2014-10-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Magdalena Andersson ville inte ens skaka hand med honom...

..och det var väl innan boken.

Barnsligt beteende hur som helst. När Suhonen inte är tillräckligt PK för att accepteras av ledande socialdemokrater visar det vilket inskränkt parti det är.
Citera
2014-10-12, 10:13
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Juholt lovades toppjobb – fick bli ordförande för "Arbetarrörelsens arkiv och biblioteksstyrelse"

Citat:
- Efter att Socialdemokraternas liberala falang hade avsatt Håkan Juholt som partiledare lovade den nye ledaren Stefan Löfven att Juholt skulle få en "toppost" inom S. Men riktigt så blev det inte.

Enligt författaren Daniel Suhonens nya bok, som Aftonbladet har läst, erbjöds Juholt en förnedrande plats som ersättare i riksdagens kulturutskott.

– Nej det är inget skämt. Det är ett bra erbjudande, sa Löfven till Juholt i samband med ett möte om den nya "topposten".

Förutom ersättarplatsen erbjöds Juholt även ordförandeposten i Arbetarrörelsens arkiv- och biblioteksstyrelse, skriver Aftonbladet.

ref: Fria Tider

Citera
2014-10-12, 10:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Juholt lovades toppjobb – fick bli ordförande för "Arbetarrörelsens arkiv och biblioteksstyrelse"

Och ändå framstår Löfven som den i den nuvarande ledningen som försvarade Juholt.
Citera
2014-10-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och ändå framstår Löfven som den i den nuvarande ledningen som försvarade Juholt.

Ja, men Juholt finns också kvar i politiken. Alla måste förstå att man inte kan ha en minister som pratar först och tänker sedan.

Jag kan inte påstå att jag gillat Löfven men han har växt i och med att han var en av få som inte körde fulspel. Damberg verkar dock extremt intelligent. Positionerar sig alltid så att han kommer undan. Han lär bli ny partiledare för S inom ett decennium.

Juholt. Snacka om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Fast med facit i hand hade han mått bättre om han aldrig fått chansen utan redan från början fått en position som är hans personlighet mer lämpad.
Citera
2014-10-12, 11:06
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det skvallrades rejält på Flashback om att Damberg var VUs läcka och att det fanns läckor i VU bekräftas av Juholt, Löfven och Suhonen.

Löfven var en av få som reagerade på behandlingen av Juholt så han lär bara vinns på denna bok.

Annars är det intressant att Suhonen bekräftar den gängse uppfattningen om Juholt som naiv, godtrogen med en brist i det logiska tänkandet likt en kvinna i sinnet.
Med tanke på att Aftonbladet mer eller mindre fick minuter-för-minut uppdateringar från VU när Juholt skulle fällas så behövs det knappast bekräftas.

Maktkampen i socialdemokraterna fortsätter, bara för oss övriga att luta oss tillbaka i fåtöljen och njuta mao.
Citera
2014-10-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Med tanke på att Aftonbladet mer eller mindre fick minuter-för-minut uppdateringar från VU när Juholt skulle fällas så behövs det knappast bekräftas.

Maktkampen i socialdemokraterna fortsätter, bara för oss övriga att luta oss tillbaka i fåtöljen och njuta mao.

Någon som vet vem det var som läckte?
Citera
2014-10-12, 11:48
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Rent mänskligt taskigt, men en ledare måste ha hårda nypor i personfrågor. Jag var tveksam till Löfven som velig och dålig debattör, men han vinner min aktning då han kan vara tuff och rak. Damberg verkar dock vara ett kräk.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Lena Melin och andra sosseätare ger sig inte nej. I början trodde jag hon bara hade något emot Juholt, men nu inser jag att Melin&Helin hatar sossar överlag. Säger något om det svaga motståndet att sossarna vann tillbaka regeringsmakten trots en svag partiledare och den samlade medieeliten mot sig inklusive AB som bara är S på ledarsidan ( och marxistisk på kultursidan) medan drevjournalistiken leds av de förment opolitiska paret Helin&Melin
Senast redigerad av leprasjukling 2014-10-12 kl. 11:55.
Citera
2014-10-12, 12:20
Medlem
Mikojans avatar
Boken beställd. Popcorn ska inhandlas. Intressant se hur Juholts Judas, Carin Jämtin, klarar att ”förhålla sig” i fortsättningen. Kan nån lita på den kvinnan?

Extremist-Sahlin och lyxpensionärs-Lundby-Wedin är det väl ingen vettig människa som bryr sig om.
Citera
2014-10-12, 12:43
Medlem
rockandrollas avatar
Super Mario:
Citat:
Jag har valt att inte kommentera boken "Partiledaren som klev in i kylan". Den är omfattande, 550 sidor och innehåller många detaljer. Jag vill läsa den i lugn och ro och ta in uppgifterna och på egen hand fundera över dem. Därför har jag vänligt men bestämt avvisat de medier som på olika sätt uppvaktat mig de senaste dagarna. Innan jag fick boken i min hand gav jag dock denna kommentar till Aftonhoran, som tidningen lyckades återge på ett korrekt sätt.

Juholt: De ville skada mig

(Har använt unvis.it så du kan klicka på länken med gott samvete)
Citera
2014-10-12, 13:10
Medlem
konstapels avatar
Nyblivna partiledare måste rensa hårt i ledningen annars kan sånt som kuppen mot Juholt hända. M-ledarna har varit duktiga på sånt, man behåller veteraner som man vet är pålitliga men tar också in mycket av sitt eget folk och håller dissidenter i kort koppel.
Rent allmänt är det uppenbart att S är ett parti i förfall, 4 st partiledare på 10 år, det är ju rena skämtet.
Citera
2014-10-12, 13:10
Medlem
Carobnjaks avatar
Har ni några exempel på politiska biografier eller annat i denna stil som har blivit klassiker? Jag känner inte till något alls eftersom det mesta verkar som skvaller, pajkastning och trams.
Citera
2014-10-12, 14:42
Medlem
http://sodrateatern.com/sv/Program-och-biljetter/Evenemang/Bokrelease-Partiledaren-som-klev-in-i-kylan/

Be there or be sqr ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in