2014-10-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du svarade inte på någon fråga utan som vanligt kryper undan.

Du har påstått upprepat att det inte skulle gå att ta ut en kropp från lgh för det skulle någon se då det är ett hyreshusområde och många ögon.

Men geniet KJ lyckades lämna lgh, starta bilen och dra till f-hemmet, återkomma innan 01.00 till lgh och inte en enda människa ser honom förutom broder och kompis i f-hemmet. Sen var hockeyn slut när han återvände, den som uppenbarligen får hela bostadsområdet att stanna upp.

Då är det mycket sannolikt att KJ kan ha fört ut offret ur lgh för det är ju ändå ingen som ser något, och de lär se ännu sämre när mörkret infallit och förmodligen att en hel del sussade under natten.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ifrågasätter du att KJ lämnade bostaden under kvällen, eftersom ingen såg honom?

Jag vidhåller att jag jämförde med att ta ut en kropp ur MB:s villa, eftersom jag svarade på ett inlägg om det.

Nej jag tror på hans broder och kompisen som vittnade att en KJ anlände f-hemmet och mycket troligt med sin bil. Så jag ifrågasätter inte det men du vill förvränga.

Det påvisar att sannolikheten KJ tagit ut offret är då ännu större då han kunde utan någon sett honom både lämna och återkomma till lgh för besöket i f-hemmet.

Du låtsas svara på vad du vill men så fort du blir bemött med fakta och sannolikheter som är äckligt nära sanningen så dyker du under täcket.
Citera
2014-10-15, 05:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Skulle bli mycket FÖRVÅNAD om det skulle visa sig att AN INTE har med styckmordet på VB att göra.

Har du missat att GM redan är dömd för detta vidriga brott? Nu blev du förvånad antar jag. AN och MB är inte mördarna,
Citera
2014-10-15, 06:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
DJ berättar:
WT berättar:
För WT:s vidkommande kan det alltså ha varit Tomtens bror som gjort en blixtvisit.
"Namnet [K] har [W] fått från nätet. [D] har aldrig namngivit sin bror". KJ:s namn fanns publicerat på en plats bara, Flashback, och det var tillsammans med bilder.
Citera
2014-10-15, 06:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nej jag tror på hans broder och kompisen som vittnade att en KJ anlände f-hemmet och mycket troligt med sin bil. Så jag ifrågasätter inte det men du vill förvränga.

Det påvisar att sannolikheten KJ tagit ut offret är då ännu större då han kunde utan någon sett honom både lämna och återkomma till lgh för besöket i f-hemmet.

Du låtsas svara på vad du vill men så fort du blir bemött med fakta och sannolikheter som är äckligt nära sanningen så dyker du under täcket.
Jag upprepar: Jag vidhåller att jag jämförde med att ta ut en kropp ur MB:s villa, eftersom jag svarade på ett inlägg om det. Ingen såg paret MB/AN komma hem till villan, inte ens taxichauffören. Så det var ännu enklare för dem att ta ut en kropp obemärkt.
Citera
2014-10-15, 07:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag upprepar: Jag vidhåller att jag jämförde med att ta ut en kropp ur MB:s villa, eftersom jag svarade på ett inlägg om det. Ingen såg paret MB/AN komma hem till villan, inte ens taxichauffören. Så det var ännu enklare för dem att ta ut en kropp obemärkt.

Finns det någonting som visar att MB eller AN lämnade huset under denna kväll?

Finns det någonting som visar att VB var hem till MB denna kväll?

Teknisk bevisning, vittnesuppgifter, uttalanden eller andra spår.

Vet du varför jag inte kan ta era diskussioner kring alternativ GM på allvar, därför att ni pekar ut två personer som är avförda från utredning. Två personer som inte kan sättas in I något sammanhang I den händelse som VB utsattes för.

Det finns ingenting, förutom ett påhittat motiv, ett inlägg på Facebook och ett vittne som inte kan peka ut VB, som talar för att det finns utrymme att spekulera kring MB och AN.

Hade ni sökt alternativ GM på annat håll så hade era påståenden om alternativ GM känts mer seriöst. Nu blir det mest pinsamt då ni inte har något stöd för era hypoteser. En teori behöver man underbygga, det kan ni inte och då blir det istället fantasier ni kokar ihop.
Citera
2014-10-15, 07:15
Medlem
Citat:

Kan du sluta nu att anklaga med dina intuitioner två helt oskyldiga människor som inte ens varit misstänkta i lagens mening men undersökta i utredningen.
Resan hem är konstaterad och de har alibi för tidpunkten offret lämnade jordelivet.
Den som definitivt inte har alibi mer än ca 30-50 minuter (vid besök f-hemmet) den kvällen är KJ.

Du har inte vad man kallar "sunt förnuft" och ej heller logisk tankeverksamhet utan kastar konstant ur dig saker som inte har verklighetsgrund eller kan styrkas på något sätt.

Det är ren personförföljelse som du och några till foliehattar mot två människor som är helt oskyldiga till dådet, det har mördaren KJ genomfört och nästan kommit undan om det inte var alla de små misstag han gjorde. Mördare gör ofta små misstag och därför åker de fast.
Citera
2014-10-15, 07:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns det någonting som visar att MB eller AN lämnade huset under denna kväll?

Finns det någonting som visar att VB var hem till MB denna kväll?

Teknisk bevisning, vittnesuppgifter, uttalanden eller andra spår.

Vet du varför jag inte kan ta era diskussioner kring alternativ GM på allvar, därför att ni pekar ut två personer som är avförda från utredning. Två personer som inte kan sättas in I något sammanhang I den händelse som VB utsattes för.

Det finns ingenting, förutom ett påhittat motiv, ett inlägg på Facebook och ett vittne som inte kan peka ut VB, som talar för att det finns utrymme att spekulera kring MB och AN.

Hade ni sökt alternativ GM på annat håll så hade era påståenden om alternativ GM känts mer seriöst. Nu blir det mest pinsamt då ni inte har något stöd för era hypoteser. En teori behöver man underbygga, det kan ni inte och då blir det istället fantasier ni kokar ihop.
Diesen: https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.juridicum.su.se%2Fpro cess%2Fbevis%2Fdoktrin%2FBevis1.htm
Citat:
För att temat ska falla krävs inte fullt stöd för alternativet eller ens att detta är mer troligt än åklagarens gärningspåstående - för friande dom i ett brottmål räcker det att en alternativ hypotes kan vinna något, konkret och rimligt, stöd genom fakta i målet. Vad man jämför är således inte sannolikheten för temat i förhållande till sannolikheten för det friande alternativet, utan om det finns någon substantiellt stöd för det senare. I så fall duger åklagartemat inte som rättslig förklaring till det inträffade, vilket betyder att talan ska ogillas.
Det finns ett rimligt alternativ till åklagarens påstående, och då ska KJ frias. Jag säger inte att MB ska dömas.
Citera
2014-10-15, 07:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Diesen: https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.juridicum.su.se%2Fpro cess%2Fbevis%2Fdoktrin%2FBevis1.htm

Det finns ett rimligt alternativ till åklagarens påstående, och då ska KJ frias. Jag säger inte att MB ska dömas.

Du slåss mot två väderkvarnar, först hävdar du att KJ inte kan dömas och sen gör du misstaget att peka ut namngivna alternativa GM.

Det finns inget rimligt alternativ till åklagarens påstående om du blandar in MB och AN I det alternativet. Då faller det platt, précis som det gjorde både I TR och HR.

Ett rimligt tvivel kräver stöd I form av påvisbara andra rimliga möjligheter, några sådana påvisbara möjligheter finns inte att finna hos paret. Därför är det lite löjligt att påstå att det finns rimliga alternativ när du inte kan underbygga dessa med minsta lilla kontrollerbar indicie.
Citera
2014-10-15, 07:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du slåss mot två väderkvarnar, först hävdar du att KJ inte kan dömas och sen gör du misstaget att peka ut namngivna alternativa GM.

Det finns inget rimligt alternativ till åklagarens påstående om du blandar in MB och AN I det alternativet. Då faller det platt, précis som det gjorde både I TR och HR.

Ett rimligt tvivel kräver stöd I form av påvisbara andra rimliga möjligheter, några sådana påvisbara möjligheter finns inte att finna hos paret. Därför är det lite löjligt att påstå att det finns rimliga alternativ när du inte kan underbygga dessa med minsta lilla kontrollerbar indicie.
Det finns ett antal fakta som stöder alternativet till åklagarens påstående. Älskaren hade mycket kontakt med VB fram till försvinnandet, både fysiskt och elektroniskt, det senare ända fram till några timmar före försvinnandet, och innehållet i de kontakterna är okänt. En kvinna, lik VB, sågs på Lejonbacksvägen. Om det var VB, vilket bloggen har visat att det sannolikt var, fanns det bara ett sannolikt mål för hennes promenad. Älskarens hustru uppges av sin make vara svartsjuk. Bristande utredning utesluter inte det alternativet.
Citera
2014-10-15, 08:39
Medlem
Citat:

Nu får du för fasen snart ta paus. Du läser Diesen som djävulen läser bibeln. Tror du på fullaste allvar att man skall tolka Diesen som att det bara är att hitta på ett rimligt alternativ som du och de andra dårarna har gjort? Tror du att om man hittar på ett, enligt er, rimligt alternativ så skall man bortse från den bevisning som finns mot den riktiga gärningsmannen? Ni uppvisar ju rent skrämmande okunskap inom området men er logik, eller avsaknad av sådan, blir allt klarare för varje inlägg.

Er s.k. teori är ju egentligen fruktansvärt banal men sedan försöker ni, med dig i första ledet, dölja banaliteten med en massa skuggridåer. Du och dina gelikar har gjort er till 100 procent beroende av motiv. Ni har funderat över motiv för mordet på VB och kommit fram till att enligt er så har MB haft störst motiv av de som berörts i utredningen. När ni sedan har bestämt er för vem som är mördaren baserat på motiv så är det ingen ytterligare argumentering som fungerar. Allt går att förklara eller bortförklara och när du hänvisar till rimliga alternativ utifrån din hänvisning till Diesen så påstår du egentligen bara att det finns en person som hade bättre motiv än KJ och därför kan KJ inte dömas trots allt som har lagts honom till last. En person med bättre motiv har även haft motivet att sätta dit någon annan för mordet. Logiken är glasklar... på dagisnivå.
Senast redigerad av ZegDeg 2014-10-15 kl. 08:43.
Citera
2014-10-15, 08:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Nu får du för fasen snart ta paus. Du läser Diesen som djävulen läser bibeln. Tror du på fullaste allvar att man skall tolka Diesen som att det bara är att hitta på ett rimligt alternativ som du och de andra dårarna har gjort? Tror du att om man hittar på ett, enligt er, rimligt alternativ så skall man bortse från den bevisning som finns mot den riktiga gärningsmannen? Ni uppvisar ju rent skrämmande okunskap inom området men er logik, eller avsaknad av sådan, blir allt klarare för varje inlägg.

Er s.k. teori är ju egentligen fruktansvärt banal men sedan försöker ni, med dig i första ledet, dölja banaliteten med en massa skuggridåer. Du och dina gelikar har gjort er till 100 procent beroende av motiv. Ni har funderat över motiv för mordet på VB och kommit fram till att enligt er så har MB haft störst motiv av de som berörts i utredningen. När ni sedan har bestämt er för vem som är mördaren baserat på motiv så är det ingen ytterligare argumentering som fungerar. Allt går att förklara eller bortförklara och när du hänvisar till rimliga alternativ utifrån din hänvisning till Diesen så påstår du egentligen bara att det finns en person som hade bättre motiv än KJ och därför kan KJ inte dömas trots allt som har lagts honom till last. En person med bättre motiv har även haft motivet att sätta dit någon annan för mordet. Logiken är glasklar... på dagisnivå.
Nej, nu förvränger du vad jag skrev. Det finns mer fakta än ett uttalat motiv. Jag har heller aldrig påstått att MB har störst motiv. Håll dig till sanningen.

Om någon skulle påstå att mordet utfördes av talibaner i en skåpbil med badkar, så finns det inga fakta som stöder det. Därför är det inte ett alternativ som åklagaren måste motbevisa. Men det finns fakta som stöder det alternativ jag drog upp, och det alternativet är inte motbevisat, eller ens utrett.
Citera
2014-10-15, 08:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nu var det plantering vi pratade om; du tycks ha samma selektivt dåliga korttidsminne som KJ.
Alternativet till plantering är att kroppen transporterades i bagageutrymmet, så frågan kvarstår: Menar du att kroppen stuvades i ett fullt bagageutrymme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in