Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Versatile
Ville du egentligen arbeta med något annat än just bemanning? Tänker på din utbildning som ju kan leda till andra, mer högavlönade yrken.
Sedan har jag en till fråga gällande hur ni går tillväga då ni själva ska anställa en rekryterare (alltså för arbete hos/med er). Är ni extra "hårda" mot sökanden under tillsättningsprocessen eftersom att personen i fråga förväntas vara väldigt bra inom just intervjuer osv?
Nej jag trivs med att rekrytera. I framtiden vill jag dock rekrytera inom en annan bransch.
Mja extra hård är man ju inte, däremot är man extra uppmärksam på hur kandidaten hanterar intervjun, då denne själv ska jobba med att intervjua sen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
Vill minnas du skrev någonstans i början på tråden att ni var kunniga i juridik. Det här är ju baskunskap i arbetsrätt...

Det är vi. Jag har dock precis börjat och har tyvärr inte full koll på allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tottte
Ehh... Det där var inte sant, va. Är det inte snarare så att man som bemanningsföretag kommer undan rehabansvar etc om den anställde har en "annan huvudsaklig syselsättning...".
Det där ska jag faktiskt höra om.
Citat:
Ursprungligen postat av
brewslee
Det är väl ganska uppenbart genom hela tråden att TS är ytterst oseriös? Tjänar enligt egen utsago väldigt dåligt, ringer aldrig referenser, bemannar inom bluecollar "runt om i landet", dålig koll på ekonomiskt stöd vid anställningar osv. Känns inte bra alls.
Till ämnet: TS, upplever du att kandidaterna tror att det är en rättighet att få ett jobb?
Jag är knappast ytterst oseriös, utan tar mitt jobb på största möjliga ansvar. Om du hade läst nogrannare så hade du sett inom vilken bransch jag bemannar och då förstått att man inte alltid behöver referenser för att veta om en person kan lyfta ett paket från en hylla till en annan. Sedan har vi en extern person som endast sysslar med referenstagning så att vi rekryterare inte behöver lägga ner tid på det.
Vad tycker du gör mig oseriös i samband med min rätt så låga lön?
Att jag bemannar "runt om är landet" har givevis att göra med att jag inte vill outa mig och avslöja ort. Jag kan lugna dig med att jag bemannar inom ett län.
Min dåliga koll på den juridiska biten har att göra med att jag helt enkelt inte lyssnade tillräckligt bra i skolan och faktiskt inte behöver ha någon större koll på avtal än så länge.
Nej jag har aldrig upplevt att någon skulle tycka att det är deras rättighet att få ett jobb. Alla är väldigt ödmjuka och ofta nervösa.