Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Skyll inte på mig ifall du får en massa modoiter på dig efter detta nu säger bara för det där är så överdrivet att jag bara sitter här och garvar. Det första tänker jag inte ens bemöta, det får stå helt för dig, men kan bara säga kort och gott att hockey och utseende inte har att piss med varandra att göra. Att hans spelstil går dig på nerverna tolkar jag som att du egentligen bara är rädd att han ska blixtra till och ösa in poäng mot ditt Leksand och även en hel del poäng utöver det, sättet du uttrycker dig på stärker min tes om att det är så.
Du tolkar helt fel vilket du säkerligen är medveten om. Bra spelare som öser in poäng kan jag väl uppskatta även om de inte spelar i Leksand. Det är en kombination av hans jobbiga uppenbarelse, hans klubbhoreri och hans dryga stil att hålla i pucken för länge och kämpa för lite som jag ogillar. En genomirriterande karaktär helt enkelt.
Ingen här underskattar Nylander. En hjärndöd åsna fattar väl att en kille som är draftad som nr 8 har mycket talang och kommer bli bra. Ingen kommer sitta och klia sig i huvet och undra vad fan som hände om han gör 15 mål för MoDo i år. Men jag ogillar honom ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Dom flesta unga spelare som har framtiden framför sig blir hajpade, såväl av spelare, ledare, supportrar och journalister, inte sant? Det är ingen som förväntar sig någon braksucce från Lill-Nyllet men han kommer inte att göra bort sig varken i Modo eller någon annan klubb. Han är inte så märkvärdig defensivt det ger jag dig, men offensivt så har han enorma kvaliteer. Visst, finns det bättre spelare vi skulle kunna knyta till oss, men med den ekonomi vi har så får man ju anpassa sig och då tycker jag att Nylander är det bästa vi kan få.
Fel igen. De flesta blir inte lika hajpade som Nylander. Inget fel att hylla hans talang men när journalisterna runkar ikapp åt att han skapat 3 lägen framåt men glömmer att han skapat 8 bakåt, då tycker jag bara att alla beter sig efterblivet.
Och svara på det här nu: Nyss skrev du att det var i defensiven era problem fanns, och nu tycker du att Nylander är den bästa värvningen ni kan göra. Det går liksom inte ihop. Självklart kan han bli en injektion offensivt, men det finns absolut ingenting han kan bidra med defensivt.