2014-10-16, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joojsan
Det är absolut inte ok! Och jag förstår dig till 100%, har haft samma problem med min kille, han är jätte flörtig och håller på med alla blondies på sitt jobb sjukt irriterande, men jag lever hellre med sånt än med att min kille är med på en gay sajt och kollar porr, upptäcktr det för drygt 1 timme sen så gumman vi kan gärna byta våra "problem"

/ förkrossad tjej
Jag lider verkligen med dig! Mitt "problem" är ju en fis i rymden i jämförelse. Hur ska du gå vidare med det här?
Citera
2014-10-16, 05:27
Medlem
Snapple-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orea
Grejen är jag är ok med att han har tjejkompisar, jag har ju egna killkompisar och jag varken ligger eller flörtar med dom så jag utgår från mig själv där så den delen är inga problem för mig. Däremot tycker jag inte det är ok att poka eller adda nån ny tjej på jobbet som han inte träffat förut. Det tycker jag är respektlöst mot mig på nåt sätt. Har tagit upp det med honom men han ser ju inte felet i det.

Jag förstår dig fullt ut, men hans motvilja att ta bort typ gammla ragg och andra saker från sin Facebook, visar ju att han inte är helt och hållet redo att släppa sin "bakgrund" osv. Han är antagligen väldigt trygg där.

Hade jag varit du, så hade jag pratat med honom och frågat varför han är intresserad av att flörta med andra tjejer, det kanske är något ni kan göra tillsammans? Med då tjejer eller liknande som du väljer ut.

Det kanske är så att han går igång på att flörta med tjejer, men inte möta upp på kaffe. Utan bara tanken. Eller så vill han inte släppa sin frihet.

Jag är övertygad om att det är en sexuell lek för din kille, att fortfarande kunna visa att man har vad som krävs, du kanske skall testa å visa honom lite extra uppmärksamhet, han kanske inte känner att han duger till längre och behöver hävda sig?

Svårt att veta när man inte känner er som sagt. Men lycka till!
Citera
2014-10-16, 05:31
Medlem
pultrons avatar
Jag har alltid gått efter principen att om någon är otrogen mot mig kommer jag avsluta det hela med tanken att sådant är livet. Låta det passera. Det finns inget värre än för partnern att förstå att man faktiskt inte bryr sig.

Man ska givetvis avsluta det hela, men det är inte hela världen. Det finns bättre fruntimmer där ute.
Citera
2014-10-16, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
i ett förhållande ska öppenhet gå först. att ha gamla ex som vänner är inget fel, (om båda parter har gått vidare) annars blir det lite problematiskt svartsjuka startas osv.

jag har själv inte facebook men jag hatar den här inställningen "man är inte tillsammans om det inte står på facebook" det är töntig mentalitet och skadar mer ett förhållandet. däremot kan jag tycka det är lite mer töntigt om båda parterna har facebook och inte har någon koppling mellan varandra
inga bilder tsm osv.

Varför ska en behöva skaffa facebook bara för den andra vill ha den där "statusen" då kan hon/han/hen/det lägga i ett förhållande och dela bilder istället, öppen facebook är ocskå idiotiskt att ha, det är som att skrika till arbetsgivare och andra människor VÅLDTA MITT PRIVATLIV TACK eller för att använda som skryt objekt för andra.
Ja precis, så länge båda är ok så är det ju lugnt. Jag stör mig inte på att exet är kvar, är hot direkt, men det är konstigt när HAN addar en polarens ex bästa vän som han hängde med i grupp några gånger för flera år sen. Öh..?
Jag är inte heller ett stort fan av fb, jag stör mig så mycket på all bekräftelsebehov i alla dess former man möts av varje gång man loggar in, suck. Att adda sin chef är ju inte smart, speciellt inte om man har ett antal pinsamma fyllobilder inte smart alls!
Citera
2014-10-16, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapple-
Jag förstår dig fullt ut, men hans motvilja att ta bort typ gammla ragg och andra saker från sin Facebook, visar ju att han inte är helt och hållet redo att släppa sin "bakgrund" osv. Han är antagligen väldigt trygg där.

Hade jag varit du, så hade jag pratat med honom och frågat varför han är intresserad av att flörta med andra tjejer, det kanske är något ni kan göra tillsammans? Med då tjejer eller liknande som du väljer ut.

Det kanske är så att han går igång på att flörta med tjejer, men inte möta upp på kaffe. Utan bara tanken. Eller så vill han inte släppa sin frihet.

Jag är övertygad om att det är en sexuell lek för din kille, att fortfarande kunna visa att man har vad som krävs, du kanske skall testa å visa honom lite extra uppmärksamhet, han kanske inte känner att han duger till längre och behöver hävda sig?

Svårt att veta när man inte känner er som sagt. Men lycka till!
Jag tycker det är helt ok om han har kvar sina gamla ragg och ex på fb för dom fanns där innan jag ens visste vem han var, problemet för mig är dom nya "vänner" som kommit efter att vi blev tillsammans. Det är inte ens ofta han addar nya tjejer men dom få han addar är jättesöta och som han inte har nån direkt koppling till i nuläget. T.ex en polares exflickväns bästa vän som han träffat några gånger för 100 år sen. Eller den nya söta blonda praktikanten på jobbet. Det där tycker inte jag är ok, men han ser inte felet i det. Eftersom jag själv aldrig accepterar vänförfrågningar från snygga killar eller addar killar från mitt förflutna så vet han bara inte hur det känns för mig. Jag kanske överdriver, vet inte. Men det var lite därför jag startade tråden för att se om fler tänker som jag eller om jag bara överdriver.
Citera
2014-10-16, 06:00
Medlem
Snapple-s avatar
Citat:
Jag tycker det är helt ok om han har kvar sina gamla ragg och ex på fb för dom fanns där innan jag ens visste vem han var, problemet för mig är dom nya "vänner" som kommit efter att vi blev tillsammans. Det är inte ens ofta han addar nya tjejer men dom få han addar är jättesöta och som han inte har nån direkt koppling till i nuläget. T.ex en polares exflickväns bästa vän som han träffat några gånger för 100 år sen. Eller den nya söta blonda praktikanten på jobbet. Det där tycker inte jag är ok, men han ser inte felet i det. Eftersom jag själv aldrig accepterar vänförfrågningar från snygga killar eller addar killar från mitt förflutna så vet han bara inte hur det känns för mig. Jag kanske överdriver, vet inte. Men det var lite därför jag startade tråden för att se om fler tänker som jag eller om jag bara överdriver.

Det kan ju vara så att de har skickat vänförfrågning till honom? Facebook används ju för att kommunicera, så det med att ha sida kollegor på facebook är jättesmidigt om man behöver dela filer eller chatta snabbt på jobbet osv.

Det är väll bra att du är mån om din man antar jag, visar ju bara på att han har en trevlig tjej! Men annars så kanske han bara vill flörta. Fråga är nog enklast, eller bara låta det rinna under bron.
Citera
2014-10-16, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pultron
Jag har alltid gått efter principen att om någon är otrogen mot mig kommer jag avsluta det hela med tanken att sådant är livet. Låta det passera. Det finns inget värre än för partnern att förstå att man faktiskt inte bryr sig.

Man ska givetvis avsluta det hela, men det är inte hela världen. Det finns bättre fruntimmer där ute.
Precis! Vill man ha uppmärksamhet från andra tjejer, fine varsågod, hasta la vista. Om man inte är nöjd med det man har så är det slöseri på bådas tid.
Citera
2014-10-16, 06:06
Medlem
Citat:
Det kan ju vara så att de har skickat vänförfrågning till honom? Facebook används ju för att kommunicera, så det med att ha sida kollegor på facebook är jättesmidigt om man behöver dela filer eller chatta snabbt på jobbet osv.

Det är väll bra att du är mån om din man antar jag, visar ju bara på att han har en trevlig tjej! Men annars så kanske han bara vill flörta. Fråga är nog enklast, eller bara låta det rinna under bron.
Önskar det vore så men tyvärr så är det han som tar initiativet till både poke och vän förfrågningarna. Mer än att vara mån om honom så är jag mån om mina känslor. Vill inte vara flickvännen som folk i tysthet tycker synd om liksom.
Citera
2014-10-16, 06:10
Medlem
Citat:
Precis! Vill man ha uppmärksamhet från andra tjejer, fine varsågod, hasta la vista. Om man inte är nöjd med det man har så är det slöseri på bådas tid.

du beskriver exakt den situationen jag är i just nu med min pojkvän och hans Facebook ovanor. Jag är precis som dig och stör mig på samma saker hos honom.
När jag såg att han hade pokat skitsnygga tjejer fick jag nog och började fundera på om han någonsin kommer att respektera mig. Han har sagt förlåt för det och kommer aldrig mer puffa tjejer. Han har även tagit bort några ex och kk's men behåller konstigt nog alla gamla meddelanden från alla tjejer.

Jag tror att det är viktigt att vi drar gränser redan nu. Jag var väldigt hård med att det är oacceptabelt att skicka pokes till tjejer och nu verkar det som att jag måste vara lika hård med att han inte få adda tjejer. Det är så respektlöst.
Citera
2014-10-16, 06:17
Medlem
Snapple-s avatar
Citat:
Önskar det vore så men tyvärr så är det han som tar initiativet till både poke och vän förfrågningarna. Mer än att vara mån om honom så är jag mån om mina känslor. Vill inte vara flickvännen som folk i tysthet tycker synd om liksom.
Okej, ja då flirtar han ju uppenbart, varför skulle han vilja vara vän med dom om han inte snokar / flirtar?

Men som hon skriver här över, så tror jag snarare att han går i gång på tjejerna. Jag rekomenderar er bägge två att helt enkelt hoppa på vad era män tycker e kul å gör det tillsammans, titta porr med dom eller nått.

De sitter småkåta och chattar på Facebook, enklaste är ju helt enkelt att ta bort deras sexlust istället för att de skall bli massa tjafs å bråk :P

Gör en p-rulle eller nått.
Citera
2014-10-16, 06:22
Medlem
Citat:
Okej, ja då flirtar han ju uppenbart, varför skulle han vilja vara vän med dom om han inte snokar / flirtar?

Men som hon skriver här över, så tror jag snarare att han går i gång på tjejerna. Jag rekomenderar er bägge två att helt enkelt hoppa på vad era män tycker e kul å gör det tillsammans, titta porr med dom eller nått.

De sitter småkåta och chattar på Facebook, enklaste är ju helt enkelt att ta bort deras sexlust istället för att de skall bli massa tjafs å bråk :P

Gör en p-rulle eller nått.

Jag är en bra, trogen och väldigt lojal tjej som han borde vara tacksam att han har i sitt liv och du ber mig anpassa mig till hans respektlösa sätt och titta på porr med honom samt flörta runt ?
Sluta skriva här, tror varken jag eller hon kommer ta till oss ditt råd.
Citera
2014-10-16, 06:25
Medlem
Snapple-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamacita01
Jag är en bra, trogen och väldigt lojal tjej som han borde vara tacksam att han har i sitt liv och du ber mig anpassa mig till hans respektlösa sätt och titta på porr med honom samt flörta runt ?
Sluta skriva här, tror varken jag eller hon kommer ta till oss ditt råd.

Jag vet inte, vad är alternativet. Han fortsätter, ni gör slut. Tråkigt =/. Obvoiusly så har han ju någonting för att ragga på folk. Sexchatta med honom istället för att han pratar med andra? Jag säger inte att du är dålig, utan han verkar ju upptagen med annat. Du bestämer ju själv hur du vill hantera situationen, men jag är kille jag vet vad jag pratar om. Handlar inte om sex, utan snarare spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in