2016-06-11, 17:12
Medlem
MrWins avatar
Bor i lägenhet och grannen har tydligen skaffat sig en gammaldags väggklocka med ett starkt tickande ljud. Det hörs tydligt genom väggen ständigt dag och natt. Det är ju inget jag får hörselskador av men är det något jag skall stå ut med?
Citera
2016-06-11, 23:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Bor i lägenhet och grannen har tydligen skaffat sig en gammaldags väggklocka med ett starkt tickande ljud. Det hörs tydligt genom väggen ständigt dag och natt. Det är ju inget jag får hörselskador av men är det något jag skall stå ut med?
Gråzon kan vara fruktansvärt enerverande samtidigt som volymen är relativt låg, prata med grannen och fråga om h*n kan lägga en tygbit mellan klockan och väggen för att se om det dämpar lite, möbeltassar med lim kanske funkar.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/24155600/
Citera
2016-06-16, 13:31
Grannens upptill stör som fan!

Hejsan!

Min granne upptill har 2st barn, ena är 8år och andra 15år..dessa 2 barn har 0 respekt för omvärlden, de ringer på hos folk och springer därifrån...leker jävlar i trapphuset och väsnas..

Den senaste tiden har de fått för sig att leka med studsboll inomhus och det låter satan!

Jag har sagt till dem men de ignorerar mig och fortsätter..deras far brukar säga till dem när han är hemma...men det är sällan han är hemma, kvinnan verkar bry sig 0...

Jag snackade med deras far och ABK (Lgh's värden) de sa att jag skulle visa hänsyn pga att de är barn...

Seriöst..MÅSTE barnen leka med studsboll inomhus?! jag är en man i 30års åldern, festar aldrig och enda gången jag har igång lite musik är 1h om dagen när jag tränar hemma..jag bor på bottenvåningen så ingen under mig störs.

Kan man kräva att ABK hittar en ny lägenhet jag kan bo i om grannen upptill inte tar sig i kragen och börjar respektera andra?

Tack!
Senast redigerad av PeterJ86 2016-06-16 kl. 13:33.
Citera
2016-06-16, 13:44
Medlem
vrid på stereon sent på kvällen
Citera
2016-06-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJ86
Hejsan!

Min granne upptill har 2st barn, ena är 8år och andra 15år..dessa 2 barn har 0 respekt för omvärlden, de ringer på hos folk och springer därifrån...leker jävlar i trapphuset och väsnas..

Den senaste tiden har de fått för sig att leka med studsboll inomhus och det låter satan!

Jag har sagt till dem men de ignorerar mig och fortsätter..deras far brukar säga till dem när han är hemma...men det är sällan han är hemma, kvinnan verkar bry sig 0...

Jag snackade med deras far och ABK (Lgh's värden) de sa att jag skulle visa hänsyn pga att de är barn...

Seriöst..MÅSTE barnen leka med studsboll inomhus?! jag är en man i 30års åldern, festar aldrig och enda gången jag har igång lite musik är 1h om dagen när jag tränar hemma..jag bor på bottenvåningen så ingen under mig störs.

Kan man kräva att ABK hittar en ny lägenhet jag kan bo i om grannen upptill inte tar sig i kragen och börjar respektera andra?

Tack!

Bjud ner föräldrarna på en kopp, och förklara din situation i lugn o ro så kanske de sjunker in hos dom. Barn ska få vara barn självklart. Men dom kan gå ut o leka och lära sig att på kvällarna ska de va tyst. Snackar man lungt o försiktigt med föräldrarna brukar de oftast lösa sig.
Citera
2016-06-16, 13:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Hejsan!

Tack!
Att lägga avföring i brevinkastet kanske kan vara ett alternativ? (I deras, inte ditt)
Citera
2016-06-16, 13:49
Medlem
Andersdamaans avatar
Ställ frågan i denna tråd. Finns gott om både goda och rent horribla (Detta är ju ändå Flashback hehe) råd där:
(FB) Den stora tråden om besvärliga grannar (samlingstråd //Mod)
Senast redigerad av Andersdamaan 2016-06-16 kl. 13:53.
Citera
2016-06-16, 14:12
Medlem
No-n-sences avatar
Det är väl en sak att det störs då och då. Det får man tåla med barn. Men inte att det pågår långa tider eller om det är ofta återkommande.

Det man får tåla är tex småbarnsskrik från barn som inte kan kontrolleras. Så stora barn som TS anger skall definitivt kunna uppföra sig.

Det ger däremot inte de vuxna frikort att låta barnen göra som de vill. Om de vet med sig att saker stör så skall de säga till sina barn. Och vad fan är det för människor som inte kan ha pli på sina barn?

Själv stör jag mig på de vuxna som låter barnen springa omkring i lägenheten när det finns en stor gård och är fint väder.
Citera
2016-06-17, 07:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Hejsan!

Tack!

Hur kan en 15åring ens tycka det är kul att ringa på dörrklockan och springa därifrån? Eller för den delen leka med boll inomhus. En femåring som inte fått det tillsagt sig är en annan sak, där är det ju dålig uppfostran som gjort det men en 15åring måste ju ha insett det själv vid det laget.

Sedan låter självfallet barn, men en 15åring brukar mer ge problem som att de står och gasar moppen på gården i evighet, spelar för hög musik, skriker på kompisar att komma upp etc än att göra "Busstreck" som du nämner.

Jag känner dock igen det där då jag har en granne ovanför med en unge på runt tio som är tyst som en mus så fort pappan är hemma men lever rövare på eftermiddagar etc när han kommer från skolan och leker till pappan kommer hem.
Pappan är en bra en som säger till och han kan verkligen säga till, men ungen skiter i det när han blir själv.
Det är svårlöst med barn ty en värd som inte lever med ljudet tycker ju just "det är bara barn, det får man ta" i många fall.
Citera
2016-06-23, 08:17
Medlem
Dofternas avatar
Inatt, efter att ha lyssnat på grannen unders gitarrspelande och skrålande mellan 02.00 och 05.00, så hällde jag två kastruller vatten över henne från min balkong.
Så ska en slipsten dras.
Citera
2016-06-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inatt, efter att ha lyssnat på grannen unders gitarrspelande och skrålande mellan 02.00 och 05.00, så hällde jag två kastruller vatten över henne från min balkong.
Så ska en slipsten dras.

Usch, vad jobbigt. Hoppas det var kokhett vatten!

Förresten, ring din hyresvärd om du inte redan gjort det.
Det skall vara tyst i huset kl 22 och inget annat. Lycka till!

Mvh.
Citera
2016-06-23, 08:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Usch, vad jobbigt. Hoppas det var kokhett vatten!

Förresten, ring din hyresvärd om du inte redan gjort det.
Det skall vara tyst i huset kl 22 och inget annat. Lycka till!

Mvh.

Min granne får spel då och då men går oftast att prata med men har ringt nån gång förut.

Nu blev det jävligt tyst iaf men först blev jag kallad "jävla psyko".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in