Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Snälla, har du läst vad du själv har skrivit?!
Jo jag skrev ju faktiskt det jag tänkte satt..
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Så du tror på riktigt att 23,2 % är HBQT massinvandringsförespråkare?
Nej, det var ironi på det du skrev. Visste att SD-väljare var låg intelligenta men kom igen nu, ironi ska man väl kunna fatta utan en kandidatexamen? Varken Moderaterna, Reinfeldt eller moderataväljarna är
HBQT massinvandringsförespråkare. Samtliga står dock upp för mänskliga rättigheter, öppenhet och allas lika värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Gäller det de ca 50 % av M som ville samarbeta med SD också?
Ge mig en seriös källa på att hälften av det moderata samlingspartiet vill samarbeta med SD, inkl i invandringsfrågan, använd gärna inte valfri blaska som tjänar på att sälja tidningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Arbetslösa invandrare överöses redan med bidrag, därför skedde den stora flykten av M-väljare till SD - däribland jag! Om du menar ytterligare bidrag så kan du förklara från vems knän Lövén ska trolla fram dem, för du kör vill ändå inte med floskeln "vi har råd" och "det måste få kosta"?
Helt bortsett från det, varför i hela fridens namn skulle svenskar bli mer accepterande gentemot alla invandrare bara för att invandrarna nu kostar ÄNNU mera pengar?Att Lövén kör ekonomin och företagen i botten håller jag med dig om, men inte fasen kommer gammelmoderater (JAG) eller folkpartister fly till högerkanten utan S-väljare kommer gå i lämmeltåg till SD.
Du verkar inte greppa sossepolitik, så låt oss ta det ifrån grunden. Med bidrag/subventioner/"jobb" kommer Löfven att utjämna skillnaderna i samhället. Eftersom alla är lika(enligt sossesverige) så ska allting delas lika. Resultatet av detta är att samhället bli mindre polariserat, vem vill bränna bilar i Husby när Löfven bjuder på allt möjligt gott? Nackdelen är ju det där med tillväxt och ekonomin. Förutsatt att man är gammalmoderat eller moderat i någon mening, så innebär det ju oftast att man blir påverkad negativt av sossepolitik. Här menar jag kommer du och andra att börja fundera, vad gynnar mig? Sossarna? knappast. SD? Inte direkt. Alliansen? hmm..
Det jag menar är att Moderater som röstar SD gör det inte fatt dom har en bra ekonomisk-politisk politik utan fatt man slår neråt i samhället och där finnas invandrarna. Med sossepolitiken kommer SD att mista sin problembeskrivning samt sin huvudfråga och gamla moderatväljaren kommer söka sig tillbaka till högerkanten.
Det är ju också fullt möjligt att Löfven totalt misslyckas och att allt går åt helvete för S+MP(bra början med kärnkraften exempelvis). Men jag utgår ifrån att S väljare då röstar på V, C eller FP beroende på hur man är politiskt lagd.