2014-10-03, 16:57
Medlem
JaffaCallings avatar
nu börjar det bli tråkigt asså.. ingen som vet vad man ska ta sig till? polisen gör fan inget, ringde till dom och sa att jag hörde bråk och dom skulle "ta en titt"

dom har fan lyssnat nonstop nu!!!!!!!!!!!!!!! kan betala vem fan som helst om ni tar och bryter er in i deras lägenhet och rövknullar dom på plats, tusenlappar guld silver vad fan du vill. bor precis vid majorna i gbg
Senast redigerad av JaffaCalling 2014-10-03 kl. 17:05.
Citera
2014-10-05, 22:27
Bannlyst
Hjälp!

Har tappat tålamodet med mina grannar som börjar tvätta nästan varje kväll kl 22:00.....jag har sovrummet precis bredvid deras tvättstuga så jag blir störd. Har satt upp lapp med påminnelse om husets allmänna tider för tvätt etc för att inte dessa ska känna sig uthängda och då var det tyst i en vecka men nu har det startat igen......varför kan folk inte respektera husets tider? Tvätta mellan 21-22 liksom, är det så svårt???

Nu ska hyresvärden kontaktas som säkert kommer säga att "har du pratat med dem personligen?". Ska det vara ett krav att personligen konfrontera folk som uppenbarligen skiter i hur deras beteende påverkar andra?
Citera
2014-10-05, 22:49
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Hjälp!

Har tappat tålamodet med mina grannar som börjar tvätta nästan varje kväll kl 22:00.....jag har sovrummet precis bredvid deras tvättstuga så jag blir störd. Har satt upp lapp med påminnelse om husets allmänna tider för tvätt etc för att inte dessa ska känna sig uthängda och då var det tyst i en vecka men nu har det startat igen......varför kan folk inte respektera husets tider? Tvätta mellan 21-22 liksom, är det så svårt???

Nu ska hyresvärden kontaktas som säkert kommer säga att "har du pratat med dem personligen?". Ska det vara ett krav att personligen konfrontera folk som uppenbarligen skiter i hur deras beteende påverkar andra?

Kasta in lappen i brevinkastet istället.

Många.svenskar är dåliga på att konfrontera. Skriv en saklig lapp.

Tänker att då har du ju ändå sagt till.dom.personligen men inte i person. Borde väll ändå räcka?
Citera
2014-10-05, 23:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Det är inte ett krav hyresvärden kan ställa.
Citera
2014-10-13, 21:30
Medlem
Fan va jobbiga grannar kan vara. Det känns ju som om vissa vill att dom ska höras?

OK på en helgdag, OK vid något enstaka tillfälle, men varje fucking dag vill inte jag veta vad du lyssnar på för musik ditt helvete till precis-flyttat-hemmifrån-idiot. Fan va galen jag blir.

Jag har hörlurar till allt, med vissa undantag, eftersom ljudet blir bäst och ingen störs. Sen vill jag absolut inte att mina grannar ska veta vad jag lyssnar på eller vad jag tittar på för TV-program. Det kallas privatliv.

....fjollig som jag är kommer jag inte våga säga till om jag inte är skitfull...
Citera
2014-10-13, 21:36
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abingdon
Fan va jobbiga grannar kan vara. Det känns ju som om vissa vill att dom ska höras?

OK på en helgdag, OK vid något enstaka tillfälle, men varje fucking dag vill inte jag veta vad du lyssnar på för musik ditt helvete till precis-flyttat-hemmifrån-idiot. Fan va galen jag blir.

Jag har hörlurar till allt, med vissa undantag, eftersom ljudet blir bäst och ingen störs. Sen vill jag absolut inte att mina grannar ska veta vad jag lyssnar på eller vad jag tittar på för TV-program. Det kallas privatliv.

....fjollig som jag är kommer jag inte våga säga till om jag inte är skitfull...

Ta "tjuren vid hornen" och kontakta störningsjouren (du kan ringa anonymt) och berätta om problemet. Om du inte vill tala med grannen ifråga är detta dessvärre ett av fåtal alternativ du har som hyresgäst. En del hyresvärdar har även en bostadskonsult som du kan kontakta (dagtid) om det är upprepade och allvarliga störningar du upplever som hyresgäst
Senast redigerad av sjpatrik 2014-10-13 kl. 21:51.
Citera
2014-10-13, 21:37
Medlem
sjpatriks avatar
Dubbelpost.
Senast redigerad av sjpatrik 2014-10-13 kl. 21:40.
Citera
2014-10-15, 22:49
Medlem
Har aldrig bott i lägenhet förut, men det är likt en "studentdorm", alla har eget rum i korridoren.

Tror ni att folk hör mig bra från mitt rum? Jag brukar sitta uppe mycket senare än de andra, framemot 2-3 på natten och prata på skype oftast med polare o så. Försöker att inte prata så högt men ibland när man spelar cs kan man slinka ur sig "HORA" eller liknande lite högre än vanligt .

Det är ungefär 5 meter till nästa granne (från våra ytterdörrar), men så fort man kommer in i mitt rum så är det t ex vägg på högersidan, så att det borde finnas lite isolering iallafall. (Om nu inte vänstersidan av deras vägg går ut mot mitt rum, men jag tror att alla rum är ungefär likadant designade).

Jag hör ju personligen aldrig något från deras rum, antingen är de jäkligt tysta eller så är det bra ljudisolering. Undrar ju mest för att jag inte vill störa folk när de ligger och sover, det är klart det är jobbigt om man sitter och hör mig prata konstant varenda natt.
Citera
2014-10-15, 23:11
Medlem
gubben ovanpå,
ca, 60. normalt
att gå ut kl. 23.00
på kvällen?
eller, som han
inte bara gjort
en gång, klockan
2-3, på natten,
med en stor svart
sopsäck.

normalt beteende?
i helvete.

/HA
Citera
2014-10-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
gubben ovanpå,
ca, 60. normalt
att gå ut kl. 23.00
på kvällen?
eller, som han
inte bara gjort
en gång, klockan
2-3, på natten,
med en stor svart
sopsäck.

normalt beteende?
i helvete.

/HA

Kan hända att jag går ut med sopor mitt i natten ibland också, nattuggla som jag är .
Men man vet aldrig, kanske är styckade kroppsdelar
Citera
2014-10-15, 23:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
gubben ovanpå,
ca, 60. normalt
att gå ut kl. 23.00
på kvällen?
eller, som han
inte bara gjort
en gång, klockan
2-3, på natten,
med en stor svart
sopsäck.

normalt beteende?
i helvete.

/HA

Han kanske har städat och inte vill att folk ska se hur mycket sopor han kastar vid ett och samma tillfälle. (Ie skäms för att han har stökigt)
Citera
2014-10-15, 23:36
Medlem
möjligt. men
att han även
springer runt
med diverse
trädgårdsredskap,
och även, mitt
i natten. ryckt
i min dörr.
så har jag
svårt att ta
gubbj-veln,
för normal.

/HA
Senast redigerad av tha-a.prod. 2014-10-15 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in