2014-10-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Hon är given till den platsen, dock kan det bara vara utfyllnad tills en ny partiledare tar över moderaterna. The show most go on, satt säga.

SD får nog inga fler väljare ifrån M, dom 23,2% som röstade på en "HBQT massinvandringsförespråkare" vill nog se en sådan politik. Det som kommer ske nu är att SD kommer minska därför att:
1. Löfven kommer dela ut bidrag till alla arbetslösa invandrare. Helt plötsligt är samhället inte i kaos och svenskar blir mer accepterande gentemot alla invandrare.
2. Samtidigt kör Löfven ekonomin och företagen i botten. Gammelmoderater och folkpartister flyr tillbaka till högerkanten och SD minskar.

Det låter som du har full kontroll. Reinfeldt lär Anna allt hon behöver.
Citera
2014-10-02, 21:02
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag orkar inte google. Har du källa tillgänglig?

Oj, jättejobbigt att slå in moderaterna på wikipedia...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Moderaterna
Citera
2014-10-02, 21:06
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
År 1960 till 1980 låg M kring 11- 20 %, mestadels med ett snitt kring 13-15% = historiska nivåer.

Snarare FÖRhistoriska nivåer...
Citera
2014-10-02, 21:41
Medlem
Rosikos avatar
Citat:

Det låter som du har full kontroll. Reinfeldt lär Anna allt hon behöver.
Slut på argument eller..?
Citera
2014-10-02, 22:26
Medlem
Citat:
Slut på argument eller..?

Snälla, har du läst vad du själv har skrivit?!

SD får nog inga fler väljare ifrån M, dom 23,2% som röstade på en "HBQT massinvandringsförespråkare" vill nog se en sådan politik.

Det som kommer ske nu är att SD kommer minska därför att:
1. Löfven kommer dela ut bidrag till alla arbetslösa invandrare. Helt plötsligt är samhället inte i kaos och svenskar blir mer accepterande gentemot alla invandrare.
2. Samtidigt kör Löfven ekonomin och företagen i botten. Gammelmoderater och folkpartister flyr tillbaka till högerkanten och SD minskar.

Så du tror på riktigt att 23,2 % är HBQT massinvandringsförespråkare? Gäller det de ca 50 % av M som ville samarbeta med SD också?

Arbetslösa invandrare överöses redan med bidrag, därför skedde den stora flykten av M-väljare till SD - däribland jag! Om du menar ytterligare bidrag så kan du förklara från vems knän Lövén ska trolla fram dem, för du kör vill ändå inte med floskeln "vi har råd" och "det måste få kosta"? Helt bortsett från det, varför i hela fridens namn skulle svenskar bli mer accepterande gentemot alla invandrare bara för att invandrarna nu kostar ÄNNU mera pengar?

Att Lövén kör ekonomin och företagen i botten håller jag med dig om, men inte fasen kommer gammelmoderater (JAG) eller folkpartister fly till högerkanten utan S-väljare kommer gå i lämmeltåg till SD.

Dessutom antar jag att åtskilliga av de moderater som tänkte rösta på SD, men inte gjorde det pga MSM förmedlade det som en bortkastad röst tror jag kommer rösta SD vid extravalet.

Mitt tips är att SD får 5 %-enheter till från M och 5-7 %-enheter från S vid extravalet, vilket ger SD 23-25%, M 18% och S 24-26%.
Citera
2014-10-02, 23:55
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Snälla, har du läst vad du själv har skrivit?!
Jo jag skrev ju faktiskt det jag tänkte satt..
Citat:
Så du tror på riktigt att 23,2 % är HBQT massinvandringsförespråkare?
Nej, det var ironi på det du skrev. Visste att SD-väljare var låg intelligenta men kom igen nu, ironi ska man väl kunna fatta utan en kandidatexamen? Varken Moderaterna, Reinfeldt eller moderataväljarna är HBQT massinvandringsförespråkare. Samtliga står dock upp för mänskliga rättigheter, öppenhet och allas lika värde.
Citat:
Gäller det de ca 50 % av M som ville samarbeta med SD också?
Ge mig en seriös källa på att hälften av det moderata samlingspartiet vill samarbeta med SD, inkl i invandringsfrågan, använd gärna inte valfri blaska som tjänar på att sälja tidningar.
Citat:
Arbetslösa invandrare överöses redan med bidrag, därför skedde den stora flykten av M-väljare till SD - däribland jag! Om du menar ytterligare bidrag så kan du förklara från vems knän Lövén ska trolla fram dem, för du kör vill ändå inte med floskeln "vi har råd" och "det måste få kosta"?
Helt bortsett från det, varför i hela fridens namn skulle svenskar bli mer accepterande gentemot alla invandrare bara för att invandrarna nu kostar ÄNNU mera pengar?Att Lövén kör ekonomin och företagen i botten håller jag med dig om, men inte fasen kommer gammelmoderater (JAG) eller folkpartister fly till högerkanten utan S-väljare kommer gå i lämmeltåg till SD.
Du verkar inte greppa sossepolitik, så låt oss ta det ifrån grunden. Med bidrag/subventioner/"jobb" kommer Löfven att utjämna skillnaderna i samhället. Eftersom alla är lika(enligt sossesverige) så ska allting delas lika. Resultatet av detta är att samhället bli mindre polariserat, vem vill bränna bilar i Husby när Löfven bjuder på allt möjligt gott? Nackdelen är ju det där med tillväxt och ekonomin. Förutsatt att man är gammalmoderat eller moderat i någon mening, så innebär det ju oftast att man blir påverkad negativt av sossepolitik. Här menar jag kommer du och andra att börja fundera, vad gynnar mig? Sossarna? knappast. SD? Inte direkt. Alliansen? hmm..

Det jag menar är att Moderater som röstar SD gör det inte fatt dom har en bra ekonomisk-politisk politik utan fatt man slår neråt i samhället och där finnas invandrarna. Med sossepolitiken kommer SD att mista sin problembeskrivning samt sin huvudfråga och gamla moderatväljaren kommer söka sig tillbaka till högerkanten.

Det är ju också fullt möjligt att Löfven totalt misslyckas och att allt går åt helvete för S+MP(bra början med kärnkraften exempelvis). Men jag utgår ifrån att S väljare då röstar på V, C eller FP beroende på hur man är politiskt lagd.
Citera
2014-10-03, 00:10
Medlem
Citat:

Nej, det var ironi på det du skrev. Visste att SD-väljare var låg intelligenta men kom igen nu, ironi ska man väl kunna fatta utan en kandidatexamen? Varken Moderaterna, Reinfeldt eller moderataväljarna är HBQT massinvandringsförespråkare. Samtliga står dock upp för mänskliga rättigheter, öppenhet och allas lika värde.

Ge mig en seriös källa på att hälften av det moderata samlingspartiet vill samarbeta med SD, inkl i invandringsfrågan, använd gärna inte valfri blaska som tjänar på att sälja tidningar.

Du verkar inte greppa sossepolitik, så låt oss ta det ifrån grunden. Med bidrag/subventioner/"jobb" kommer Löfven att utjämna skillnaderna i samhället. Eftersom alla är lika(enligt sossesverige) så ska allting delas lika. Resultatet av detta är att samhället bli mindre polariserat, vem vill bränna bilar i Husby när Löfven bjuder på allt möjligt gott? Nackdelen är ju det där med tillväxt och ekonomin. Förutsatt att man är gammalmoderat eller moderat i någon mening, så innebär det ju oftast att man blir påverkad negativt av sossepolitik. Här menar jag kommer du och andra att börja fundera, vad gynnar mig? Sossarna? knappast. SD? Inte direkt. Alliansen? hmm..

Det jag menar är att Moderater som röstar SD gör det inte fatt dom har en bra ekonomisk-politisk politik utan fatt man slår neråt i samhället och där finnas invandrarna. Med sossepolitiken kommer SD att mista sin problembeskrivning samt sin huvudfråga och gamla moderatväljaren kommer söka sig tillbaka till högerkanten.

Det är ju också fullt möjligt att Löfven totalt misslyckas och att allt går åt helvete för S+MP(bra början med kärnkraften exempelvis). Men jag utgår ifrån att S väljare då röstar på V, C eller FP beroende på hur man är politiskt lagd.
Jag misstänker, utan att kunna belägga det ännu att många moderatväljare numera är kvinnor, eller möjligen feminiserade män liknande Kent Persson. Som till naturen är något försiktigare att hoppa på nya tåg, inklusive SD tåget. Men det är bara en tidsfråga. När SD alltmer får en jämnare könsfördelningen bland opnionen, vilket jag ser som självklart, kommer de lyfta mot nya nivåer, kanske i nästa extra val - som kommer att ske så snart sossarna lyckats sabba ekonomin tillräckligt.
Citera
2014-10-03, 00:41
Medlem
Citat:

http://www.dn.se/valet-2014/valjarna-borja-samarbeta-med-sd/

Men Fredrik Reinfeldt tycks inte ha sina väljare med sig. Av Moderatväljarna förordar 53 procent ett närmande till SD samtidigt som 39 procent vill fortsätta dagens isoleringslinje.

– M-väljarna skiljer ut sig. Där är det en statistiskt säkerställd skillnad mot hur samtliga väljare svarar. M-väljare svarar oftare att man anser att andra partier bör samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där man har liknande uppfattningar, säger David Ahlin.

Inte för att det betyder något när man skriver anonymt men jag har motsvarande 265 högskolepoäng i gamla systemet, vilket motsvarar över 6,5 års heltidsstudier på universitet. Inte nog med det, de gjordes dessutom på främmande språk, främst i Storbritannien. Så du kan ta ditt "ska man väl kunna fatta utan en kandidatexamen" och köra upp i stolgången!

För övrigt, dina politiska "resonemang" är så infantila att jag tvivlar på att du lämnat gymnasiet. Är du ens över 18?
Citera
2014-10-04, 19:21
Medlem
V.Putlers avatar
Det mesta talar för att om Kinberg väljs förändras moderaternas politik säkert inte i någon avgörande grad. Så fortsätter partiet Reinfelts "öppna era hjärtan" linje o "isolera SD" linje fortsätter tappet till SD.
Med Catharina Elmsäter-Swärd är det lite troligare med omprövningar.
Det är ju ganska stolligt att inte ha som långsiktigt mål att hjälpa till att göra SD acceptabelt som stödparti på den borgerliga sidan. Se på Norge o Danmark! Men föredrar man att arbeta med S/V/Mp så...
Citera
2014-10-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V.Putler
Det mesta talar för att om Kinberg väljs förändras moderaternas politik säkert inte i någon avgörande grad. Så fortsätter partiet Reinfelts "öppna era hjärtan" linje o "isolera SD" linje fortsätter tappet till SD.
Med Catharina Elmsäter-Swärd är det lite troligare med omprövningar.
Det är ju ganska stolligt att inte ha som långsiktigt mål att hjälpa till att göra SD acceptabelt som stödparti på den borgerliga sidan. Se på Norge o Danmark! Men föredrar man att arbeta med S/V/Mp så...

Jag är övertygad om att SD kommer bli ett borgligt stödparti förr eller senare. Såvida dom inte kraschar som Ny Demokrati förstås. Men i annat fall så kommer det i längden bli ohållbart att inte samarbeta med SD.

Fast de nordiska systerpartierna har/hade ju kvinnliga partiledare när dom först fick inflytande. Det kanske hjälpte. Kanske SD skulle byta ut Jimmie mot Paula Bieler?
Citera
2014-10-14, 11:34
Medlem
Är det så att portarna står helt öppna för Kinberg Batra att ta över i M nu när hon som även utpekats som toppkandidat, Catharina Elmsäter-Svärd, säger tvärt nej till jobbet?
http://www.dn.se/nyheter/politik/hon-tackar-nej-till-att-ta-over-m/

För de övriga partierna borde detta vara ett gott tecken då Anna Kinberg Batras "lantisar är idioter" överklasstil förmodligen inte kommer gå hem så bra i stugorna bortom Danderyd & Lidingö.
Senast redigerad av Yowza 2014-10-14 kl. 11:36.
Citera
2014-10-14, 11:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yowza
Är det så att portarna står helt öppna för Kinberg Batra att ta över i M nu när hon som även utpekats som toppkandidat, Catharina Elmsäter-Svärd, säger tvärt nej till jobbet?
http://www.dn.se/nyheter/politik/hon-tackar-nej-till-att-ta-over-m/

För de övriga partierna borde detta vara ett gott tecken då Anna Kinberg Batras "lantisar är idioter" överklasstil förmodligen inte kommer gå hem så bra i stugorna bortom Danderyd & Lidingö.
Om Kinberg Batra tar över & fortsätter Reinfeldt's linje så kan man vara säker på att M blir mindre än SD i nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in