2014-10-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej, det är korrekt. Om jag nu gjorde en Q så skulle jag säga att "uttryckligen" inte måste tolkas som "ordagrant". Men visst - de har inte använt just det ordet. Däremot skrev de:

Med tanke på Olssons ganska vildsinta sluggande mot både stort och smått fann hovrätten (liksom tingsrätten före dem) uppenbarligen skäl att "recensera" kvaliteten på utredningen. Jag tror inte det är väldigt vanligt. Betyget skulle jag tolka som åtminstone "med beröm godkänd". Luckor är för övrigt ett mycket bättre ord än "brister" eftersom det inte är tvetydigt och ger intryck av att det inte bara handlar om saknad information, utan om kvaliteten på själva utredningsarbetet.

Det är inte utredningen i dess helhet dom rosar. Det är utredningen av alternativ GM.
Efter som dom dömer KJ har dom väl inget annat val än att säga att alternativ gärningsman är tillfredställande utrett.
Citera
2014-10-16, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ingen här inne har förtalat varken AN eller MB.
Vi talar om två personer som aldrig formellt varit misstänkta i utredningen. Att då såsom bl.a. Du gör att peka ut och anklaga dessa för att ha bragt VB om livet är inget annat än förtal. Förstår du inte det?
Citat:
Indicier tyder på att AN och MB är inblandade!
Det har du upprepat ett antal gånger. Redovisa vänligen dessa indicier som endast Du tycks se.
Citat:
Den som har blivit utdatt för förtal är KJ!
Styckmördaren Kristoffer Johansson är dömd för att ha bragt VB om livet och därefter ha styckat henne. På vilket sätt är styckmördaren Kristoffer Johansson utsatt för förtal enligt ditt förmenande?
Citera
2014-10-16, 11:31
Medlem
rayraviolis avatar
Jag tog en till i HR:s dom och fick se den här uppgiften:

"Åklagaren har som ny skriftlig bevisning i hovrätten åberopat utdrag över samtalstrafik beträffande MB"

Detta har jag helt missat. Vad framgick?
Citera
2014-10-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Vi talar om två personer som aldrig formellt varit misstänkta i utredningen. Att då såsom bl.a. Du gör att peka ut och anklaga dessa för att ha bragt VB om livet är inget annat än förtal. Förstår du inte det?

Det har du upprepat ett antal gånger. Redovisa vänligen dessa indicier som endast Du tycks se.

Styckmördaren Kristoffer Johansson är dömd för att ha bragt VB om livet och därefter ha styckat henne. På vilket sätt är styckmördaren Kristoffer Johansson utsatt för förtal enligt ditt förmenande?

Får hänvisa till mina och andras tidigare inlägg, innan du blev medlem eller aktiv i den här tråden.
Citera
2014-10-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag tog en till i HR:s dom och fick se den här uppgiften:

"Åklagaren har som ny skriftlig bevisning i hovrätten åberopat utdrag över samtalstrafik beträffande MB"

Detta har jag helt missat. Vad framgick?

Det gäller nog en kompis till KJ som ringde MB.
Mobilen stod skriven på hans mor har jag för mig.
Judoträning sades det har jag för mig.
Citera
2014-10-16, 12:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tack för det. Då vet vi att texten i hovrätten bara gäller delar av utredningen, och inte hela som du gav sken av.

Ja vilken enorm skillnad det blev då. Hela ert resonemang bygger ju på att alternativ GM inte kan uteslutas pga ditten och datten. Det resonemanget har underkänts uttryckligen av två eniga domstolar och ingen juridisk auktoritet har heller framfört någon offentlig kritik mot domen. Ändå ska vi sitta här och diskutera som om hypoteserna KJ är skyldig kontra Någon annan är skyldig fortfarande ska betraktas som likvärdiga.
Citera
2014-10-16, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ja vilken enorm skillnad det blev då. Hela ert resonemang bygger ju på att alternativ GM inte kan uteslutas pga ditten och datten. Det resonemanget har underkänts uttryckligen av två eniga domstolar och ingen juridisk auktoritet har heller framfört någon offentlig kritik mot domen. Ändå ska vi sitta här och diskutera som om hypoteserna KJ är skyldig kontra Någon annan är skyldig fortfarande ska betraktas som likvärdiga.
Ja det är helt absurt att resonera som ovan. Med det resonemanget så räcker det knappast med ett erkännande från styckmördaren Kristoffer Johansson utan hela gärningen ska finnas på film.
Citera
2014-10-16, 16:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det blev en markant skillnad, för bristen på utredning om alternativ GM utgör bara en bråkdel av grunden för tvivlet på KJ:s skuld. Och jag har svårt att se att HR har tagit del av så mycket utredning om alternativ GM att den öht borde kunna betygsätta.
Citera
2014-10-16, 16:26
Bannlyst
Citat:
Tack ME077 för att du är klarsynt och ser igenom vad somliga här inne håller på med.

Du "slog verkligen huvudet på spiken" i ditt inlägg.
"Somliga" här inne håller på att diskutera styckmördaren Kristoffer Johansons skuld till att ha bragt VB om livet. Vi är säkert många som undrar vad din agenda är med dina juvenila inlägg.
Citat:
Det är inte rätt att en handfull seriösa skribenter som vill se sanningen och rättvisan ska behöva stå ut med ett gäng trångsynta, trotsiga och skumma typer..
Nu är det på det viset min lilla vän att det som är sanning för dig inte nödvändigtvis behöver vara sanning för andra. Det är något man med tiden i livets hårda skola får lära sig. Vilka anser du vara trångsynta, trotsiga och skumma typer? Du inkluderar väl då Polis, Åklagare, Försvarsadvokater och två domstolar.

Påminner dig om att bl.a. Lalajlaj, Pastakrydda och jag med flera väntar på svar gällande alla indicier som visade hur oskyldig KJ är. Har du tid nu?
Citat:
Jag kan varmt rekommendera blockfunktionen...
Ja det är ju ett särdeles moget förslag då vi befinner oss på ett diskussionsforum där åldersgränsen är arton år.
Citera
2014-10-16, 16:34
Bannlyst
Citat:
Det blev en markant skillnad, för bristen på utredning om alternativ GM utgör bara en bråkdel av grunden för tvivlet på KJ:s skuld. Och jag har svårt att se att HR har tagit del av så mycket utredning om alternativ GM att den öht borde kunna betygsätta.
MB har utretts! Det framgår tydligt i förundersökningen att han inte är misstänkt för att tagit VB av daga och styckat henne. Du kan raljera hur mycket som helst om blodplantering, alternativ gärningsman och bristfällig utredning. Icke att förglömma din kära dagisblogg som på intet sätt har tagit fram något nytt som visar på att någon annan är skyldig.

Konstaterar enbart att du har ytterst begränsade kunskaper om polisens utredningsarbete och hur domstolar fungerar.
Citera
2014-10-16, 16:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
MB har utretts! Det framgår tydligt i förundersökningen att han inte är misstänkt för att tagit VB av daga och styckat henne. Du kan raljera hur mycket som helst om blodplantering, alternativ gärningsman och bristfällig utredning. Icke att förglömma din kära dagisblogg som på intet sätt har tagit fram något nytt som visar på att någon annan är skyldig.

Konstaterar enbart att du har ytterst begränsade kunskaper om polisens utredningsarbete och hur domstolar fungerar.
Hur mycket fick HR veta? Det var det mitt inlägg gällde. Om du visste mer om hur domstolar fungerar så borde du veta att de tar bara del av det som presenteras under rättegången. De läser inte FUP.
Citera
2014-10-16, 17:10
Bannlyst
Citat:
Hur mycket fick HR veta? Det var det mitt inlägg gällde. Om du visste mer om hur domstolar fungerar så borde du veta att de tar bara del av det som presenteras under rättegången. De läser inte FUP.
Nu har du inte en susning om vilken kunskap jag besitter angående hur domstolar fungerar. Uppenbarligen så fick två domstolar tillräckligt med underlag för att döma styckmördaren Kristoffer Johansson. Att det enligt dig är otillräckligt framgår med all tydlig önskvärdhet i dina inlägg. Hade du köpt ett erkännande från styckmördaren Kristoffer Johansson? Hade det fått dig att inse att han är skyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in