Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderwoman
Men så tycker jag inte man kan resonera. Jag vet många som har ADHD (nåja, har diagnos, vilket inte måste vara samma sak), som iallafall blir galna av ADHD-meds. Och andra som av olika skäl klarar sig utan och själv väljer bort det.
Så ADHD tror jag hon kan ha ändå, hon har iaf uppenbarligen en del av de symptom man brukar ha.
Svarar samma som jag svarade på bravader angående detta:
I just Bernys fall verkar det som att hon inte behövde medicinen för att hon inte har ADHD. Sen kan man ha ADHD och ändå inte behöva medicin för det, det vet jag om eftersom att jag varit tillsammans med en sådan person. Har aldrig påstått att man inte kan ha ADHD om man inte tar mediciner för det.
Men missbrukaren som hon är har ju bara tagit ritalin för den motsatta effekten icke ADHD personer får av medicinen, inte för att hon har ADHD på riktigt, det är därför hon nu slutat med den utan problem. Sen tycker jag inte att vi ska lita på den diagnostiseringen när det var Bengt väl som satte den? Han som skrev ut massa narkotikaklassade meds till Berny och hade onaniterapi.
"Symptomen" kan lika gärna vara relaterade till något annat, hon går ju alltid på någonting så jag tycker helt ärligt det är helt ovidkommande att diskutera Berny och ADHD. Berny gav upp sub bara för att det var för långt för henne att gå några 100 m, har man recept på ritalin som hon hade då så vare ju kanske ingen biggie ändå att vara utan sub vad vet jag. Men det är ju bara bra att hon slutar ta meds som hon inte behöver. Och jag menar inte att man inte kan ha ADHD om man inte behöver meds för det utan jag menar att det är osannolikt att hon verkligen har det när hennes symptom kan förklaras på andra sätt, det i kombination med att det lät så pass bekymmersfritt att hon hade slutat med ritalinet.