2014-10-16, 04:02
Medlem
Jag och min kille har båda facebook men tydligen har vi olika åsikter om vad som är ok och inte och därför vill jag ha lite perspektiv utifrån. Jag har t.ex inga gamla ragg eller ex på min då dom redan tjänat sitt syfte i mitt liv och för mig finns det ingen anledning att ha dom som "vänner" på min fb. Min kille däremot har alla ragg och exet kvar. Stör mig inte så mycket då dom fanns där innan vi blev tillsammans. Vi har den typen av relation där vi är öppna med t.ex att kolla mobilen om den ena vill det. Har jag inget att dölja så, why not? Men jag har sett att han har addat nån brud här o där som jag aldrig träffat eller ens hört talas om och puffar brudar då och då. Jag har själv inte behovet av att adda folk jag inte träffat på åratal eller som jag inte har nån direkt koppling till eller nån jag träffade igår. Och puffa, va är grejen? Har aldrig puffat nån för fattar inte vad grejen med det är. Jag personligen tycker inte det är ok att adda ny/gamla tjej bekanta när man är i ett förhållande. Och puffa tycker jag inte heller är ok. Helt ok om det är tjejkompisar som jag känner till, men okända? Men han ser inget fel i det tydligen då han fortsätter trots att jag sagt att jag inte tycker det är helt ok. Så, vad är ok och vad är inte ok?
Citera
2014-10-16, 04:23
Medlem
Wheeler88s avatar
Puffa i folkmun är det detsamma som när man frågar sitt KK om man ska se film, man vill oftast ha sex och i vissa fall uppmärksamhet. Hade min tjej puffat andra killar flirtat osv hade jag börjat fundera hur värderar hon mig? Vart står vi i förhållandet till varandra?
Citera
2014-10-16, 04:24
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orea
Jag och min kille har båda facebook men tydligen har vi olika åsikter om vad som är ok och inte och därför vill jag ha lite perspektiv utifrån. Jag har t.ex inga gamla ragg eller ex på min då dom redan tjänat sitt syfte i mitt liv och för mig finns det ingen anledning att ha dom som "vänner" på min fb. Min kille däremot har alla ragg och exet kvar. Stör mig inte så mycket då dom fanns där innan vi blev tillsammans. Vi har den typen av relation där vi är öppna med t.ex att kolla mobilen om den ena vill det. Har jag inget att dölja så, why not? Men jag har sett att han har addat nån brud här o där som jag aldrig träffat eller ens hört talas om och puffar brudar då och då. Jag har själv inte behovet av att adda folk jag inte träffat på åratal eller som jag inte har nån direkt koppling till eller nån jag träffade igår. Och puffa, va är grejen? Har aldrig puffat nån för fattar inte vad grejen med det är. Jag personligen tycker inte det är ok att adda ny/gamla tjej bekanta när man är i ett förhållande. Och puffa tycker jag inte heller är ok. Helt ok om det är tjejkompisar som jag känner till, men okända? Men han ser inget fel i det tydligen då han fortsätter trots att jag sagt att jag inte tycker det är helt ok. Så, vad är ok och vad är inte ok?

Jag tycker det är ok att adda nya bekanta, asså kanske inte nån random tjej/kille man träffat på krogen, men en vän till en vän man mött på en fest eller så och troligen kommer umgås med igen. Leta upp gamla ragg osv däremot tycker jag inte är ok.

Puffa? Menar du poke? Ja det är larvigt, mina syskonbarn gör sånt.
Citera
2014-10-16, 04:25
Medlem
Wheeler88s avatar
Lyssna på hur du låter? Jag skulle aldrig tilllåta mig vara i ett förhållande där jag inte känner mig bekväm med hur min partner uppför sig. Det är helt upp till dig att tycka vad är okej? Vad är inte okej?
Citera
2014-10-16, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Puffa i folkmun är det detsamma som när man frågar sitt KK om man ska se film, man vill oftast ha sex och i vissa fall uppmärksamhet. Hade min tjej puffat andra killar flirtat osv hade jag börjat fundera hur värderar hon mig? Vart står vi i förhållandet till varandra?
Ja lite så känner jag också.
Citera
2014-10-16, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Jag tycker det är ok att adda nya bekanta, asså kanske inte nån random tjej/kille man träffat på krogen, men en vän till en vän man mött på en fest eller så och troligen kommer umgås med igen. Leta upp gamla ragg osv däremot tycker jag inte är ok.

Puffa? Menar du poke? Ja det är larvigt, mina syskonbarn gör
sånt.

Jag har inga problem om han lägger till tjejer som är fula (haha) men när det är tjejer som är snygga, som t.ex nån ny arbetskamrat, näe då tycker jag inte det är ok. Kanske låter jättetöntigt men så tänker jag.
Citera
2014-10-16, 04:40
Medlem
Citat:
Lyssna på hur du låter? Jag skulle aldrig tilllåta mig vara i ett förhållande där jag inte känner mig bekväm med hur min partner uppför sig. Det är helt upp till dig att tycka vad är okej? Vad är inte okej?

Sant.Sant.Sant.
Citera
2014-10-16, 04:50
Medlem
Snapple-s avatar
Citat:

Haha, när blev Puffa det samma som att ligga med sin KK? Men jag förstår din poäng. Men lite översende måste man ha med att vi är sociala djur. Vi behöver få prata med andra människor. Prata med henne och säg att du inte tycker det är ok, men hon gör som hon vill. säg att du blir ledsen eller nått. förbjud inte. inga förhållanden hålls med ultimatum.
Citera
2014-10-16, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orea

i ett förhållande ska öppenhet gå först. att ha gamla ex som vänner är inget fel, (om båda parter har gått vidare) annars blir det lite problematiskt svartsjuka startas osv.

jag har själv inte facebook men jag hatar den här inställningen "man är inte tillsammans om det inte står på facebook" det är töntig mentalitet och skadar mer ett förhållandet. däremot kan jag tycka det är lite mer töntigt om båda parterna har facebook och inte har någon koppling mellan varandra
inga bilder tsm osv.

Varför ska en behöva skaffa facebook bara för den andra vill ha den där "statusen" då kan hon/han/hen/det lägga i ett förhållande och dela bilder istället, öppen facebook är ocskå idiotiskt att ha, det är som att skrika till arbetsgivare och andra människor VÅLDTA MITT PRIVATLIV TACK eller för att använda som skryt objekt för andra.
Citera
2014-10-16, 05:00
Medlem
Det är absolut inte ok! Och jag förstår dig till 100%, har haft samma problem med min kille, han är jätte flörtig och håller på med alla blondies på sitt jobb sjukt irriterande, men jag lever hellre med sånt än med att min kille är med på en gay sajt och kollar porr, upptäcktr det för drygt 1 timme sen så gumman vi kan gärna byta våra "problem"

/ förkrossad tjej
Citera
2014-10-16, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joojsan
Det är absolut inte ok! Och jag förstår dig till 100%, har haft samma problem med min kille, han är jätte flörtig och håller på med alla blondies på sitt jobb sjukt irriterande, men jag lever hellre med sånt än med att min kille är med på en gay sajt och kollar porr, upptäcktr det för drygt 1 timme sen så gumman vi kan gärna byta våra "problem"

/ förkrossad tjej

fast vad du anser som flörtig kanske han anser som trevlig har du frågat honom?

Och bara för man är med på en gay site och kollar porr betyder det inte att man är gay, han kan lika gärna vilja se om han är bisexuell eller inte.
Citera
2014-10-16, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapple-
Haha, när blev Puffa det samma som att ligga med sin KK? Men jag förstår din poäng. Men lite översende måste man ha med att vi är sociala djur. Vi behöver få prata med andra människor. Prata med henne och säg att du inte tycker det är ok, men hon gör som hon vill. säg att du blir ledsen eller nått. förbjud inte. inga förhållanden hålls med ultimatum.
Grejen är jag är ok med att han har tjejkompisar, jag har ju egna killkompisar och jag varken ligger eller flörtar med dom så jag utgår från mig själv där så den delen är inga problem för mig. Däremot tycker jag inte det är ok att poka eller adda nån ny tjej på jobbet som han inte träffat förut. Det tycker jag är respektlöst mot mig på nåt sätt. Har tagit upp det med honom men han ser ju inte felet i det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in