2014-10-14, 20:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
MB: Älskling här är VB, den unga damen jag bedragit dig med! Jag försöker få henne att gå men hon lyssnar inte. Jag piper iväg och hämtar lite grejer på jobbet, kan du ta och döda henne undertiden så styckar jag upp henne då jag är tillbaka?

AN: Visst hjärtat!! Sen kan vi ju alltid sätta dit den där kufen KJ för det!

MB: Strålande!

Nä det tror jag knappast. Har det varit två inblandade så är det KJ som haft medhjälp.

AN:MB, nu fick den satans fittan vad hon förtjänade, hjälper du mig inte nu kommer jag att skylla allt på dig, det var din knullkompis, du hade ett motiv att mörda henne.

MB:

Citera
2014-10-14, 20:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
AN:MB, nu fick den satans fittan vad hon förtjänade, hjälper du mig inte nu kommer jag att skylla allt på dig, det var din knullkompis, du hade ett motiv att mörda henne.

MB:

Trodde för ett ögonblick att du var ironisk med tanke på din jätteglada smajlis men du är allvarlig.

Hur bor familjen Berg? Hur ser det ut med grannar? Döva? Skulle tro att det skulle blivit ett jävla liv om VB dök upp hos dom och någon skulle uppmärksammat detta.
Citera
2014-10-14, 20:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Trodde för ett ögonblick att du var ironisk med tanke på din jätteglada smajlis men du är allvarlig.

Hur bor familjen Berg? Hur ser det ut med grannar? Döva? Skulle tro att det skulle blivit ett jävla liv om VB dök upp hos dom och någon skulle uppmärksammat detta.
Tror du det blev gapskrik på en gång, så fort dörren gick upp och de såg vem som kom? VB blev nog insläppt innan osämjan blev verbal.

MB bor rätt isolerat med bara en granne inom 35 meters avstånd, och det var ishockey på TV den aktuella kvällen.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-14 kl. 20:25.
Citera
2014-10-14, 20:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du det blev gapskrik på en gång, så fort dörren gick upp och de såg vem som kom? VB blev nog insläppt innan osämjan blev verbal.

Ja jag tror att det skulle blivit gapskrik på en gång. Dels för att VB hade ett svängit temperament och sen tror jag att AN skulle blivit fly förbannad och inte velat ha in sin mans älskarinna i sitt hem.
Citera
2014-10-14, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:

Smajlisen syftar till att visa på det befängda i den post som jag kommenterade. Det exempel som jag visar kan lika gärna vara sant, som kontrast. Quarrel har för övrigt utvecklat lite av det här som en kommentar till din post i frågan.
Citera
2014-10-14, 20:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja jag tror att det skulle blivit gapskrik på en gång. Dels för att VB hade ett svängit temperament och sen tror jag att AN skulle blivit fly förbannad och inte velat ha in sin mans älskarinna i sitt hem.

Gapskrik är ganska ofta en anledning till att i affekt klubba ner en person, därefter stryps eller sticks det. Knivar var väl ingen bristvara i MB hushåll?
Citera
2014-10-14, 20:39
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Smajlisen syftar till att visa på det befängda i den post som jag kommenterade. Det exempel som jag visar kan lika gärna vara sant, som kontrast. Quarrel har för övrigt utvecklat lite av det här som en kommentar till din post i frågan.

Ja visst var det befängt det scenario jag målade upp, det håller jag med om. Jag anser att ditt var lika befängt.

Folk har hört ljud från KJs lgh och hon har varit där. Hon levde med största sannolikhet inte efter 21, alltså är det osannolikt att hon dykt upp hos fam Berg.
Citera
2014-10-14, 20:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja visst var det befängt det scenario jag målade upp, det håller jag med om. Jag anser att ditt var lika befängt.

Folk har hört ljud från KJs lgh och hon har varit där. Hon levde med största sannolikhet inte efter 21, alltså är det osannolikt att hon dykt upp hos fam Berg.
Var ligger motsättningen å ena sidan ljud från lägenheten, å andra sidan att VB gick oskadd?
Citera
2014-10-14, 20:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Gapskrik är ganska ofta en anledning till att i affekt klubba ner en person, därefter stryps eller sticks det. Knivar var väl ingen bristvara i MB hushåll?

Gapskrik leder ofta till uppmärksamhet. Då skulle dom behövt dra in VB i hemmet vilket även det hade skett högljutt. Såvida inte fam Berg hade för vana att öppna dörren med en kniv i handen?
Citera
2014-10-14, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Gapskrik leder ofta till uppmärksamhet. Då skulle dom behövt dra in VB i hemmet vilket även det hade skett högljutt. Såvida inte fam Berg hade för vana att öppna dörren med en kniv i handen?
Det gick säkert att bara släppa in henne.
Citera
2014-10-14, 20:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Var ligger motsättningen å ena sidan ljud från lägenheten, å andra sidan att VB gick oskadd?

Jag förstår inte frågan. Vaddå motsättning? Varje gång någon skriker skadas inte den som skriker. Men ibland händer det och skrik leder till uppmärksamhet.

Men hon kan ha dödats genom strypning av KJ. Kanske under en sexlek, kanske under ett gräl...?
Citera
2014-10-14, 20:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det gick säkert att bara släppa in henne.

Nej det är ologiskt att tro det. AN skulle inte klara av att VB kom in i deras hem för då är kränkningen total. Det är ANs borg och det skulle smutsas ner om hennes mans prassel kom in.

skulle du släppa in din frus älskare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in