2014-10-11, 18:28
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Nej. Det finns inget som heter att jag måste bevisa motsattsen eller att jag ska börja lägga fram bevis på grejer som jag inte har påstått. Du är dukigt korkad som bara fortsätter snacka om det här. Jag sätter dig på ignor nu. Den som vill kan lässa igenom våra inlägg och se hur det ligger till.

I tre veckor har YPG förlorat över 200 byar samt mer än hälften av Ayn Al-Arab/Kobani medan du hela tiden postad om strålande kurdiska segrar, detta trots amerikans flygunderstö och ett ISIS som slåss mot Libanon, SAA, KRG samt Iraks reguljära armé. Du måste förstå att det är inte många som är imponerade av YPGs stridsförmåga.
Citera
2014-10-11, 18:29
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hommer
Han hade inget val. Att han bad om ursäkt innebär inte att han hade fel, men att han nämnde någonting som misstänktes av hela världen innebär att han hade rätt. Turkiet med Erdogan i spetsen måste bevisa att Biden hade fel.

Han bad om ursäkt, alltså erkände han öppet om att han hade fel. End of story...
Citera
2014-10-11, 18:30
Medlem
Citat:
Han hade inget val. Att han bad om ursäkt innebär inte att han hade fel, men att han nämnde någonting som misstänktes av hela världen innebär att han hade rätt. Turkiet med Erdogan i spetsen måste bevisa att Biden hade fel.

Så om jag kallar din mamma för något fult men sen ber om ursäkt så måste du bevisa att din mamma inte är det där fula?
Citera
2014-10-11, 18:35
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du säger att du har ägt mig, men du har inte bevisat motsatsen. Hur går det till när ni kurder debatterar egentligen? Är det den som skriker högst som vinner debatten? Du har inte bevisat att jag har fel så varför ljuger du?

Jag håller fast vid att YPG är urusla krigare, jag har ingen grund för mitt påstående och om du ska äga mig vill det till att du bevisar motsatsen. För det är ju faktist så en debatt fungerar.

Amatör.

YPG är nutidens 300.
Citera
2014-10-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Han bad om ursäkt, alltså erkände han öppet om att han hade fel. End of story...

Hur många gånger i historien har inte skapat oro genom propaganda, det är klart han råkar säga något sånt. Han lyckas ju få några att tro på det. Fortfarande har ingen visat något som tyder på att Turkiet stöder IS.
Sen om USAs allierade stödjer IS och USA fortfarande vill ha hjälp med baser osv, blir inte USA medskyldiga då?

Det finns fortfarande ingen anledning för turkisk militär att ingripa i Syrien, speciellt inte i en förlorad stad som Ayn el arab
Citera
2014-10-11, 18:41
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultimatkontakt
Varken jag eller Marlo.Stanfield är från Syrien eller tillhör någon religion som de stridande parterna har...vi har inget som binder oss till konflikten, till skillnad från dig som är kurd och därför står på kurdernas sida i Syrien.
Båda jag och Marlo.Stanfield har varit i syrientrådarna på Flashback som funnits sedan konflikten började för många år sedan.
Vi ,liksom många andra i tråden, lider med oskyldiga som inte har något gemensamt med oss annat än att de är människor.
Du däremot är registrerad sedan Juli 2014, då kurderna på allvar blev indragna i konflikten...varför skrev du inget när resten av Syrien stod i brand 2012? Brydde du dig inte om de andra på samma sätt som ni menar att ingen bryr sig om er?

Nu skriver jag inte det här för att klanka ner på dig, utan vill påvisa hyckleriet som många har om att man ska känna empati för människor som inte känner empati för andra...men oroa dig inte, jag kommer känna empati för er fastän att ni sket i andra fram till inte så längesedan.
Jag fattar inte vad meningen är med att du försöker framställa dig och din iranska kollega som om ni tillhör en välgörenhetsorganisation som hella tiden bara vill ge och hjälpa folk som befinner sig i utsatta situationer. Ni båda håller ju på den parten i konflikten som Iran backar upp. Det komiska i detta är att Mario uppget att han är oreligös, men endå så följer han den islamiska republikens fotspår och tycker och tänker samma som dem i varenda fråga i dessa konflikter.

Det är inget fel att man bryr sig om sitt eget folk eller andra folk som har det svårt. Men det är dock fel att ifrågasätta någon om hen bryr sig om sitt eget eller någon annan folk. Det är det sistnämnda som jag vill påpeka, du vet det här att man väsnas. Men vist om det parrallelt med Kobane hade pågått en utrensning på 5000 iranier och jag inte nämnde det så hade det varit illa. Men hur ska du bevisa att det ligger till på det viset när vi inte ens haft möjligheten att se om det är så eller ej? Nu har du ju till och med gett mig headsup, tack då vet jag hur jag ska handla för att undvika kritik i framtiden.
Citera
2014-10-11, 18:41
Medlem
Citat:
Hans ursäkt baseras på att Turkiet är en NATO medlem som behövs. Så länge turkarna behövs så är det ingen bra idé att skapa en dålig relation mellan USA och Turkiet. USA vill använda flygbasen i Turkiet för att träna rebeller. Att rebellerna segrar är jätteviktig för USA och man behöver Turkiet för att träna de. Rebellerna är viktigare än Turkiets stöd till daesh. När rebellerna tränas så kan man samtidigt hålla ett öga på Turkiet.
Citera
2014-10-11, 18:46
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Hans ursäkt baseras på att Turkiet är en NATO medlem som behövs. Så länge turkarna behövs så är det ingen bra idé att skapa en dålig relation mellan USA och Turkiet. USA vill använda flygbasen i Turkiet för att träna rebeller. Att rebellerna segrar är jätteviktig för USA och man behöver Turkiet för att träna de. Rebellerna är viktigare än Turkiets stöd till daesh. När rebellerna tränas så kan man samtidigt hålla ett öga på Turkiet.

Vad är poängen med att ha Turkiet som NATO medlem om de stödjer USAs största fiende? Ditt påstående är helt ologisk.
Citera
2014-10-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Så om jag kallar din mamma för något fult men sen ber om ursäkt så måste du bevisa att din mamma inte är det där fula?

Habibi, kan du inte politik?
Varför bad Joe Biden (som alla vet har rätt) om ursäkt? Jag ger dig två alternativ.

1) Biden insåg att han hade fel, varefter han bad om ursäkt på grund av sin felaktiga anklagelse.
Eller
2) Erdogan blev arg, krävde en ursäkt. På grund av den position Turkiet har som regional stormakt i området, och som allierad till USA, kände Biden att han satte mycket på spel genom att riskera att relationen mellan USA och Turkiet skulle gå förlorad, på grund av en anklagelse alla redan vet är sanning. Dessutom är Turkiet en av få vägar in i det muslimska mellanöstern om man förbiser Saudi Arabien, alltså är Turkiet en aktör USA inte vill förlora. Turkiet och USA är dessutom stora handelspartners när det kommer till militärutrustning, och förmodligen fler områden än militär.

Kort sammanfattat, Besiktas, handlar detta om geo-/politik, och inte om huruvida påståendet är sant eller ej. Turkar får blunda hur mycket de än vill, kom bara ihåg att ögonen måste öppnas någon gång.
Citera
2014-10-11, 18:51
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Nej. Det finns inget som heter att jag måste bevisa motsattsen eller att jag ska börja lägga fram bevis på grejer som jag inte har påstått. Du är dukigt korkad som bara fortsätter snacka om det här. Jag sätter dig på ignor nu. Den som vill kan lässa igenom våra inlägg och se hur det ligger till.

Fast du påstår ju att jag har fel, vad är det du inte fattar?
Citera
2014-10-11, 18:52
Medlem
Citat:
Vad är poängen med att ha Turkiet som NATO medlem om de stödjer USAs största fiende? Ditt påstående är helt ologisk.
Jag har redan svarat på frågan. Daesh är inte USAs största fiende, men Turkiet är jätteviktig för USA som allierad. USA är väl inte heller oskyldiga, de skapade al-qaida bl a... Logik har ingenting med saken att göra det är politik!
Citera
2014-10-11, 18:56
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
I tre veckor har YPG förlorat över 200 byar samt mer än hälften av Ayn Al-Arab/Kobani medan du hela tiden postad om strålande kurdiska segrar, detta trots amerikans flygunderstö och ett ISIS som slåss mot Libanon, SAA, KRG samt Iraks reguljära armé. Du måste förstå att det är inte många som är imponerade av YPGs stridsförmåga.
Ärhjärna, jag har under dessa veckor hela tiden postat det som har hänt och inte att YPG har strålande segrar. Det är så irriterande att lögnare får ha tillgång till en mun eller händer i detta fallet.

Ja men du får ju räkna in förutsättningarna som YPG har i denna strid mot IS. IS är en väldigt rik aktör pga av den oljeförsäljning som grupper har till Turkiet. De kan köpa vad som helst och anställa vem som helst. Det de vill ha får de också. Ovanpå detta så har de i Irak konfiskerat militär matrial som räcker till 5 divisioner. De kan alltså beväpna tiotusentals fler än vad de kunde innan. De har amerikanska vapen, tunga vapen, abrahams och artilleri. Utöver detta så har de av en märklig anledning också varit den grupp i Syrien som tömt flest vapen depåer.

Dessa möter en grupp som varit totlat isolerade i och med att de angränsar till Turkiet och IS. De har stått emot IS under lång tid och klarat av fler offensiver. Men denna klaradde de inte av och skillnaden mellan denna och dem andra är just det matriella och den stora ansamlingen av soldater. Sedan så kan IS fylla i med förstärkningar, YPG har inte den möjligheten. Man kan inte precis påstå att YPG skulle vara dåliga med facit i hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in