2014-10-17, 00:27
Medlem
Ferross avatar
Det ska bli intressant att se vad Forsberg får för straff, i och med att han inte är återfallsförbrytare så tror jag att straffet stannar på 4-5 matcher totalt och att sedan en eller två omvandlas till böter.

Har väldigt svårt för den här typen av tacklingar så jag tänker inte klaga om det blir någon match till, det känns så himla onödigt att göra så som Forsberg gjorde.

Kul annars med matcher mot Djurgården igen, de är lite speciella. Känslor och stök fungerar väldigt bra med hockey! Ser redan fram emot nästa möte
Citera
2014-10-17, 00:28
Medlem
Snyltmasens avatar
Som vanligt svårt att sia om hur många matcher Forsberg blir avstängd. Alltid lotto när diciplinnämnden är i farten. Men med tanke på att Mårtensson fick fyra matcher(tre+böter) så borde väl denna armbåge ge minst fem matcher. Men nämnden har någon sjuk förmåga att straffa ärliga slagsmål hårdare än överfall. Så jag gissar på TRE matchers avstängning för Forsberg.
Citera
2014-10-17, 00:42
Medlem
LT10s avatar
Äntligen en trepoängare på bortaplan... sjukt viktigt! Känns extra bra att vinna mot grisarna. Hoppas Murray är hemma lagom till hemmamatchen mot Luleå så får han mer än gärna sänka en och annan gris, han kan börja med Ledin och systrarna.
Citera
2014-10-17, 00:53
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Kul annars med matcher mot Djurgården igen, de är lite speciella. Känslor och stök fungerar väldigt bra med hockey! Ser redan fram emot nästa möte
Kan bara instämma, mötena mot Luleå befäster sig allt mer som en av grundseriens höjdpunkter. Uppslaget för hat och hets bara växer för var match, en slutspelsserie hade förmodligen bjudit mycket god och intensiv underhållning.
Citera
2014-10-17, 01:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Det ska bli intressant att se vad Forsberg får för straff, i och med att han inte är återfallsförbrytare så tror jag att straffet stannar på 4-5 matcher totalt och att sedan en eller två omvandlas till böter.

Har väldigt svårt för den här typen av tacklingar så jag tänker inte klaga om det blir någon match till, det känns så himla onödigt att göra så som Forsberg gjorde.

Jag är av åsikten att den här typen av uppenbart avsiktliga tacklingar mot huvudet ska straffas hårt oavsett om det är en återfallare eller inte. Det blir som sagt mycket intressant. Dessutom är det alltid onödigt med tacklingar mot huvudet...

Även jag håller med om att matcher mot Luleå är känslofyllda. Definitivt hett hemma i soffan. Tror det bottnar i slutspelsserien för ett par år sedan när systrarna betedde sig som kompletta as. Därmed inte sagt att våra spelare inte gjorde det
Citera
2014-10-17, 01:10
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Kan inte säga att mötena med Djurgården känns heta från min horisont längre. Jag kan ju fan inte namnet på en enda spelare i Dif längre. Finns ju ingen att hata i det där laget. Djurgården har genom alla tider kryllat spelare man hatat, från Mörth till Ölvestad. Nu finns ingen, det är lite tråkigt.

Och i den här matchen var det ju bara vi som spelade fysiskt.
Citera
2014-10-17, 01:17
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Kan inte säga att mötena med Djurgården känns heta från min horisont längre. Jag kan ju fan inte namnet på en enda spelare i Dif längre. Finns ju ingen att hata i det där laget. Djurgården har genom alla tider kryllat spelare man hatat, från Mörth till Ölvestad. Nu finns ingen, det är lite tråkigt.

Och i den här matchen var det ju bara vi som spelade fysiskt.
Jaså? Det löste sig ju fint tydligen.

Om du vill ha någon att hata så finns ju alltid Henke Eriksson. Kanske inte spelar så fult, men han är ju knappast vacker att se på.
Citera
2014-10-17, 02:03
Medlem
LT10s avatar
Kalle-kotte, där har du fel. I DIF kommer det alltid finnas den typen av spelare. Det ligger i vår identitet.

Spelare som Hank, Ahlén, Falk och även Sörensen är bara på startsträckan. De kommer vara med i många år framöver och kommer växa in i sina roller ännu mer och fylla tomrummet efter spelare som Ölvestad och Fimpen.
Citera
2014-10-17, 06:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast nu har jag sett den om du läser mitt inlägg en gång till. Och helt ärligt: Det går bara inte att försvara detta även vilket lag man håller på. Detta är värre än "Pålles" knätackling tycker jag.
Det är ingen -vad jag sett- som försvarar armbågstacklingen. Den var ful.
Men fulast genom tiderna.. Då har man kort minne alt. sett lite.
Bara i matcherna mellan DIF och Luleå har det varit ett otal fulare genom åren. Bara googla på "Ölvestad armbågstackling", alt. byta ut Jimmie mot Ledin eller Hedström..
Citera
2014-10-17, 08:09
Medlem
Jckssns avatar
Det var en ful tackling, nu ser man inte riktigt på reprisen men det ser ut som om han delvis hoppar in den också.
Jag skulle tippa på 3 matcher + 2 böter som många andra här säger.

Jag har alltid gillat Johan som hockeyspelare, ger järnet i alla lägen men något som han aldrig varit är en bra tacklare.
I sin tid i Skellefteå så kunde han vissa byten i försök att "väcka laget" tackla sargen våldsamt 2-3ggr för att timingen inte riktigt är lika bra som viljan.

Och så var det även igår, han fick till en riktigt bra tackling mot sargen före armbågstacklingen (om det var i samma byte eller tidigare kan jag dock inte minnas.)
Citera
2014-10-17, 09:03
Medlem
Mikojans avatar
Tittade in om Twitterkungen Forsberg på sitt märkvärdigt trassliga sätt försöker förklara det värsta övergreppet hittills i SHL:s korta historia. Men icke.

Klart är att han kommer få oändligt med tid att twittra närmaste veckorna
Citera
2014-10-17, 09:05
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/raka-av-skagget-och-jobba-roven-av-dig/

Wennerholm och Wikegård.. Ingen av dem slutar att förvåna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in