2014-10-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Att Bibeln skrevs ner efter flera decennier är fakta.

Att Koranen skrevs ner under Muhammeds tid finns stöd i haditherna.

Ägnar de ingen eftertanke åt det som Koranen [innehåller]? De skulle säkert ha funnit många motsägelser i den, om den inte varit från Gud. 4:82

Hitta en motsägelse i Koranen så har du motbevisat hela Koranen. Halmdockor godkänns inte.

å här är haditherna trovärdiga, då var Muhammed gift med Aisha som var 6 år. Hade sex med henne när hon var 9 år. äckligt va ? Men hadither talar sanning..
Citera
2014-10-15, 23:14
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jo vi har sett det i IS tolkning.
De följer "Guds ord".

Den guden är både så in i helvete ond och omoralisk.
Halshugga icke stridande, sexslavar och tvångsäktenskap.
Allt tolkat enligt koranen.

Är inte det omoraliskt enligt dig så förstår jag ditt inlägg.
Vi andra tycker nog att denna föråldrade ökenreligion i så fall inte hör hemma i ett civiliserat samhälle.
Många lärda fördömer IS tolkning och menar att de inte följer Guds ord.

Att halshugga icke-stridande, sexslavar och tvångsäktenskap har jag faktiskt inte sett i Koranen. Tacksam om du kunde ge referens.

Sen om du tycker att Islam inte hör hemma i vårt samhälle så undrar jag varför vissa icke-muslimer talar gott om Islam och Muhammed. Tex George Bernard Shaw sa följande om Islam:

“I believe if a man like him were to assume the dictatorship of the modern world he would succeed in solving its problems in a way that would bring much needed peace and happiness.

I have studied him - the man and in my opinion is far from being an anti–Christ. He must be called the Savior of Humanity.

I have prophesied about the faith of Mohammad that it would be acceptable the Europe of tomorrow as it is beginning to be acceptable to the Europe of today.”
Citera
2014-10-15, 23:25
Medlem
Citat:

Att halshugga icke-stridande, sexslavar och tvångsäktenskap har jag faktiskt inte sett i Koranen. Tacksam om du kunde ge referens.

Sen om du tycker att Islam inte hör hemma i vårt samhälle så undrar jag varför vissa icke-muslimer talar gott om Islam och Muhammed. Tex George Bernard Shaw sa följande om Islam:

“I believe if a man like him were to assume the dictatorship of the modern world he would succeed in solving its problems in a way that would bring much needed peace and happiness.

I have studied him - the man and in my opinion is far from being an anti–Christ. He must be called the Savior of Humanity.

I have prophesied about the faith of Mohammad that it would be acceptable the Europe of tomorrow as it is beginning to be acceptable to the Europe of today.”

så vissa icke muslimer talar gott om islam och muslimer så tar du 1 ex det är George Bernad.

Jag påstår att om du tittar på Sverige så är det få som talar gott om islam och muslimer idag.

Men många fler i Sverige talar gott om kristendomen och kristna som delar ut mat till hemlösa, och öppnar upp kyrkor på vintrarnas så folk inte fryser ihjäl.

Vad gör muslimerna för gott i Sverige ? så vi kan tala gott om de ? Vad är planen ???
Citera
2014-10-15, 23:38
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
å här är haditherna trovärdiga, då var Muhammed gift med Aisha som var 6 år. Hade sex med henne när hon var 9 år. äckligt va ? Men hadither talar sanning..
Vi muslimer själva är inte ens eniga om hur gammal Aisha var och du har inte rätt att gå runt med detta som om det vore en sanning.
Citera
2014-10-15, 23:43
Medlem
Citat:
Vi muslimer själva är inte ens eniga om hur gammal Aisha var och du har inte rätt att gå runt med detta som om det vore en sanning.

Är det pinsam att erkänna att muhammed hade sex med 9 åringar ?
Men att andra har rätt att gå runt med detta som det är en sanning är helt OK. Bara att hänvisa att det finns stöd i hadither. Men andra får inte göra det.

Citat:

Ägnar de ingen eftertanke åt det som Koranen [innehåller]? De skulle säkert ha funnit många motsägelser i den, om den inte varit från Gud. 4:82

Hitta en motsägelse i Koranen så har du motbevisat hela Koranen. Halmdockor godkänns inte.
Citera
2014-10-15, 23:46
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Är det pinsam att erkänna att muhammed hade sex med 9 åringar ?
Men att andra har rätt att gå runt med detta som det är en sanning är helt OK. Bara att hänvisa att det finns stöd i hadither. Men andra får inte göra det.
Återigen, att Muhammed var gift med en 6-åring är inte en absolut sanning för muslimerna. Det finns motsägelsefulla uppgifter kring hennes ålder. Vi vet inte hur gammal hon var, och det vet du inte heller. Vänligen förstå det så att det inte behöver upprepas flera gånger. Jag förmodar att du har förstått det nu, eller har jag fel?
Citera
2014-10-15, 23:52
Medlem
Citat:
Återigen, att Muhammed var gift med en 6-åring är inte en absolut sanning för muslimerna. Det finns motsägelsefulla uppgifter kring hennes ålder. Vi vet inte hur gammal hon var, och det vet du inte heller. Vänligen förstå det så att det inte behöver upprepas flera gånger. Jag förmodar att du har förstått det nu, eller har jag fel?

jasså, du vill inte läsa att muhammed hade sex med barn, har jag förstått saken rätt ?
bara att acceptera, gilla läget och lära sig, allt för många vet hur muhammed var. Gilla läget.
Citera
2014-10-15, 23:55
Medlem
Ismails avatar
Citat:
jasså, du vill inte läsa att muhammed hade sex med barn, har jag förstått saken rätt ?
bara att acceptera, gilla läget och lära sig, allt för många vet hur muhammed var. Gilla läget.
Vänligen förstå att det finns hadither som säger att hon var 6 och andra hadither säger att hon var 20-22 år. Ingen vet vad som är sant, varken du eller jag.
Citera
2014-10-15, 23:56
Medlem
goran744s avatar
Äktheten har alla som förstått budskapet hittat inom sig. Bråkar man och är högmodiga och dumma mot varandra följer man varken Bibeln eller Koranen. Gud vill inte ha det runt sig.
Citera
2014-10-16, 00:07
Medlem
Citat:

http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/

Läs och omvänd till Kristus. Varför fortsätter du följa din far, han har varit en lögnare och mördare sedan från början. Du ska lära känna trädet genom dess frukt. Man plockar inte god frukt från ett dåligt träd och fortfarande hänger du kvar vid samma träd. Samma källa kan inte ge både söt och bitter vatten. Tro inte att väst är lika blinda för islam som förr, nej utan slöjan börjar falla av från islam som döljer det vidriga ansiktet.
Citera
2014-10-16, 00:57
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Så det du säger är att det är ingen skillnad på att tolka bibeln mot att tolka koranen?
Vad nytta har ni av koranen när den ändå går att tolka så fel då?

Det kan uppenbart inte vara "Gods sista ord" eller hur.
Man tycker ju Gud kunnat gjort ett bättre jobb helt enkelt.

Och det finns säkert ett helt gäng lärda män som intygar att IS har rätt.
Annars hade ju inte slavinnor fött Muhammed söner eller hur?
Citera
2014-10-16, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Äktheten har alla som förstått budskapet hittat inom sig. Bråkar man och är högmodiga och dumma mot varandra följer man varken Bibeln eller Koranen. Gud vill inte ha det runt sig.
Nä,Gud vill ha robotar .....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in