Citat:
Ursprungligen postat av
PeterJ86
Hejsan!
Min granne upptill har 2st barn, ena är 8år och andra 15år..dessa 2 barn har 0 respekt för omvärlden, de ringer på hos folk och springer därifrån...leker jävlar i trapphuset och väsnas..
Den senaste tiden har de fått för sig att leka med studsboll inomhus och det låter satan!
Jag har sagt till dem men de ignorerar mig och fortsätter..deras far brukar säga till dem när han är hemma...men det är sällan han är hemma, kvinnan verkar bry sig 0...
Jag snackade med deras far och ABK (Lgh's värden) de sa att jag skulle visa hänsyn pga att de är barn...
Seriöst..MÅSTE barnen leka med studsboll inomhus?! jag är en man i 30års åldern, festar aldrig och enda gången jag har igång lite musik är 1h om dagen när jag tränar hemma..jag bor på bottenvåningen så ingen under mig störs.
Kan man kräva att ABK hittar en ny lägenhet jag kan bo i om grannen upptill inte tar sig i kragen och börjar respektera andra?
Tack!
Hur kan en 15åring ens tycka det är kul att ringa på dörrklockan och springa därifrån? Eller för den delen leka med boll inomhus. En femåring som inte fått det tillsagt sig är en annan sak, där är det ju dålig uppfostran som gjort det men en 15åring måste ju ha insett det själv vid det laget.
Sedan låter självfallet barn, men en 15åring brukar mer ge problem som att de står och gasar moppen på gården i evighet, spelar för hög musik, skriker på kompisar att komma upp etc än att göra "Busstreck" som du nämner.
Jag känner dock igen det där då jag har en granne ovanför med en unge på runt tio som är tyst som en mus så fort pappan är hemma men lever rövare på eftermiddagar etc när han kommer från skolan och leker till pappan kommer hem.
Pappan är en bra en som säger till och han kan verkligen säga till, men ungen skiter i det när han blir själv.
Det är svårlöst med barn ty en värd som inte lever med ljudet tycker ju just "det är bara barn, det får man ta" i många fall.