2014-10-16, 22:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han skrev något i slutrapporten om att Leksand spelade bra men att Frölunda dominerade matchen. Den ekvationen går ju inte ihop någonstans Men tacklingen som Forsberg utför har han ju faktiskt helt rätt i.
Fast du hade ju inte sett den.. Om du minns det?
Citera
2014-10-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast du hade ju inte sett den.. Om du minns det?
Fast nu har jag sett den om du läser mitt inlägg en gång till. Och helt ärligt: Det går bara inte att försvara detta även vilket lag man håller på. Detta är värre än "Pålles" knätackling tycker jag.
Citera
2014-10-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har inte sett situationen än men varken wikegård eller wennerholm var nådiga i sin kritik mot Johan Forsberg så det är nog bara dom mest enögda lulesupportrarna som säger motsatsen.

Edit: Nu har jag sett situationen och jag måste säga att det är en riktig jävla idiotgrej som inte hör hemma i en hockeyarena. Han är inte ens ute efter pucken. Förstår inte ens hur J.R. kan försvara detta.

Har inte sett någon försvara tacklingen, men vi kanske ser, tänker och läser saker olika.. Jag vet inte. Det jag jag hålla med J.R om är att det inte är den fulaste i SHL hittills, kanske i år men inte historiskt men jag ser det som svårt att jämföra händelser ändå, allt blir fult i sin kontext.
Den är ful iaf, inget att Orda om och det blir lång avstängning. Stackars Luleå, fjärdekedjan splittrad..
Citera
2014-10-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Har inte sett någon försvara tacklingen, men vi kanske ser, tänker och läser saker olika.. Jag vet inte. Det jag jag hålla med J.R om är att det inte är den fulaste i SHL hittills, kanske i år men inte historiskt men jag ser det som svårt att jämföra händelser ändå, allt blir fult i sin kontext.
Den är ful iaf, inget att Orda om och det blir lång avstängning. Stackars Luleå, fjärdekedjan splittrad..
Alltså, det är ingen som sagt att tacklingen är den fulaste någonsin, vad får du det ifrån? Återstår att se hur lång avstängning det blir av detta, 3-5 matcher skulle jag tippa på, han är trots allt inte ute efter pucken och Fernholm är inte beredd på tacklingen. Sedan trodde man ju inte för fem öre att den annars så schysste Johan Forsberg skulle utföra en sån här ful grej, men även dom schysstaste kan få hjärnsläpp ibland. Hoppas Fernholm repar sig, det är aldrig roligt när spelare blir skadade.
Citera
2014-10-16, 23:23
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Däremot funderar jag på om djurgårdarna kommer få några filmningsvarningar efter matchen Luleå hade svårt att ta emot pucken, djurgårdare hade svårt att stå på skridskorna. Men detta hålls väl undangömt i kulisserna, annars hade det blivit fart på hockeyklackerna runt om. Däremot tyckte jag luleåklackens "filmare" stundvis blev löjligt, enligt mig kom den i fel lägen istället för rätt lägen.
Och det bortdömda målet när per Ledin blir inknuffad med ett par cc i ryggen och pucken går via en Dif-spelare in ogillar jag också. Men men, vi ger och vi tar. Det kommer igen. Hellre DIF än Leksand.
Våra spelares balanssinne har varit sviktande hela säsongen. Inte så att man direkt blir till sig av stolthet, men beggars can't be choosers och med vår trupp i år lär vi behöva varenda tjuvknep i boken för att klara bottenstriden. Jag ser det som utjämnat för SHLs fallskärmssystem.

Förövrigt kan jag bara anta att det här var ett av säsongs hittills största bottennapp för Luleå. Forsbergs tackling finns på SHLs sammandrag nu, det är väl tur i oturen att det var Fernholm som drabbades. Bland de mest ogenerat uppenbara armbågstacklingen jag sett på länge, även om smällen kanske inte var den värsta direkt. Antagligen för att Forsberg är huvudet kortare än Fernholm, inte lätt att smyga in en armbåge mot huvudet när man knappt ens når upp dit.
Senast redigerad av sm910dif 2014-10-16 kl. 23:31.
Citera
2014-10-16, 23:28
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Den här matchen var ju en på hundra.

- Att Djurgården har 4-1 efter 20:23 spelat är ju de största rånet i Delfinen senaste tio åren iaf.

- Tellqvist, karln kan ju inte ha spelat sådär är han fick chansen i Nordamerika. Han fångar ju inte en enda puck utan allt studsar ju ut. Var lite hetare framför kassen så blir det mål för lägen fanns ju på varenda retur.

- Foppas armbåge är ju inte så mycket att säga om. Fem matcher totalt känns rimligt.

- Det här är en match vi i vanliga fall vinner med 5-2 men ibland blir det såhär.
Citera
2014-10-16, 23:30
Medlem
Displaceds avatar
https://www.youtube.com/watch?v=cEVKo1Z5NeE

Håller helt med.
Citera
2014-10-16, 23:37
Medlem
Damacys avatar
"Var snäll, det är svinenkelt"

-Johan Forsberg, Twitter, 9:e Juli
Citera
2014-10-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjafo
Ni får precis vad ni förtjänar med eran usla sprotslighet, både supportar och på plan.
Ni skulle inte gett Wallin nytt kontrakt i år, han drar ner vilket lag som helst.
Sveriges mest avskydde ishockeyspelare.

Gött att se din avundsjuka lysa genom
Färjestad gjorde helt rätt som gav Wallin nytt kontrakt. Han har varit en av dom bättre denna säsong. Vilket iof inte varit svårt.

Färjestad måste nu värva en back innan det är försent. Att Nygren snart ansluter är inget nytt. Utan mer när han kommer.

Kanske han och Klefbom kommer hem samtidigt
Citera
2014-10-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Den här matchen var ju en på hundra.

- Att Djurgården har 4-1 efter 20:23 spelat är ju de största rånet i Delfinen senaste tio åren iaf.

- Tellqvist, karln kan ju inte ha spelat sådär är han fick chansen i Nordamerika. Han fångar ju inte en enda puck utan allt studsar ju ut. Var lite hetare framför kassen så blir det mål för lägen fanns ju på varenda retur.

- Foppas armbåge är ju inte så mycket att säga om. Fem matcher totalt känns rimligt.

- Det här är en match vi i vanliga fall vinner med 5-2 men ibland blir det såhär.

5 matcher?

Ingen borde han ha. Total olyckshändelse från Forsbergs sida.
Citera
2014-10-17, 00:11
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Forsbergs armbågstackling måste väl ha varit någon sorts manifestation över hur ondskefulla vita, heterosexulla män kan vara?
Citera
2014-10-17, 00:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Gött att se din avundsjuka lysa genom
Färjestad gjorde helt rätt som gav Wallin nytt kontrakt. Han har varit en av dom bättre denna säsong. Vilket iof inte varit svårt.

Färjestad måste nu värva en back innan det är försent. Att Nygren snart ansluter är inget nytt. Utan mer när han kommer.

Kanske han och Klefbom kommer hem samtidigt

Du må ha dina si dor men du har också insyn i lite mer insida än de flesta på forumet. Vore kul om du hade rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in