2014-10-13, 17:41
Medlem
Knotknets avatar
Den här regeringen måste avgå med omedelbar verkan. Skrämmande att en finansminister kan uttala sig så om det land i EU som har de överlägset bästa finanserna.
Citera
2014-10-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Elementärt min käre Watson.
Eftersom massinvandringen befinner sig i en accelererande fas så torde med närmast tvingande nödvändighet även kostnaderna befinna sig i samma fas.
Använder man den utmärkta referensen Tullberg från utgångsläget och tittar på de senaste prognoserna gällande massinvandringen så landar man över 300 miljarder..per år.
Med andra ord gissar du, helt utan att veta vad du sysslar med.
Citera
2014-10-13, 17:53
Medlem
Klart hon säger så, då slipper hon ta ansvar fyra år framöver. Och hon
kommer rapa upp detta och använda det som ursäkt de kommande
fyra åren

Att ni är så klentrogna att ni köper hennes ord rakt av, lol.

Givetvis har Sverige klarat sig väl, jämfört med England och
Frankrike till exempel. Borg gjorde faktiskt ett väldigt bra
jobb, även om jag inte la min röst på honom och hans parti
av andra skäl.

Så folk, inget att se här, skingra er.
Citera
2014-10-13, 18:08
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Experter på P1. -läget är inte så farligt som det låter för att det finns länder som har det värre. Är detta uttalande ett skämt av experter?

Tänk, du är arbetslös och får skuld till kronofogden. Lugn bara, svenska experter säger att det finns de som har det värre, du skulle t.ex även ha kunnat haft cancer..

Är det dessa experter som säger att vi ska fortsätta med denna massinvandring och ha fri arbetskraftsinvandring?..
Citera
2014-10-13, 18:10
Medlem
Pyramidspelet håller på att falla samman. Konstgjord andning byggd på privatlån och en bostadsmarknads-hype utan dess like kommer snart att smälla alla låntagare i ansiktet. Lägg därtill att asylinvandrarna och deras anhöriga kommer att lägga beslag på nästan allt dom närmsta åren så kommer ni att få se på social oro runt om i landet som heter duga.

Öppna era hjärtan.
Citera
2014-10-13, 18:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maruffel
Med andra ord gissar du, helt utan att veta vad du sysslar med.
Men du vet?

Jag är också övertygad att kostnaderna för Sveriges abnorma invandringspolitik väl överstiger 300 mrd kr/år. Och är i ökande.
Citera
2014-10-13, 18:12
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Vart är alla vinster från invandring som vi blivit lovade.

Det kommer!! Det behövs bara några generationer först innan negrer och sand negrer kan uppträda civiliserat. Är det smittade av sinnessjukdomen islam , så kommer de aldrig ge vinster tillbaka till Sverige.
Citera
2014-10-13, 18:31
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Den här regeringen måste avgå med omedelbar verkan. Skrämmande att en finansminister kan uttala sig så om det land i EU som har de överlägset bästa finanserna.

Och det vet du för moderaterna har sagt det? Kanske inte ska köpa allt som sägs, vilket gäller alla parter här.

Sen tycket jag personligen att jämföra Sveriges ekonomi med Grekland och Bulgariens med mera är irrelevant.
Citera
2014-10-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men du vet?
I egenskap av nationalekonom så har jag i vart fall kunskapen att ta till mig av vad som sägs och avgöra hur trovärdiga eller välgrundade olika argument är.

Citat:
Jag är också övertygad att kostnaderna för Sveriges abnorma invandringspolitik väl överstiger 300 mrd kr/år. Och är i ökande.
Kan du lite snabbt redovisa vilka utgiftsposter det handlar om, samt deras storlek? Skulle du kunna förklara vad t ex Jan Ekberg eller Tino missar i sina analyser som gör att du menar att den egentliga kostnaden blir tre-fyra gånger högre?
Citera
2014-10-13, 18:35
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Vart är alla vinster från invandring som vi blivit lovade.

I Sandviken?
Citera
2014-10-13, 18:37
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Är det dessa experter som säger att vi ska fortsätta med denna massinvandring och ha fri arbetskraftsinvandring?..

Delvis ja. Men även socaildemokraterna och Magdalena Andersson.
Citera
2014-10-13, 18:51
Medlem
Lawlines avatar
När jag såg bakgrunden till Magdalena Andersson brandtal om finanser så såg man likheter mellan deras väggprydnad och nazisternas väggprydnad. Stor symbol för att pränta in att det är vi som bestämmer. Men det är klart nazister har alltid legat S varmt om hjärtat.

http://www.friatider.se/mycket-bekymmersamt-l-ge-f-r-svensk-ekonomi

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/b/b8/20130611140030!Bundesarchiv_Bild_183-J05235%2C_Berlin%2C_Gro%C3%9Fkundgebung_im_Sportpa last.jpg

Att Sverige är bankrutt är väl lätt att räkna ut. Det betalas ut mer i bidrag än vad som kommer in. Nu säger hon att ni måste låta oss sitta i minst 2 mandatperioder för att få ordning på ekonomin. Vilket skitsnack. Ta erat ansvar som ni har pratat om så mycket och lös detta under era 4 år! Problemet nu ligger i att dom räknar helt annorlunda än vad alliansen gör därför så får dom inte det att gå ihop. Nu kan vi se fram mot mer dubbelbeskattningar och skattehöjningar som går till bidrag för tiggare osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in