2014-10-16, 10:29
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Berny slutar blogga. Sök på bernyblue finest. Over and out Girl. Lycka till.

Ja det är det som diskuterats två sidor bak och ingen har väl missat det... blind?
Citera
2014-10-16, 10:30
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroseforthedead
jag gissar att den är från serien american horror story.

O/T, men den är från Tarantinos True Romance, om jag inte missminner mig.
Citera
2014-10-16, 13:57
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Ja nu kom den. Nu ska Berny sluta blogga, kanske föralltid!

Nåväl vi får väl se. Berny brukar har en tendens att göra comeback. Hon kommer ligga lågt tills det skiter sig med A, har hon tur så håller det ett par år. Sen efter det då kommer det passa sig att leka dramaqueen igen när hon inte har "bättre för sig". Eller så har hon faktiskt blivit kickad från boendet och det är anledningen till att hon inte kommer blogga. Det visade sig ju att hon inte behövde rialinet från första början? Alltså har hon inte ADHD, surprise surprise!
Men så tycker jag inte man kan resonera. Jag vet många som har ADHD (nåja, har diagnos, vilket inte måste vara samma sak), som iallafall blir galna av ADHD-meds. Och andra som av olika skäl klarar sig utan och själv väljer bort det.

Så ADHD tror jag hon kan ha ändå, hon har iaf uppenbarligen en del av de symptom man brukar ha.
Citera
2014-10-16, 15:02
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
O/T, men den är från Tarantinos True Romance, om jag inte missminner mig.

Ja just den var det ja, det är ju en riktig kanonrulle. Tack!

Jag tror att bilden är till hennes "haters". Hon är sönderslagen men lyckas ändå ge dem/er ett sista skevt leende och ett finger. Jag önskar henne all lycka, och trots att hon har underhållit och engagerat mig, så hoppas jag att hon kan hålla sig borta från sociala media-cirkusen för alltid.
Citera
2014-10-16, 15:36
Medlem
Någon som mot all förmodan har kvar bilderna från Bernys "rep-session"
hon hade i studio med Emma? Alltså inte de som finns på facebook, utan de riktigt
gross bilderna som togs bort från hennes blogg? Någon som hadesparat dem?
Citera
2014-10-16, 15:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Appropå den bilden, är det någon som vet vilken film den är ifrån?

True Romance

www.imdb.com/title/tt0108399/?ref_=nv_sr_1

Oj, tvåa på bollen sorry.

OnT; Väldigt spännande uppdateringar hon gör på Facebook numera. Allt för att visa vilket "normalt" liv hon lever. För allt som står på nätet är ju sant.
Senast redigerad av gato12 2014-10-16 kl. 15:48.
Citera
2014-10-16, 16:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Jag tror att bilden är till hennes "haters". Hon är sönderslagen men lyckas ändå ge dem/er ett sista skevt leende och ett finger. Jag önskar henne all lycka, och trots att hon har underhållit och engagerat mig, så hoppas jag att hon kan hålla sig borta från sociala media-cirkusen för alltid.

Så är det nog tänkt ja. Trots att hon alltid hävdat med emfas att hon minsann inte bryr sig om vad folk skriver om henne.
Citera
2014-10-16, 19:42
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Men så tycker jag inte man kan resonera. Jag vet många som har ADHD (nåja, har diagnos, vilket inte måste vara samma sak), som iallafall blir galna av ADHD-meds. Och andra som av olika skäl klarar sig utan och själv väljer bort det.

Så ADHD tror jag hon kan ha ändå, hon har iaf uppenbarligen en del av de symptom man brukar ha.

Svarar samma som jag svarade på bravader angående detta:

I just Bernys fall verkar det som att hon inte behövde medicinen för att hon inte har ADHD. Sen kan man ha ADHD och ändå inte behöva medicin för det, det vet jag om eftersom att jag varit tillsammans med en sådan person. Har aldrig påstått att man inte kan ha ADHD om man inte tar mediciner för det.

Men missbrukaren som hon är har ju bara tagit ritalin för den motsatta effekten icke ADHD personer får av medicinen, inte för att hon har ADHD på riktigt, det är därför hon nu slutat med den utan problem. Sen tycker jag inte att vi ska lita på den diagnostiseringen när det var Bengt väl som satte den? Han som skrev ut massa narkotikaklassade meds till Berny och hade onaniterapi.

"Symptomen" kan lika gärna vara relaterade till något annat, hon går ju alltid på någonting så jag tycker helt ärligt det är helt ovidkommande att diskutera Berny och ADHD. Berny gav upp sub bara för att det var för långt för henne att gå några 100 m, har man recept på ritalin som hon hade då så vare ju kanske ingen biggie ändå att vara utan sub vad vet jag. Men det är ju bara bra att hon slutar ta meds som hon inte behöver. Och jag menar inte att man inte kan ha ADHD om man inte behöver meds för det utan jag menar att det är osannolikt att hon verkligen har det när hennes symptom kan förklaras på andra sätt, det i kombination med att det lät så pass bekymmersfritt att hon hade slutat med ritalinet.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-10-16 kl. 19:47.
Citera
2014-10-16, 22:49
Medlem
Vad jag har uppfattat så har Berny käkat ritalin, concerta och strattera för sin adhd. så det jon gjort nu är att kliva av 1 av sina 3 meds. alltså käkar hon fortfarande två meds för adhd
Citera
2014-10-16, 23:02
Medlem
Känns ändå lite konstruktivt av Björny att ha ett uppehåll i sitt bloggande. Oavsett om det är hennes man som bett henne eller ej.
JAG känner mig iallafall lättad.
Lycka till B!
Citera
2014-10-17, 00:09
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
"Symptomen" kan lika gärna vara relaterade till något annat, hon går ju alltid på någonting så jag tycker helt ärligt det är helt ovidkommande att diskutera Berny och ADHD.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - men drogmissbruk kan ge symptom som liknar en rad olika diagnoser - bland annat ADHD, schizofreni och asperger. Det är därför man behöver vara "ren" innan man ges dessa diagnoser, något jag inte tror Berny riktigt har varit på 15 år+.

En ny favoritdiagnos bland dessa pillertrillande tjejer verkar ju vara dissociativ identitetsstörning (DID), något många av dom verkar få när dom sitter där med handen full av piller och ett vinglas i handen. Är det så underligt att man "dissocierar" med en sådan kombo?

Quick "led" för övrigt av DID... tills en läkare på Säter trappade ur honom från benso.
Citera
2014-10-17, 08:37
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Någon som mot all förmodan har kvar bilderna från Bernys rep-session
hon hade i studio med Emma? Alltså inte de som finns på facebook, utan de riktigt
gross bilderna som togs bort från hennes blogg? Någon som hadesparat dem?

Har för mig denna ska innehålla alla bilder jag lyckades spara innan de försvann från gamla bloggen. ^^,

https://anonfiles.com/file/b51983311a36272ddd4e16a70e604755
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in