Citat:
Ursprungligen postat av
orea
Jag och min kille har båda facebook men tydligen har vi olika åsikter om vad som är ok och inte och därför vill jag ha lite perspektiv utifrån. Jag har t.ex inga gamla ragg eller ex på min då dom redan tjänat sitt syfte i mitt liv och för mig finns det ingen anledning att ha dom som "vänner" på min fb. Min kille däremot har alla ragg och exet kvar. Stör mig inte så mycket då dom fanns där innan vi blev tillsammans. Vi har den typen av relation där vi är öppna med t.ex att kolla mobilen om den ena vill det. Har jag inget att dölja så, why not? Men jag har sett att han har addat nån brud här o där som jag aldrig träffat eller ens hört talas om och puffar brudar då och då. Jag har själv inte behovet av att adda folk jag inte träffat på åratal eller som jag inte har nån direkt koppling till eller nån jag träffade igår. Och puffa, va är grejen? Har aldrig puffat nån för fattar inte vad grejen med det är. Jag personligen tycker inte det är ok att adda ny/gamla tjej bekanta när man är i ett förhållande. Och puffa tycker jag inte heller är ok. Helt ok om det är tjejkompisar som jag känner till, men okända? Men han ser inget fel i det tydligen då han fortsätter trots att jag sagt att jag inte tycker det är helt ok. Så, vad är ok och vad är inte ok?
i ett förhållande ska öppenhet gå först. att ha gamla ex som vänner är inget fel, (om båda parter har gått vidare) annars blir det lite problematiskt svartsjuka startas osv.
jag har själv inte facebook men jag hatar den här inställningen "man är inte tillsammans om det inte står på facebook" det är töntig mentalitet och skadar mer ett förhållandet. däremot kan jag tycka det är lite mer töntigt om båda parterna har facebook och inte har någon koppling mellan varandra
inga bilder tsm osv.
Varför ska en behöva skaffa facebook bara för den andra vill ha den där "statusen" då kan hon/han/hen/det lägga i ett förhållande och dela bilder istället, öppen facebook är ocskå idiotiskt att ha, det är som att skrika till arbetsgivare och andra människor VÅLDTA MITT PRIVATLIV TACK eller för att använda som skryt objekt för andra.