2014-10-16, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Babianen har en poäng. Det är aldrig männen som signalerar sex, bara kvinnor/flickor! Kvinnor sexualiserar sin omgivning hela tiden genom urringning, fittkorta kjolar och strings som naturligtvis ska synas genom tunna sommarkläder. Detta är sexistiskt beteende,som tvingas på omgivningen! Och det resulterar ibland som bekant i ond jord. Jag skulle önska att de sexsignaler (kvinnor sänder ut) kunde hållas på lite mer privat mark. Jag behöver faktiskt inte bli påmind om min läggning 24/7

Antar att i egenskap av hetrosexuell Man så ligger väl min sexualdrift mig till last, och ses snarast som något snuskigt!

Din sexualdrift ligger dig inte till last, däremot din oförmåga att vrida bara lite grann på huvudet och titta på något annat än det som retar dig.

Du anser alltså att halva världens befolkning ska klä sig som du tycker för att du ska slippa irritera dig - hör du själv hur det låter? Ditt problem är löst på en millisekund genom att du tittar åt ett annat håll men nej. Det är halva världens befolkning som ska ändra sig bara för att just lilla du vill vill VILL!! det.

Och fortfarande finns det ingen som har hittat en våldtäktssäker klädsel för kvinnor. Oväntat.
Citera
2014-10-16, 09:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Då undrar man ju varför kvinnor relativt ofta anmäler att dom blivit våldtagna, om det nu ändå inte är nån big deal för dom? Sen tvivlar jag på att du är kvinna, men vad vet jag.

De blir inte våldtagna,

1) De flesta våldtäkter är 100% påhittade, kvinnan har inte haft sex med mannen, i många fall existerar inte mannen utan kvinnan har hittat på honom.

2) I de fall där kvinnan har haft sex så är det frivilligt sex som kvinnan känner ånger/skam för dagen efter.

3) Riktiga våldtäkter är extremt sällsynta och om en kvinna blev våldtagen på riktigt skulle hon generellt inte anmäla.

Citat:
Ursprungligen postat av alienjenni
Om jag slår dig i ansiktet för du vräker ur dig dumheter ska inte du klaga

Om en man provocerar en annan man på krogen och den andre mannen ger honom stryk så tycker alla att mannen förtjänade det för att han provocerade. Samma sak gäller kvinnor med sexuell klädsel, de provocerar män sexuellt för att de hoppas att någon man ska bli så upphetsad att han inte kan kontrollera sig och våldta dem. Om de inte ville bli våldtagna så skulle de inte provocera män sexuellt de skulle stanna hemma och titta på TV.

Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Varför är det så svårt att förstå att män och kvinnor har rätt att klä sig precis hur dom vill och vistas var dom alla tider på dygnet utan att riskera att överfallas av andra?

Nej kvinnor har inte rätt att klä sig som de vill och vara ute på natten utan att bli våldtagna. Män har rätt att våldta kvinnor om de känner sig sexuellt provocerade eller om de kan hitta en ensam kvinna.

Citat:
Att hävda att det är kvinnans fel om hon klätt sig utmanade är befängt. Vad en person uppfattar som sexuellt utmanande beteende/klädsel kan ju någon annan upfatta annorlunda.
Synen på vilken klädsel som är utmanande förändras ju också. Om alla kvinnor som ej vill bli våldtagna, dvs. Alla kvinnor skulle kläsig mindre utmanande skulle ju normen för vad som är utmanande förskjutas. Om man drar det argumentet till sin spets innebär det ju att alla som inte klär sig i burka och stannar hemma 24/7 kan lika gjärna bli våldtagna.

Nej alla kvinnor vet vad som är sexuellt utmanande klädsel och det vet alla män också för att de blir sexuellt intresserade av att titta på kvinnan. Så om kvinnan klär sig på ett sätt som är till för att få uppmärksamhet av män, så vill hon ha sex även om hon säger att hon inte vill det, för man klär sig inte på det sättet för någon annan anledning. Om man inte vill bli våldtagen kan man a) klä sig heltäckande b) klä sig hur man vill och vara ute med en man c) stanna hemma. Om man klär sig sexuellt och är ensam signalerar det att man är ute efter sex.

Citat:
Man kan ju även pröva samma argument på män. Alla med glasögon har sig själv att skylla om dom blir misshandlade! Klär man sig som en tönt har man provoserat och förtjänar stryk. Det finns ju alltid kontaktlinser för dom som vill undvika konfrontation.

Men män med glasögon uppfattas inte som töntar/provocerade men kvinnor som klär sig för uppmärksamhet uppfattas som horor och alla kvinnor tycker att det är helt OK om en sådan kvinna blir våldtagen för det är det hon ber om. Kvinnor säger inte det högt för att det inte är PK.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-16 kl. 10:08.
Citera
2014-10-16, 12:43
Bannlyst
Borde man våldta någon tjej för att prova reaktionen?

Tänk om man går misste om massa sex utan att veta om det?
Citera
2014-10-16, 14:39
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienjenni
Om jag slår dig i ansiktet för du vräker ur dig dumheter ska inte du klaga
Vad menar du egentligen o du stackars dåre?
Senast redigerad av fotokillen 2014-10-16 kl. 14:42.
Citera
2014-10-16, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Borde man våldta någon tjej för att prova reaktionen?

Tänk om man går misste om massa sex utan att veta om det?
Du kan ju prova på babianen, "hon" kommer ju inte ens att anmäla dig verkar det som. Fritt fram
Citera
2014-10-16, 16:45
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du anser alltså att halva världens befolkning ska klä sig som du tycker för att du ska slippa irritera dig - hör du själv hur det låter? Ditt problem är löst på en millisekund genom att du tittar åt ett annat håll men nej. Det är halva världens befolkning som ska ändra sig bara för att just lilla du vill vill VILL!! det.

Med den logiken skulle det kunna vara lagligt att skita på trottoaren så länge man plockar upp efter sig.
"Det är bara titta åt ett annat håll."
Citera
2014-10-16, 16:50
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Så långt som möjligt. Vad är det då? Aldrig vara ensam med en man? Inte vistas ute när det är mörkt? (Otur, norrlänningar. Det blir en lång inomhussäsong för er.) Våldtäktssäker kjollängd, vad är det nu igen? Aldrig le mot en man eftersom då kan han tro att hon vill, eller alltid le mot en man så att han inte tycker att hon är en stroppig bitch som behöver sättas på plats med en våldtäkt?

Tala om nu en gång för alla, exakt hur alla vi kvinnor ska bete oss och se ut så att vi garanterat inte blir våldtagna någonsin. Kanske du klarar av det ingen annan människa har klarat hittills.

Sen, om du har tid någon gång, kan du ju kanske börja försöka tala till män om hur fruktansvärt fel det är att våldta. Fast äh, det är ju inte så viktigt.

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Att man inte kan eliminera risken för att utsättas genom diverse handlingar är ju inte i sig ett argument för att man inte bör minska risken för att utsättas. Det är ju precis som att hävda eftersom vi saknar system som eliminerar dödsfall i trafiken, bör samtliga trafikregler ignoreras.

Har du för övrigt några belägg för att det skulle gå att förhindra våldtäkter genom att "informera män om att våldtäkter är fel"? Varför tror du att det fungerar? Om det fungerar, varför inte tillämpa samma teknik inom övriga brottsområden. Är det bästa sättet att undvika att folk köper prostituerade, stjäl, mördar, misshandlar och går emot röd gubbe, att informera dem om att detta är fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Sluta gå till och från jobbet? Gå ut med hunden? Gå och handla? Åka till och från kompisar/skola/aktiviterer/fester? Åka med kollektivtrafiken? Vara hemma i sina hem?

Eller vad menar du?

Jag förstår inte varför detta argument alltid dyker upp. Det är likställt med att hävda att man informerar någon att denne bör undvika att lägga sig ned på en motorväg svartklädd mitt i natten, måste man i konsekvensens namn också be dem att undvika att någonsin gå över en väg, eller att använda ett fordon.

Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Självklart så är det större risk att bli våldtagen om man har en kort kjol till exempel än om man har jeans men det är inte det som är problemet är med män som våldtar, det som vi måste göra är att sluta skambelägga kvinnors sexualitet och även att männen måste ta ansvar för att påverka normer och värderingar i samhället helt enkelt.

Det har ju alltid funnits en "anti-stöld norm" (staten undantagen), trots detta stjäl ju folk för fullt.
Senast redigerad av FlamingBacon 2014-10-16 kl. 16:56.
Citera
2014-10-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Att man inte kan eliminera risken för att utsättas genom diverse handlingar är ju inte i sig ett argument för att man inte bör minska risken för att utsättas. Det är ju precis som att hävda eftersom vi saknar system som eliminerar dödsfall i trafiken, bör samtliga trafikregler ignoreras.

Har du för övrigt några belägg för att det skulle gå att förhindra våldtäkter genom att "informera män om att våldtäkter är fel"? Varför tror du att det fungerar? Om det fungerar, varför inte tillämpa samma teknik inom övriga brottsområden. Är det bästa sättet att undvika att folk köper prostituerade, stjäl, mördar, misshandlar och går emot röd gubbe, att informera dem om att detta är fel?

Dålig jämförelse, du har inte män som sitter bakom rattarna och siktar in sig på att mosa just kvinnor i trafiken, du har problemet riskbenägna män ja, som ska styla, kör för fort, för slarvigt och för korkat. Det löser man via just kunskap kring detta faktum, ev. faktiskt ger körkort några år senare till kilalr så deras hjärnor hinner mogna några gradtal. Du springer inte runt och lägger skulden på andra trafikanter att unga killar tenderar meja ner folk och crascha bilar du begär heller inte att folk i trafiken ska bete sig på något speciellt sätt gentemot unga manliga bilförare, gå i ståloverall och störtkruka ex. för hey...är ju män där ute som kör som dårar klart du måste ta ansvaret för detta faktum och korrigera hela ditt liv därefter.

Exakt samma med våldtäkter, du har en del män som är riskbenägna svinpälsar utan respekt för kvinnor som sätter sina kukar före allt annat. Bästa motmedlet stavas naturligtvis kunskap,
uppfostran samt åthutning till dessa män så de börjar bete sig som folk. Det stavas inte ge skulden för dessa mäns sunkiga beteenden på alla världens kvinnor och tjejer.
Citera
2014-10-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Dålig jämförelse, du har inte män som sitter bakom rattarna och siktar in sig på att mosa just kvinnor i trafiken, du har problemet riskbenägna män ja, som ska styla, kör för fort, för slarvigt och för korkat. Det löser man via just kunskap kring detta faktum, ev. faktiskt ger körkort några år senare till kilalr så deras hjärnor hinner mogna några gradtal. Du springer inte runt och lägger skulden på andra trafikanter att unga killar tenderar meja ner folk och crascha bilar du begär heller inte att folk i trafiken ska bete sig på något speciellt sätt gentemot unga manliga bilförare, gå i ståloverall och störtkruka ex. för hey...är ju män där ute som kör som dårar klart du måste ta ansvaret för detta faktum och korrigera hela ditt liv därefter.

Exakt samma med våldtäkter, du har en del män som är riskbenägna svinpälsar utan respekt för kvinnor som sätter sina kukar före allt annat. Bästa motmedlet stavas naturligtvis kunskap,
uppfostran samt åthutning till dessa män så de börjar bete sig som folk. Det stavas inte ge skulden för dessa mäns sunkiga beteenden på alla världens kvinnor och tjejer.

Jag säger åt mina barn att vänta tills bilarna stannat, även fast det är grön gubbe eller att dom har företräde vid ett övergångsställe.

Varför ska jag göra det när dom har lagen på sin sida egentligen? Det är ju bilföraren som gjort fel om något hemskt händer.
Citera
2014-10-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag säger åt mina barn att vänta tills bilarna stannat, även fast det är grön gubbe eller att dom har företräde vid ett övergångsställe.

Varför ska jag göra det när dom har lagen på sin sida egentligen? Det är ju bilföraren som gjort fel om något hemskt händer.

jepp och du sätter ungarna i bilbarnsäte, men serru....de kan ändå bli överkörda, mosade och mördade av ex. alkoholpåverkad man bakom ratt.
När detta skett så sitter du itne på FB och hutar åt barn att de minsann har ansvar för att män kör som idioter och att de minsann itne ska klaga...för vad fan de gick ju på trottoaren, satt i bilen, var i trafiken, var på fel plats hade inte hjälm etc etc...är fortfarande den fulla gubbens hela ansvar.

Vilekt är vad hela denna tråd och diskussion handlar om.

Ja kvinnor tar hand om sig, men den som tvingar någon annan till sex som den inte vill ha är fortfaraden till 100% ansvarig för detta. spelar 0 roll om tjejen hade kjol, uppsatt hår, utslaget hår, arn blond, brunette, var glad, hade smink, gick i leopardmönstrat, hade 1 cm för kort kjol, hade svarta trosor med spets, hade druckit, varit på fest, dansat för nära, luktade gott, hade c-kupa, var söt, etc etc...not the issue.
Citera
2014-10-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
jepp och du sätter ungarna i bilbarnsäte, men serru....de kan ändå bli överkörda, mosade och mördade av ex. alkoholpåverkad man bakom ratt.
När detta skett så sitter du itne på FB och hutar åt barn att de minsann har ansvar för att män kör som idioter och att de minsann itne ska klaga...för vad fan de gick ju på trottoaren, satt i bilen, var i trafiken, var på fel plats hade inte hjälm etc etc...är fortfarande den fulla gubbens hela ansvar.

Vilekt är vad hela denna tråd och diskussion handlar om.

Ja kvinnor tar hand om sig, men den som tvingar någon annan till sex som den inte vill ha är fortfaraden till 100% ansvarig för detta. spelar 0 roll om tjejen hade kjol, uppsatt hår, utslaget hår, arn blond, brunette, var glad, hade smink, gick i leopardmönstrat, hade 1 cm för kort kjol, hade svarta trosor med spets, hade druckit, varit på fest, dansat för nära, luktade gott, hade c-kupa, var söt, etc etc...not the issue.

Nog fan skulle jag spendera resten av livet åt att förmå mina vänner att använda bilbälte och vara uppmärksamma vid övergångsställen om mina barn blev mosade i en sådan olycka!!

Jag skulle aktivt BÅDE(!!!) förmå barn och föräldrar att vara försiktga, OCH kämpa för mindre alkohol i trafiken.

Svårt koncept för många dock, ty tydligen behöver man inte vara försiktig, bara skylla på den skyldige.
Senast redigerad av FlamRed 2014-10-16 kl. 18:14.
Citera
2014-10-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Nog fan skulle jag spendera resten av livet åt att förmå mina vänner att använda bilbälte och vara uppmärksamma vid övergångsställen om mina barn blev mosade i en sådan olycka!!

Jag skulle aktivt BÅDE(!!!) förmå barn och föräldrar att vara försiktga, OCH kämpa för mindre alkohol i trafiken.

Fast nu är våldtäkt något som är mest vanligt i hemmen av någon som man känner....så ska alltså kvinnor akta sig jävligt noga för alla män de känner? och akta sig när de är hemma?
Ska de akta sig för att åka hem från jobbet i bussen?
Akta sig för att gå ut som i Umeå och sist nu Hagfors. Klart kvinnor aktar sig, men vad fan hur skyddar man sig mot en hagaman eller hagforsman? är ju absurt.

Och om ni nu tycker att detta ska var något som ALLA kivnnor ska springa runt och ta ansvar för så varför skulle i sånt fall inte alla män kunna ta ansvar för att ex. inte bli fulla?
Varför inte hellre sitta här och stigmatisera alla killar som super skallarna av sig varje lördag istället för att stigmatisera tjejer som går på fest i kampen mot våldtäkter...det skulle förmodligen vara ca 60% mer effektivt dessutom. Men se..det är det aldrig någon som tänker på. När killar beter sig direkt illa så är det tjejernas fel, något som alla tjejer måste ha ansvar för men absolut inte alla killar.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-10-16 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in