer att säga er, men ni förmår inte ta emot det nu. [13] Men när han kommer,
sanningens ande, skall han vägleda er med hela sanningen; han skall inte tala av sig själv utan förkunna det
han hör och låta er veta vad som kommer att ske. [14] .

Skrattar varje gång när en muslim säger detta. I så fall så måste Jesus sagt i mot säg själv. Allt som mohammed gjorde varna Jesus, Om sona profeter.

Intressant att du säger att ni följer mer Jesus lära än kristna. I Kristendomen, så är Jesus själva religionen
Citera
2014-10-17, 01:10
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeK123
Om du vill säga att Jesus var muslim. Så kom muslimer 1500år efter Jesus död, Jesus slängde sig på marken för han var så rädd. Om man jämför Jesus och muslimer. Så är muslimer så långt i bort i från Jesus det bara går

Jesus kom med samma budskap som profeten Mohammed Att det inte finns någon annan gud värt att dyrka förutom Allah
Citera
2014-10-17, 01:12
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Skrattar varje gång när en muslim säger detta. I så fall så måste Jesus sagt i mot säg själv. Allt som mohammed gjorde varna Jesus, Om sona profeter.

Intressant att du säger att ni följer mer Jesus lära än kristna. I Kristendomen, så är Jesus själva religionen

Bläddra tillbaka några sidor så har jag postat videoklipp kolla på dom så får du svar på din fråga
Citera
2014-10-17, 01:30
Medlem
ZeK123s avatar
Citat:
Bläddra tillbaka några sidor så har jag postat videoklipp kolla på dom så får du svar på din fråga

Okej, då kan jag bidra med detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=GteHSAygniY
Senast redigerad av ZeK123 2014-10-17 kl. 01:32.
Citera
2014-10-17, 02:16
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Okej, då kan jag bidra med detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=GteHSAygniY

det är bara tjabbel utan argument
Citera
2014-10-17, 02:37
Medlem
ZeK123s avatar
Citat:
det är bara tjabbel utan argument

Kan bero på att det ingen som motargument i det rummet. Det finns mer klipp, med den shownen. När muslimer ringer in och argumenterar om det duger herren
Citera
2014-10-17, 03:09
Medlem
Citat:
Jesus kom med samma budskap som profeten Mohammed Att det inte finns någon annan gud värt att dyrka förutom Allah

fel, Jesus sa: Följ mig!

Muhammed sa: Be till månguden Allah.
Citera
2014-10-17, 09:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Om du ska göra ett sånt här häpnadsväckande påstående så måste du först presentera en hållbar hypotes om hur hans budskap blev förvrängt så till den milda grad så att det blev till kristendomen, en religion som är ganska långt ifrån islam.

Och när du ändå håller på vill jag ha en förklaring för varför allah var så korkad så att han lät detta hända. Enligt islam så är ju allah allvetande och skyddar koranen från fövanskning, detta betyder att han VISSTE att budskapet skulle förvanskas och att han KUNDE ha sett till att det inte skedde. Med andra bär alltså allah ansvaret för att kristendomen existerar, historiens genom alla tider största religion. Vilket får den inte helt obetydliga konsekvensen att alla dess utövare riskerat/riskerar hamna i helvetet.
Citera
2014-10-17, 09:30
Medlem
labbe3001s avatar
felpost ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in