2014-10-14, 13:45
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Angående multistickan som används på bc, tror ni att midazolam slår positivt på benso elr syns den bara på analysen?
Den slår positivt. Även okända rc benzo slår positivt.
2014-10-14, 14:39
Medlem
Om man visar negativt på sticka men det skickas till analys ändå, finns det någon chans att man kan visa positivt på det sättet då?

Hur länge visar enstaka bruk positivt på sticka och analys med dessa substanser; klonazolam, flubromazolam, opium, deskloro-etizolam?
2014-10-14, 14:47
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Om man visar negativt på sticka men det skickas till analys ändå, finns det någon chans att man kan visa positivt på det sättet då?

Hur länge visar enstaka bruk positivt på sticka och analys med dessa substanser; klonazolam, flubromazolam, opium, deskloro-etizolam?

Kan bara svara på klonazolam, två såna kapslar vid ett tillfälle syntes inte vid prov 4 dagar efteråt, de flesta benzo stannar dock längre.
Opium är ju väldigt ovanligt om du menar råopium alltså du har på något sätt fått tag på opium i Sverige, det innehåller ju mest morfin och kodein som de ämnen man kollar efter (men också massor med andra ämnen förstås). Det beror hur du intog ditt opium, om du har ätit vallmokapslar eller gjort opiumte på dem eller på råopium, eller om du har druckit laudanum, så sitter det nog i en vecka. Om du rökte det skulle jag tro du är negativ efter 3 dagar.
2014-10-14, 14:47
Medlem
Hello!
Jag var i Spanien förra veckan. Vid ett tillfälle (fredag förra veckan) var det någon som skickade runt en spliff i sällskapet. Den var nästan slut och jag kunde inte känna att det skulle vara någon cannabis i den (tog ett bloss). Jag ska på ett pissprov under nästa vecka. Kommer detta att synas på provet (utgå från att spliffen innehöll cannabis)?
Senast jag rökte var under midsommar. Kan tilläggas att jag väger runt 75 kg
Senast redigerad av vemarraddfor 2014-10-14 kl. 14:51.
2014-10-14, 14:57
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemarraddfor
Hello!
Jag var i Spanien förra veckan. Vid ett tillfälle (fredag förra veckan) var det någon som skickade runt en spliff i sällskapet. Den var nästan slut och jag kunde inte känna att det skulle vara någon cannabis i den (tog ett bloss). Jag ska på ett pissprov under nästa vecka. Kommer detta att synas på provet (utgå från att spliffen innehöll cannabis)?

Du kommer 99% säkert vara ren.
2014-10-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Du kommer 99% säkert vara ren.
Tack för snabbt svar! Jag misstänkte också att så var fallet men kunde inte låta bli att oroa mig med tanke på hur viktigt ett rent piss är för mig just nu.
2014-10-14, 15:33
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Nån gång ibland kommer de använda multisticka och då märker de det. Dessutom, eftersom du har benägenhet till beroende (liksom jag har) så tycker jag inte du ska leka med opiater överhuvudtaget, alldeles för lätt att bli fast. Rök på, ta stimulanter om det är din grej, prova olika saker om du vill men håll dig från opiater! Ta inte ens citodon.

Tack för svar.
Jag har tagit opiater innan och får för mycket biverkningar för att jag ska bli torsk på det. Men tack för omtanken. Det jag syftar på är att ta nåt kul nån gång eller på bakfyllan ... du säger att dom kan ta sånt multisticka nån gång men e inte det en rättighet att veta vad dom testar mig på... låter konstigt att dom från ingenstans bara kan strunta i vad som är kryssat? Eller har jag fel?
Mvh
2014-10-14, 16:55
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdr
Tack för svar.
Jag har tagit opiater innan och får för mycket biverkningar för att jag ska bli torsk på det. Men tack för omtanken. Det jag syftar på är att ta nåt kul nån gång eller på bakfyllan ... du säger att dom kan ta sånt multisticka nån gång men e inte det en rättighet att veta vad dom testar mig på... låter konstigt att dom från ingenstans bara kan strunta i vad som är kryssat? Eller har jag fel?
Mvh
Nej det är tyvärr inte någon rättighet i laglig mening. Du får helt enkelt skylla dig själv när du är så dum så att du går till öppenvården.
2014-10-15, 12:14
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemarraddfor
Hello!
Tror du kommer vara ren men kan tipsa om att köpa hem ett drogtest för THC för att vara på den säkra sidan: http://comedown.se/cannabis-thc/drogtest-cannabis-thc.html

Lycka till!
2014-10-15, 14:53
Medlem
InfectMes avatar
Tja, igår vid ca 16 tiden (snart 24 timmar sedan) så intog jag heroin, intravenöst. Tog ca 0,1 om ens det, väger 70kg och har inte speciellt mycket kroppsfett. Bör tillägga att jag druckit och kissat mycket sen dess. Nu till min fråga, hur länge bör jag vänta innan jag kan lämna ett rent urinprov (sticka) tacksam för snabbt svar. Mvh
2014-10-15, 17:59
Medlem
Felstavings avatar
Jag ska lämna prover som skickas på analys och dessa påbörjas i början på november. Nu gjorde jag dock misstaget att för drygt fem dagar sedan ta 15 milligram meklonazepam innan jag fick reda på att jag skulle börja lämna prover och undrar helt enkelt om detta kan synas efter ungefär en månad sedan sista intag?

I övrigt har jag varit ren i nästan ett år innan dess och jag har inte tagit något efter det, så det var en engångsföreteelse. Min magkänsla säger att det borde vara helt lugnt. Dock så är det ju lite ovisst huruvida meklonazepam faktiskt spåras överhuvudtaget, men man kan ju jämföra med klonazepam om någon kan utvinna mer information då.

Vad tror ni?
2014-10-15, 18:04
Medlem
Kan man vara positiv på analys fast man är negativ på sticka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in