Citat:
Ursprungligen postat av
Mvk
Färdstjänstuppdrag, lönebidrag från AMS..... f-gruppen har fördärvat taxibranschen.
Fortsätter att pumpa ut nya bilar/licenser och staten tittar på för hellre att 1500 somalier och syrianer har ett jobb att gå till där dom tjänar 400kr om dagen än att dom är arbetslösa.
Du har rätt i det du är inne på. Fågelviksgruppen är en lågsinnad och oansvarig koncern med rena skojarfasonerna inom ramen för företagandet. Att SLL (Stockholms län) och andra län i landet valt att göra affärer med Rolf Karlsson och hans kumpaner är märkvärdigt egentligen. Hoppas landstingen agerar annorlunda i kommande upphandlingar, förhandlingar och betonar det mänskliga värdet som sådant på ett nytt, bättre sätt (dvs. ger fan i att låta FG och Rolf Karlssons alla enfant terrible-förare, rötägg och sumpchaffisar sköta ruljansen rörande gamla och sjuka).
Det du beskriver kommer bara fortsätta. Fler förare - och däri givetvis somalier, irakier och syrier som inte kan få jobb någon annanstans, och där de är skräddarsydda som lönebidragsförare e.d. Struntsamma om de inte förstår att följa vanliga regler, kan vad
taxiheder avser osv. Pengar ska in:
bara det är av intresse för Fågelviksgruppen. Kollektivavtal t.ex. kommer Rolf aldrig verka för. Han skiter i sin personal i den meningen. Sanslöst att han kan vara så extremcynisk och bara strunta i sina taxiförares arbetsvilkor. Gubben har ju själv rattat Taxi Kurir-bil back in the days. Men det är en annan story för honom anno 2014.
Citat:
Taxi är en totalt FUCKED UP bransch.
Våra politiker - som har det yttersta ansvaret - måste ta itu med skiten en gång för alla och justera betingelserna i taxibranschen på något sätt. Fattar inte vad de väntar på?!
Citat:
Transportarbetareförbundet kan brinna i helvetet som låter det här fortgå. En skam för Sverige.
Frågan är om de har rätt folk som jobbar där? Det borde vara med ljud i skällan medialt. Tittar man på deras webb, är det inte mycket taxi som framkommer:
http://www.transport.se/
Citat:
Angående blinkers så störde jag mig också på folk som inte blinkade i trafiken innan jag började köra taxi.
Nu skiter jag i det fullständigt, oron att komma hem med en lön som går att leva på är det enda jag tänker på.
Du har en poäng i det. Man har att fokusera på rätt saker, på viktigheter i mångt och mycket i trafiken som yrkeschaufför. Det finns alltid tomtar i trafiken man kan haka sig på (om man vill). 020-chaffisen uppvisade dock dåliga taxiförartakter genom att agera så korkat och fel då han struntade i att blinka etcetera och var tokdegenererad rent verbalt och sett till uppträdandet (även om han kanske blev matad något av han som filmade, som initialt var lite påig kanske).