2014-04-01, 16:08
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och det här ska naturligtvis kopplas till beskedet att Reportrar utan gränsers grundare är en ”fransk Sverigedemokrat”.

Det är förstås inte något som den fisradikale gitarrspelaren och miljardären vill bli förknippad med…

(FB) Reportrar utan gränser-Grundaren nu borgmästare för Nationella Fronten i Frankrike

Benny Andersson sympatiserar ju uppenbarligen med FI och skänker till och med stora sedelbuntar, som Gudrun direkt kan bränna upp i Almedalen.
Kanske var det politiska meningsskiljaktigheter som splittrade ABBA.
Benny var extremvänster och Björn var långt ut på högerkanten?

Björns religionskritik har naturligtvis udden riktad mot islam, fast det aldrig uttalas specifikt, det hade ju varit totalt omöjligt i vårt politiskt korrekta samhälle, så han använder sig av kålsuparteorin...
Så han drar alla religioner och islam över samma kam.
Senast redigerad av Rimbert 2014-04-01 kl. 16:32.
Citera
2014-04-01, 18:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert

Benny var extremvänster och Björn var långt ut på högerkanten?

Visst. Det vore faktiskt stor humor om det visar sig att Ulveus är en smygnasse. Men knappast troligt. Han är förstås därute på vänsterkanten med sin polare.

Skulle vara mycket roligt höra vad han tycker om att grundaren till hans favoritorganisation nu blir borgmästare för Front National.
Citera
2014-04-01, 18:49
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Har han någonsin tyckt att det är viktigt?

Han är någon form av styrelsemedlem i Sturmarks Humanisterna. De vill avskaffa all religion.
Citera
2014-10-12, 00:27
Medlem
BlondinBalles avatar
Har jag hittat Björn & Bennys uppslag till "Du är min man"?

En filippinerna sitter med gitarren 3:09 http://youtu.be/apFsC4yxgNk?t=3m9s

Jag får skicka ett svenskt nigeriabrev till Meilin(?) och säga att hennes by har några miljoner att inkassera om jag får pengar till rättegången.
Senast redigerad av BlondinBalle 2014-10-12 kl. 00:31.
Citera
2014-10-23, 10:25
Medlem
FritzDaCats avatar
För länge sedan träffade jag några gånger (i ett ickepolitiskt sammanhang, of course) sonen till Oredssons, partiledarna för nazipartiet NRP. Sonen var inte alls intresserad av politik, men drog ibland en del storys från sin uppväxt. Han var bl.a. stolt över att ha fått sitta i knäet på Clark Olofsson (!) då denne besökt Oredssons för sitt intresse för partiet. Men det skojigaste var att sonen avslöjade att Björn Ulvaeus, av alla människor, i sin ungdom varit medlem i NRP! Och på besök hos Oredssons hade Ulvaeus deklarerat att han en gång skulle bli stor artist och att han då minsann öppet skulle stå för sina åsikter!

Björn, kan du inte berätta för världen hur du tänkte som yngling?
Senast redigerad av FritzDaCat 2014-10-23 kl. 10:28.
Citera
2014-10-23, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Har jag hittat Björn & Bennys uppslag till "Du är min man"?

En filippinerna sitter med gitarren 3:09 http://youtu.be/apFsC4yxgNk?t=3m9s

Jag får skicka ett svenskt nigeriabrev till Meilin(?) och säga att hennes by har några miljoner att inkassera om jag får pengar till rättegången.

Haha! Nja, vissa likheter fanns men inte tillräckligt. "Du är min man" har ju en väldigt alldaglig melodi som känns traditionell. Tyckte jag kände igen den där faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
För länge sedan träffade jag några gånger (i ett ickepolitiskt sammanhang, of course) sonen till Oredssons, partiledarna för nazipartiet NRP. Sonen var inte alls intresserad av politik, men drog ibland en del storys från sin uppväxt. Han var bl.a. stolt över att ha fått sitta i knäet på Clark Olofsson (!) då denne besökt Oredssons för sitt intresse för partiet. Men det skojigaste var att sonen avslöjade att Björn Ulvaeus, av alla människor, i sin ungdom varit medlem i NRP! Och på besök hos Oredssons hade Ulvaeus deklarerat att han en gång skulle bli stor artist och att han då minsann öppet skulle stå för sina åsikter!

Björn, kan du inte berätta för världen hur du tänkte som yngling?

Det där var onekligen intressant. Finns det någon sanning i detta? Vilket scoop om det visar sig att Ulvaeus varit nazist!
Citera
2014-10-23, 11:06
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Det där var onekligen intressant. Finns det någon sanning i detta? Vilket scoop om det visar sig att Ulvaeus varit nazist!
Min bedömning är att sonen var trovärdig när han berättade detta. Han sprang inte runt och drog skrönor om allt möjligt. Han var inte den typen.
Citera
2014-10-23, 13:18
Medlem
Citat:
Min bedömning är att sonen var trovärdig när han berättade detta. Han sprang inte runt och drog skrönor om allt möjligt. Han var inte den typen.
Hoppsan! Onekligen oväntad information om mannen som i dagarna skrev detta: http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/sverige-maste-visa-varme-och-tolerans/
Citera
2014-10-24, 11:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Hoppsan! Onekligen oväntad information om mannen som i dagarna skrev detta: http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/sverige-maste-visa-varme-och-tolerans/
Det var ju pga detta inlägg som jag valde att dra upp hans bakgrund. Det skulle vara intressant att veta hur han tänkte som tonåring.
Sen var tydligen även hans pappa med i NRP, så den unge Björn var väl påverkad av honom.
Citera
2014-10-24, 11:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Det var ju pga detta inlägg som jag valde att dra upp hans bakgrund. Det skulle vara intressant att veta hur han tänkte som tonåring.
Sen var tydligen även hans pappa med i NRP, så den unge Björn var väl påverkad av honom.
Kan du lägga fram några slags bevis för att familjen Ulvaeus var nazister?
Citera
2014-10-24, 12:11
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Kan du lägga fram några slags bevis för att familjen Ulvaeus var nazister?
Det enda man kan göra är väl att ringa upp partiledarnas son Tord och få honom att bekräfta vad han sade. Min uppfattning är i alla fall att han inte brukade springa omkring och ljuga. Han verkade inte vara intresserad av NRP eller politik och det var inte ens han själv som drog upp temat med sina ökända föräldrar, utan det var den nyfikna omgivningen.
Citera
2014-10-24, 12:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Det enda man kan göra är väl att ringa upp partiledarnas son Tord och få honom att bekräfta vad han sade. Min uppfattning är i alla fall att han inte brukade springa omkring och ljuga. Han verkade inte vara intresserad av NRP eller politik och det var inte ens han själv som drog upp temat med sina ökända föräldrar, utan det var den nyfikna omgivningen.
Skämdes han över sina förskräckliga föräldrar?

Var han kompis med Ulvaeus eller kanske inte jämnårig honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in