2014-10-11, 12:53
Medlem
Carobnjaks avatar
Läste precis detta, http://www.dn.se/kultur-noje/daniel-suhonen-darfor-maste-jag-beratta-hela-sanningen-om-vart-parti/

Det har potentialen att bli riktigt sprängstoff tycker jag. Han verkar verkligen ha klätt av en massa människor in på bara skinnet!

Är det någon som har läst eller vill läsa?

Jag får känslan av att han delvist vill lyfta fram sig själv precis som sista frågan antyder. Vad tycker ni?

Jag har fått mycket positiva vibbar från Daniel Suhonen genom åren, men detta förväntade jag mig inte. Fullständiga blottande av människor visserligen i toppen av hierarkin men ändå. Han verkar hårt ideologiskt driven, en visionär minst sagt.
Citera
2014-10-11, 13:01
Medlem
V.Putlers avatar
Suhonen var Juholts talskrivare o blev förstås olycklig när Juholt åkte ut.
Citera
2014-10-11, 13:01
Medlem
NoTruces avatar
Den här Suhonen, är han sosse eller? Han kan ju inte räkna med att vara fortsatt aktiv inom partiet om han släpper en sådan här kiss and tell-bok.
Citera
2014-10-11, 13:14
Medlem
Carobnjaks avatar
Han är sosse i kubik... Ja jag undrar hur gemene man kommer uppfatta den här boken. Om den ens blir läst, 500+ sidor är ändå mycket att ta till sig och läsa genom. Men hur som. Personligen hoppas jag att han inte förvisas till marginalerna. Han verkar både klok och handlingskraftig.

Vad får man egentligen skriva om folk, var ska gränsen gå? En del från artikeln var nästan bara för mycket. Som när han beskriver eller citerar från sms Juholt skickat till honom kring hur han är förstörd och ligger i fosterställning. Är detta vad som behövs för att partiet ska resa sig eller kommer de få kontraproduktiv effekt?

Har ni några andra exempel på biografier som gått över gränsen eller som i alla fall balanserar på kanten?
Citera
2014-10-11, 13:22
Medlem
Det skvallrades rejält på Flashback om att Damberg var VUs läcka och att det fanns läckor i VU bekräftas av Juholt, Löfven och Suhonen.

Löfven var en av få som reagerade på behandlingen av Juholt så han lär bara vinns på denna bok.

Annars är det intressant att Suhonen bekräftar den gängse uppfattningen om Juholt som naiv, godtrogen med en brist i det logiska tänkandet likt en kvinna i sinnet.
Citera
2014-10-11, 13:29
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
En del från artikeln var nästan bara för mycket. Som när han beskriver eller citerar från sms Juholt skickat till honom kring hur han är förstörd och ligger i fosterställning. Är detta vad som behövs för att partiet ska resa sig eller kommer de få kontraproduktiv effekt?

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Annars är det intressant att Suhonen bekräftar den gängse uppfattningen om Juholt som naiv, godtrogen med en brist i det logiska tänkandet likt en kvinna i sinnet.

Karln är alltså så pass blödig? Det förklarar ju i alla fall hans utspel på Facebook angående Björn Söder nu senast.

Men ja. En så tjock bok måste hålla en viss litterär kvalitet för att man ska orka plöja den. Det räcker inte bara med skvaller. Men om denne Suhonen nu varit talskrivare får man väl anta att han behärskar språket. Nu är förvisso tal menade att höras något annat än en bok, men visst.
Citera
2014-10-11, 22:57
Medlem
Studsbolls avatar
En underbar bok! Det är Gudi behagligt att sossepackets intriger kommer ut. Med tanke på hur sura de uthängda juholt mobbarna blev kan man lugnt anta att varenda ord är sant. Däremot är det skumt att Suhonen väljer att publicera boken nu och inte under valrörelsen. Hursomhelst är han helt rökt inom partiet nu.
Citera
2014-10-11, 23:18
Medlem
Carobnjaks avatar
En riktig idealist som strider för sina övertygelser. Det finns inte många sådana inom politiken idag, underförstått ingen från SD-mupparnas parti eller annat högertrams.

Han är nog rätt rökt. Men inte i all evighet. Han kan ligga lågt och göra sitt under hyfsat många år och göra en återkomst på senare år.
Citera
2014-10-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
En underbar bok! Det är Gudi behagligt att sossepackets intriger kommer ut. Med tanke på hur sura de uthängda juholt mobbarna blev kan man lugnt anta att varenda ord är sant. Däremot är det skumt att Suhonen väljer att publicera boken nu och inte under valrörelsen. Hursomhelst är han helt rökt inom partiet nu.

Han väntade för han ville att vänstern skulle vinna valet.
Citera
2014-10-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
En riktig idealist som strider för sina övertygelser. Det finns inte många sådana inom politiken idag, underförstått ingen från SD-mupparnas parti eller annat högertrams.

Han är nog rätt rökt. Men inte i all evighet. Han kan ligga lågt och göra sitt under hyfsat många år och göra en återkomst på senare år.

Jag måste hålla ned. Det finns alldeles för många oportunister bland politikerna som väljer sina åsikter efter vad som gynnar deras karriärer. Suhonen är ett trevligt inslag som kontrast till det. Finanskärringen Andersson hade tydligen med förakt i rösten frågat honom om han tyckte mat var för borgerligt.
Citera
2014-10-12, 07:50
Medlem
Sedatives avatar
Citat:

Har du redan läst boken? Det är väl bara journalister och andra utvalda som har den redan nu.
Citera
2014-10-12, 07:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Hursomhelst är han helt rökt inom partiet nu.

Magdalena Andersson ville inte ens skaka hand med honom...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in