2014-10-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvein
På måndag är det min tur för omskärelse

Lite backstory först, har alltid haft trång förhud, enstaka gånger har jag lyckats få fram hela ollonet vid vilt sex (Inte så skönt). Aldrig haft några problem med att förhuden varit trång, bortsett från att det varit lite utav en utmaning att hålla krigaren ren, sex har funkat hur bra som helst.

Efter en period med för mycket oskyddat sex, bestämde jag mig för att dra till läkaren och testa mig för de flesta könssjukdomar, när läkaren såg krigaren så blev han förvånad, "Har du haft trång förhud hela ditt liv?!", och han tipsade om en full omskärelse, på grund av den hygieniska biten, och att sex skulle bli skönare.

Efter besök hos urolog, fick jag tid bokad hos kirurgmottagningen. Så på måndag är det dags, att jag inte har gjort det här tidigare skyller jag på lathet. Jag sa till urologen att jag är lite nervös med tanke på att det ska skäras i ett känsligt område, då erbjöd han att ingreppet skulle göras under narkos och jag tackade ja.

Ska försöka att uppdatera lite då och då, så att alla ni som också ska genomgå liknande ingrepp får en bild av hur det kommer att vara perioden efter ingreppet.

Önska mig lycka till!

Passa på att runka som fan nu, efter nästa vecka kommer du inte kunna i c a 4 veckor
Citera
2014-10-11, 17:34
Medlem
Citat:
På måndag är det min tur för omskärelse

Lite backstory först, har alltid haft trång förhud, enstaka gånger har jag lyckats få fram hela ollonet vid vilt sex (Inte så skönt). Aldrig haft några problem med att förhuden varit trång, bortsett från att det varit lite utav en utmaning att hålla krigaren ren, sex har funkat hur bra som helst.

Efter en period med för mycket oskyddat sex, bestämde jag mig för att dra till läkaren och testa mig för de flesta könssjukdomar, när läkaren såg krigaren så blev han förvånad, "Har du haft trång förhud hela ditt liv?!", och han tipsade om en full omskärelse, på grund av den hygieniska biten, och att sex skulle bli skönare.

Efter besök hos urolog, fick jag tid bokad hos kirurgmottagningen. Så på måndag är det dags, att jag inte har gjort det här tidigare skyller jag på lathet. Jag sa till urologen att jag är lite nervös med tanke på att det ska skäras i ett känsligt område, då erbjöd han att ingreppet skulle göras under narkos och jag tackade ja.

Ska försöka att uppdatera lite då och då, så att alla ni som också ska genomgå liknande ingrepp får en bild av hur det kommer att vara perioden efter ingreppet.

Önska mig lycka till!

Gjorde samma för 23dgr sen och allt blev mycket lättare. Lättare hålla rent och den är
mycket snyggare utan huva. Det är ganska svullet i början men det minskar för varje dag.
Du kommer aldrig ångra dig. Lycka till!
Citera
2014-10-12, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inois
Alltså som jag då, när slutade det att vara för dig?

Jag skulle tvätta mig väldigt noga om jag va du, var bildas vid infektion, vilket är väldigt illa att ha där nere, min läkare sa att ifall det började vara skulle jag ta tag i det direkt genom att ringa dom, kom ej till det stadiet så vet inte varför det va så.
Citera
2014-10-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Jag skulle tvätta mig väldigt noga om jag va du, var bildas vid infektion, vilket är väldigt illa att ha där nere, min läkare sa att ifall det började vara skulle jag ta tag i det direkt genom att ringa dom, kom ej till det stadiet så vet inte varför det va så.
Det varar inte längre, och det läker på finfint nu ska även testa och gå helt och hållet utan kompress och mansbinda idag
Citera
2014-10-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Allt är bättre, inget var inget blod, läkningen är i full process
Citera
2014-10-13, 14:52
Medlem
Såja, äntligen hemma och en förhud fattigare.

Är en aning yr och trött efter narkosen men annars är det rätt bra. Ingreppet gick hur bra som helst, dock var det någon missfärgning på insidan av förhuden, som läkaren skickade på analys och skulle höra av sig med resultatet om någon vecka, lite oroväckande, men men orkar inte nojja upp mig över det.

Har ni några frågor så svarar jag gärna.
Citera
2014-10-13, 15:37
Medlem
Citat:
Såja, äntligen hemma och en förhud fattigare.

Är en aning yr och trött efter narkosen men annars är det rätt bra. Ingreppet gick hur bra som helst, dock var det någon missfärgning på insidan av förhuden, som läkaren skickade på analys och skulle höra av sig med resultatet om någon vecka, lite oroväckande, men men orkar inte nojja upp mig över det.

Har ni några frågor så svarar jag gärna.

Samma här, de skickade in hudbiten, men fick svaret ett par veckor senare att det
var inget oroa sig över. Det tillhör behandlingen för att vara på den säkra sidan
Citera
2014-10-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Samma här, de skickade in hudbiten, men fick svaret ett par veckor senare att det
var inget oroa sig över. Det tillhör behandlingen för att vara på den säkra sidan

Ja läkaren sa också att man inte skulle oroa sig i onödan, så vi får se vad det handlar om när jag får en telefontid med honom.

Mitt största problem nu är att ollonet är så jävla känsligt, första gången på 20-30 år som det är helt blottat Hur lång tid tog det för dig innan ollonet började bli lite "härdat"?
Citera
2014-10-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ja läkaren sa också att man inte skulle oroa sig i onödan, så vi får se vad det handlar om när jag får en telefontid med honom.

Mitt största problem nu är att ollonet är så jävla känsligt, första gången på 20-30 år som det är helt blottat Hur lång tid tog det för dig innan ollonet började bli lite "härdat"?

I början när det var som mest svullet var ollonet jättekänsligt, som om det var blodfyllt
hela tiden. Det har nu gått 25 dgr sen op. så nu känns det ganska normalt, man har blivit
van. En lustig känsla när man är ute så känns det ibland som om man glömt stänga gylfen,
det blir lite dragit kring snoppen. Annars bara fördelar
Citera
2014-10-14, 22:21
Medlem
Citat:

Har nu gått över 4 veckor sen operationen, nu är allt som vanligt, sexet med, det kändes faktisk annorlunda, mer känslig, tycker jag i alla fall... Har hört motsattsen, att den bli mindre känslig.

Vad tycker ni?

Ollonet tog cirka 2 v att bli van, fast vissa situationer när man gå eller är ute känner man att luvan är borta men som Koivu sa, man märke det knapped.

Tips som funkade för mig och som läkaren sa också, minska svullnaden genom att har snorren pekande uppåt hela tiden, duscha morgon och kväll och tvätta med vatten efter VARJE toa besök.

Stygnen plockade jag själv bort efter 2 veckor, men det var jag.

Ända problem jag har är att dra en fralle, gå inte, inte van utan luvan kanske.... få köpa en FleshLight kanske Annars funka den fint med frun.....
Citera
2014-10-14, 23:31
Medlem
Plockade bort bandaget i duschen idag, vilket i sig var ett jävla projekt med tanke på att bandaget satt fast på vissa ställe där blodet hade torkat..

Att se sin kära penis blodig, svullen och misshandlad är ju inte speciellt kul, men det kan bara bli bättre från och med nu hoppas jag.

Tvättar med vatten efter varje toabesök trots att det svider till, men hellre det än infektion! En fråga, är det bra att låta krigaren vara ute i friska luften? Bor ensam så det är inga problem att vara naken Känns som att det borde läka lite fortare då, eller ökar risken för infektion kanske?
Citera
2014-10-15, 11:56
Medlem
Citat:
Plockade bort bandaget i duschen idag, vilket i sig var ett jävla projekt med tanke på att bandaget satt fast på vissa ställe där blodet hade torkat..

Att se sin kära penis blodig, svullen och misshandlad är ju inte speciellt kul, men det kan bara bli bättre från och med nu hoppas jag.

Tvättar med vatten efter varje toabesök trots att det svider till, men hellre det än infektion! En fråga, är det bra att låta krigaren vara ute i friska luften? Bor ensam så det är inga problem att vara naken Känns som att det borde läka lite fortare då, eller ökar risken för infektion kanske?

Det svider lite men det gå över efter ett par dagar.

Under den 2 första veckorna skulle jag gå men den uppåt pekande, fick du ett par nätt kallingar? Har de på dig när du är hemma och gå om kring. Bra att den luftas men skyddad. När du är ute är det bra med ett par "Dressmann" likande tajta boxers, har lite toa papper runt ollonet då minskas obekvämligheter p g a känsligheten.

Nyckeln är uppåt, tvätta efter du har kissat och Duscha morgon och kväll, luftas men skyddad när man är hemma. Kommer ser att det läkar fint...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in