2014-10-14, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag förstår inte frågan. Vaddå motsättning? Varje gång någon skriker skadas inte den som skriker. Men ibland händer det och skrik leder till uppmärksamhet.

Men hon kan ha dödats genom strypning av KJ. Kanske under en sexlek, kanske under ett gräl...?
Jag uppfattade det som att VB inte levde efter kl 21 för att grannarna hade hört ljud. "Folk har hört ljud från KJs lgh och hon har varit där. Hon levde med största sannolikhet inte efter 21, alltså är det osannolikt att hon dykt upp hos fam Berg".

Jag tror att det är sannolikt VB som gick på Lejonbacksvägen kl 21:30.
Citera
2014-10-14, 20:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det är ologiskt att tro det. AN skulle inte klara av att VB kom in i deras hem för då är kränkningen total. Det är ANs borg och det skulle smutsas ner om hennes mans prassel kom in.

skulle du släppa in din frus älskare?
Ja, släppa in, inte stå i dörren och gapa.

Dessutom är det tänkbart att det var MB som släppte in medan AN var i annan del av villan, eller inte ens hemma.
Citera
2014-10-14, 20:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej det är ologiskt att tro det. AN skulle inte klara av att VB kom in i deras hem för då är kränkningen total. Det är ANs borg och det skulle smutsas ner om hennes mans prassel kom in.

Om hon stod i begrepp att ställa till en scen inför nyfikna grannar, ja. Därefter kan man i lugn och ro klubba ihjäl sin antagonist inför lyckta dörrar.
Citera
2014-10-14, 21:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Dessutom är det tänkbart att det var MB som släppte in medan AN var i annan del av villan, eller inte ens hemma.

Om AN var hemma skulle han nog inte släppa in henne öht. Nu är jag väldigt väldigt säker på att MB och AN är oskyldiga till detta.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om hon stod i begrepp att ställa till en scen inför nyfikna grannar, ja. Därefter kan man i lugn och ro klubba ihjäl sin antagonist inför lyckta dörrar.

Eller be stalkern avlägsna sig och om det behövts, ringa polis o upprätta en anmälan.
Citera
2014-10-14, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om AN var hemma skulle han nog inte släppa in henne öht. Nu är jag väldigt väldigt säker på att MB och AN är oskyldiga till detta.

Eller be stalkern avlägsna sig och om det behövts, ringa polis o upprätta en anmälan.
Vi kan gissa utefter egna erfarenheter och självkännedom hur länge som helst. Men människor är inte lika, det går inte att säga vad som hände, om det hände.
Citera
2014-10-14, 21:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Då är vi olika. Jag hade skrikit åt henne att hon skulle lägga sina horaktiga ben på ryggen o försvinna ur min åsyn o sen dragit igen dörren, om min mans prassel skulle dyka upp i mitt hem iaf. Och AN verkar ha lätt för att slänga ur sig saker, tycker du inte?
Citera
2014-10-14, 21:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vi kan gissa utefter egna erfarenheter och självkännedom hur länge som helst. Men människor är inte lika, det går inte att säga vad som hände, om det hände.

Naturligtvis är det så, att alla är olika. Men min info säger att AN aldrig skulle accepterat att VB eller C heller för den delen, skulle bli insläppt.
Citera
2014-10-14, 21:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Naturligtvis är det så, att alla är olika. Men min info säger att AN aldrig skulle accepterat att VB eller C heller för den delen, skulle bli insläppt.
Hur skulle hon reagera om hon upptäcker insläppet i efterhand?
Citera
2014-10-14, 21:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Hur skulle hon reagera om hon upptäcker insläppet i efterhand?

Det vet väl inte jag men det är inte intressant då dom var hemma båda två.
Citera
2014-10-14, 21:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Utan att någon granne sett VB den kvällen hos MB. Och inte heller sett någon MB släpa ut en kropp från deras hus. Hur lyckades han med allting denna MB. Även med tejprullen och det planterade blodet, ingen överhuvudtaget som sett MB vid KJ. Han är rena ninjan
Senast redigerad av henkess 2014-10-14 kl. 21:18.
Citera
2014-10-14, 21:17
Medlem
Citat:

Tror nu inte att VB tog sig hem till MB men bara för resonemangets skull: otroheten var väl inte känd av AN vid denna tidpunkt, eller..?
VB:s uppdykande skulle kanske av AN kunna tolkas som en engagerad karateadepts önskan att diskutera kator el nåt..
Citera
2014-10-14, 21:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det vet väl inte jag men det är inte intressant då dom var hemma båda två.
Det är bara de som säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in