2014-10-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Så du tror inte att Jesus kommer förgöra fienden med våld? Hur kommer han förgöra fienden då? Han kommer väl inte vända sin kind till fienden, eller hur?

Gå och be till jesus och fråga: hur kommer du att förgöra dina fiender när du kommer tillbaka.
Citera
2014-10-16, 19:03
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det får du fråga jesus om HUR han gör. Det behöver inte vara krig, med pilbåge, dynamit eller kärnvapen. Eller annan sprängmedel.

Det räcker väl med att fråga en kristen sida?

Citat:

"What does the Bible say about war?"

Jesus’ second coming will be exceedingly violent. Revelation 19:11-21 describes the ultimate war with Christ, the conquering commander who judges and makes war “with justice” (v. 11). It’s going to be bloody (v. 13) and gory. The birds will eat the flesh of all those who oppose Him (v. 17-18). He has no compassion upon His enemies, whom He will conquer completely and consign to a “fiery lake of burning sulfur” (v. 20).
http://www.gotquestions.org/war-Bible.html#ixzz3GKPTR58W

Citera
2014-10-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Det räcker väl med att fråga en kristen sida?

men du har då inte hängt med i debatten, HUR kommer kriget att se ut ?
Citera
2014-10-16, 19:12
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Gå och be till jesus och fråga: hur kommer du att förgöra dina fiender när du kommer tillbaka.
Jesus kommer alltså att förgöra fienden med våld, och inte kärlek. Har jag förstått dig rätt?
Citera
2014-10-16, 19:16
Medlem
Citat:
Jesus kommer alltså att förgöra fienden med våld, och inte kärlek. Har jag förstått dig rätt?

3 gången: fråga jesus.
Citera
2014-10-16, 19:38
Medlem
Det finns förstås otaliga skillnader mellan dessa båda verk. Äkthet är ett alltför vagt och odefinierat begrepp för att basera en seriös diskussion på eftersom alltför många vägrar att acceptera fakta på grund av sin tro.

Det som kan konstateras baserat på faktiska händelser är att koranen uppenbarligen är en mer våldsframkallande skrift än bibeln. Filmade och publicerade halshuggningar av oskyldiga, eller självmordsbombningar av andra oskyldiga utförs inte med bibeln som grund.
Citera
2014-10-16, 19:43
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
jasså, du vill inte läsa att muhammed hade sex med barn, har jag förstått saken rätt ?
bara att acceptera, gilla läget och lära sig, allt för många vet hur muhammed var. Gilla läget.

Vet du ens hur människor levde förr?

Kanske dags för lite Bibelstudiecirkel.

Citat:
Hur gamla var Josef och Maria när de gifte sig?

Sammantaget betyder detta att Josef kan ha varit allt mellan 20 och 55 år när Jesus föddes...

Maria var troligen omkring 13 år, vilket var den normala trolovningsåldern för flickor. I våra ögon kan det tyckas vara en stor åldersskillnad, men om vi ser på de länder där man lever med ungefär samma kultur och traditioner som man gjorde i Judeen på den tiden, så är det inte alls något ovanligt att unga flickor gifts bort med män som är åtskilliga år äldre.

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/josefakt.htm
Citera
2014-10-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Vet du ens hur människor levde förr?

Kanske dags för lite Bibelstudiecirkel.

vad har det med muhammed hade sex med 9 åringar att göra ?
så din källa är bibelstudier? långsökt....

Citat:
Hur gamla var Josef och Maria när de gifte sig?

Sammantaget betyder detta att Josef kan ha varit allt mellan 20 och 55 år när Jesus föddes...

Maria var troligen omkring 13 år, vilket var den normala trolovningsåldern för flickor. I våra ögon kan det tyckas vara en stor åldersskillnad, men om vi ser på de länder där man lever med ungefär samma kultur och traditioner som man gjorde i Judeen på den tiden, så är det inte alls något ovanligt att unga flickor gifts bort med män som är åtskilliga år äldre.

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/josefakt.htm
Citera
2014-10-16, 21:27
Medlem
andesrs avatar
Citat:
Hitta en motsägelse i Koranen så har du motbevisat hela Koranen. Halmdockor godkänns inte.

Ett grundläggande fel i Koranen är bland annat att författaren verkar ha en geocentrisk världsbild. Detta syns på flera ställen, när jorden och solen beskrivs är det alltid utifrån felaktiga föreställningar.

Ett annat grundläggande fel i Koranen är att författaren inte verkar ha en klar bild av vad kristendom är. Det är alltså inte bara så att kristna trosföreställningar korrigeras, författaren har uppenbarligen inte någon klar bild av vad kristendomen är.

Det är lätt att förstå hur sådana saker kan hända. Muhammed och hans anhängare hade helt enkelt inte koll på hur världens ser ut och de hade heller inte koll på kristendomens innehåll. Så kan det gå. Men det blir lite ihåligt när man menar att det är den evige Gudens bok. Han om någon borde väl ha klart för sig att jorden snurrar kring solen och vad missuppfattningarna om honom består i.

Ska du sluta tro på Koranen nu?
Citera
2014-10-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ja, då kommer ju Jesus kriga mot ondskan. Hur ska han annars förgöra ondskan? Trolla bort det, menar du?

Jesaja 63:1-6
1 Vem är han som kommer från Edom, från Bosra i högröda kläder,
så präktig i sin dräkt, så stolt i sin stora kraft?
"Det är jag som talar i rättfärdighet,
jag som är mäktig att frälsa."
2 Varför är din dräkt så röd, varför liknar dina kläder en vintrampares?
3 "En vinpress har jag trampat, jag ensam,

ingen i folket hjälpte mig. Jag trampade dem i min vrede,
trampade sönder dem i min förbittring.
Då stänkte deras blod på mina kläder,
så att jag fick hela min dräkt nerfläckad.
4 Ty hämndens dag var i mitt hjärta,
och året för min återlösning hade kommit.
5 Jag såg mig omkring, men det fanns ingen hjälpare.
Jag stod där i förundran, men det fanns ingen som understödde mig.
Då hjälpte mig min egen arm, och min vrede understödde mig.
6 Jag trampade ner folken i min vrede
och gjorde dem druckna i min förbittring,
jag lät deras blod rinna ner på jorden."

Uppenbarelseboken 19:11-16

11 Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den heter Trofast och Sann, och han dömer och strider i rättfärdighet. 12 Hans ögon var som eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor. Han hade ett namn skrivet som ingen känner utom han själv. 13 Han var klädd i en mantel som hade doppats i blod, och det namn han har fått är "Guds Ord". 14 De himmelska härarna följde honom på vita hästar, och de var klädda i vitt, rent linnetyg. 15 Och ut ur hans mun kom ett skarpt svärd, som han skall slå folken med, och han skall styra dem med järnspira, och han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress. 16 Och på sin mantel och på sin höft har han ett namn skrivet: "Konungarnas Konung och herrarnas Herre."

Vill du veta mer om Edom så läs denna länk:

http://shoebat.com/2013/04/04/so-the-gate-of-hell-was-found-but-the-question-is-who-goes-in-it/

Den muslimska världen blir dömd av Jesus och trampad i vinpressen, troligt är det den väntade kalifaten al mahdi antikrist. Tro inte att Gud har glömt lammens blod som blivit slaktat i Jesus Namn som jorden har fått dricka pga de händer som är skyldiga. Jag råder dig att lyssna på Walid Shoebats föreläsningar, en före detta muslim.
Citera
2014-10-16, 22:32
Medlem
Citat:
Så du vill diskutera med länkar ser jag? Dessa "motsägelser" har redan besvarats i denna länk.

Läs och omvänd till Jesus Kristus säger jag även till dig. Följ Jesus sanna läror och håll hans bud. Be så som Jesus bad, och lev så som Jesus levde. Gör du det?

Min Vän förbli i Jesus så förblir du i Gud.

Johannesevangeliet 15:1-17

1 Jag är den sanna vinstocken, och min Fader är vingårdsmannen. 2 Varje gren i mig som inte bär frukt skär han bort, och varje gren som bär frukt rensar han, för att den skall bära mer frukt. 3 Ni är redan nu rena i kraft av det ord som jag har talat till er. 4 Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv, utan endast om den förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det, om ni inte förblir i mig. 5 Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon förblir i mig och jag i honom, bär han rik frukt, ty utan mig kan ni ingenting göra. 6 Om någon inte förblir i mig, kastas han ut som en gren och torkar bort, och man samlar ihop sådana grenar och kastar dem i elden, och de bränns upp. 7 Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill, och ni skall få det. 8 Min Fader förhärligas, när ni bär rik frukt och blir mina lärjungar.

9 Liksom Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek. 10 Om ni håller mina bud, förblir ni i min kärlek, liksom jag har hållit min Faders bud och förblir i hans kärlek. 11 Detta har jag talat till er, för att min glädje skall vara i er och för att er glädje skall bli fullkomlig. 12 Detta är mitt bud att ni skall älska varandra så som jag har älskat er. 13 Ingen har större kärlek än att han ger sitt liv för sina vänner. 14 Ni är mina vänner, om ni gör vad jag befaller er. 15 Jag kallar er inte längre tjänare, eftersom tjänaren inte vet vad hans herre gör. Vänner kallar jag er, ty allt vad jag har hört av min Fader har jag låtit er veta. 16 Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt om er att ni skall gå ut och bära frukt, sådan frukt som består, för att Fadern må ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. 17 Och det befaller jag er att ni skall älska varandra.

Johannesevangeliet 5:19-23

19 Jesus svarade dem: "Amen, amen säger jag er: Sonen kan inte göra något av sig själv, utan endast det han ser Fadern göra. Ty vad Fadern gör, det gör Sonen. 20 Fadern älskar Sonen och visar honom allt vad han själv gör, och större gärningar än dessa skall han visa honom, så att ni kommer att häpna. 21 Ty liksom Fadern uppväcker de döda och ger dem liv, så ger Sonen liv åt vilka han vill. 22 Inte heller dömer Fadern någon, utan hela domen har han överlämnat åt Sonen, 23 för att alla skall ära Sonen liksom de ärar Fadern. Den som inte ärar Sonen ärar inte heller Fadern, som har sänt honom.
Citera
2014-10-16, 22:40
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarsarus
Det enda vi kan försäkra oss om här i livet är att vi inte överlever döden. Sen är jag rätt säker, rätta mig om jag har fel men Koranen blev sammanställd flera år efter profetens död.

Angående Bibeln då har det säkert funnits en sann på hebreiska som folk har översatt olika språk.

som bok ja men den var skriven på skinn så det är inte samma sak som med bibeln fall och som jag sa koranen har många i huvudet och kan den utantill!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in