2014-10-10, 15:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulla-benny
Hur menade du nu här ? Den sista personen som hanterat VB s telefon är ju KJ. Du tycker inte att KJ s version om händelseförloppet stämmer du heller ? Hoppas jag. Har man så tråkigt vid oralsex att man sms:ar samtidigt så skulle ju alla normala säga adjö och farväl. Du kan ju i o f s ha rätt i en sak. KJ slog ihjäl VB i sängen för att hon sms:ade när han föreslog att hon skulle trycka upp en flaska i arselet på idioten samtidigt som han fick lite fellatio
Varför påstår du att KJ använde VB:s telefon sist? Skulle KJ ha messat med VB:s älskare efter att VB slagits in i duschdraperiet utan att han märkte något? Det är väl ändå rätt orimligt.

Jag vet att du är nybörjare i tråden, men vi kan inte upprepa hela tråden för det. Det är fastslaget, inte minst genom bloggen, att det fanns tid för sex efter messandet, kl 18:40 - strax före 20:00.
Citera
2014-10-10, 15:37
Medlem
MrFolds avatar
Plus: Antingen ljög KJ inledningsvis (innan han fick kännedom om blodfynden) om att han "i princip alltid" (reservation för att citatet inte är helt korrekt men innebörden var den) låste sin bil, eller så ljög han när han efter att ha veta om blodfynden började påstå att han aldrig låste sin bil. Vilket av dessa båda påståenden som är det riktiga vet vi att det råder delade meningar om. Logiken hos kristofferianerna tycks vara att han ljög om hur duktig han var på att låsa bilen för att framstå rent allmänt i bättre dager hos polisen, men sen berättade sanningen när han förstod att han måste vara det oskyldiga offret för en ondskefull planteringsmördare
Citera
2014-10-10, 15:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En randanmärkning visserligen, men du kan inte veta säkert att hon ljög. Hon kan - liksom jag gjorde - ha missat detta alternativa sätt att radera som inte gav upphov till någon kontrollfråga.

En fascinerande - om än obevisbar tanke - är att hon faktiskt varit inne och läst i FB-tråden och låtit sig förledas av mitt felaktiga påstående

Sen glömde du bort KJ:s lögner om googlingen på "hund annatomi". Aldrig i helvete att han glömt bort att han googlade den där natten och varför. Oavsett vad som nu hände.
Hon och KJ var överens om hur man raderade konversation, utom just kontrollfrågan.

Som jag har förklarat flera gånger, han kan ha gjort sökningen två gånger, genom att söksträngen upprepades andra gången, natten då hunden dog.
Citera
2014-10-10, 15:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag påstår inte att kroppen förvarats inomhus, men eftersom kroppen inte är djurangripen så finns det anledning att dra den slutsatsen.

FUP.

Nej.

Hur är det fastslaget? Försöker du skapa en trådsanning?

Jag vet att jag är jobbig nu, men förhöret du nämner här skedde det innan VB s kropp hittades?

Sedan vill jag poängtera att även om KJs kända tillhåll blev genomsökta så innebär det ju inte att det finns ett ställe som inte är känt av andra som brottet, vilket av dom nu du väljer, kan ha skett i.

En dom slår bort Planterarteorin som jag förstår det.
Citera
2014-10-10, 15:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag vet att jag är jobbig nu, men förhöret du nämner här skedde det innan VB s kropp hittades?

Sedan vill jag poängtera att även om KJs kända tillhåll blev genomsökta så innebär det ju inte att det finns ett ställe som inte är känt av andra som brottet, vilket av dom nu du väljer, kan ha skett i.

En dom slår bort Planterarteorin som jag förstår det.
Jag nämnde inget förhör.

Jag pratade om kända tillhåll.

Jag anser inte att det är fastslaget.
Citera
2014-10-10, 15:57
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att kroppen förvarats inomhus, men eftersom kroppen inte är djurangripen så finns det anledning att dra den slutsatsen.

FUP.

Nej.

Hur är det fastslaget? Försöker du skapa en trådsanning?

Det har aldrig föresvävat dig att kroppen förmodligen varit emballerad innan utplacering samt att det finns värn där kroppen kan ha förvarats och undersökning av just ett värn kan ge vid hand att kroppen kan förvarats där, hundarna indikerade detta.

Du utgår från att hans kända tillhåll är lgh och stugan vilka har undersökts, dock har man inte på samma sätt undersökt f-hemmet fast jag tror inte man hittar något där heller. Men han har många möjligheter genom sin goda kunskap om försvarsanläggningar och då i första hand yttre befästningar, i många fall kunskap bättre än tidigare fortväblar vill jag påstå.

Det skulle ta månader att söka igenom allt detta men om man använder "sunt förnuft" så kan man nog avgränsa söken i dylika typ av befästningar till segment 66, 67 och 68 samt utanför sökringen i nordöstlig riktning (sid 21 i FUP), områden där KJ är mycket hemmastadd. Jag tror inte han gått över ån efter vatten utan rört sig i för honom egen bakgård.

Du försöker skapa olika trådsanningar men stöter på patrull.

Det är fastslaget vid två rättegångar, TR och HR så det är inget jag hittar på och jag antar att du läst domarna. Hittar ingenstans där att det finns någon planterare.
Citera
2014-10-10, 15:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Varför påstår du att KJ använde VB:s telefon sist? Skulle KJ ha messat med VB:s älskare efter att VB slagits in i duschdraperiet utan att han märkte något? Det är väl ändå rätt orimligt.

Jag vet att du är nybörjare i tråden, men vi kan inte upprepa hela tråden för det. Det är fastslaget, inte minst genom bloggen, att det fanns tid för sex efter messandet, kl 18:40 - strax före 20:00.

Ja det fanns det. Det är bara det att man måste göra en extremt långsökt tolkning av innebörden i formuleringen "sen så efter när Vampire diaries började, så efter ett tag så la hon ner blocket, också, ja, lade hon sig och så låg vi bara på soffan och myste" och få det till att hon satt i mer än två tredjedelar av programtiden (och skickade flera SMS som han inte nämner något om), alltså över 40 minuter, innan kelandet började. Dessutom så skickade hon - trots tidigare intensivt messande - inget svar till Berg på den dryga timme (minst) som hon enligt den dömde själv ska ha befunnit sig i lägenheten med honom efter avslutat sex.

Grejen är att nån stans innerst inne erkänner du säkert för dig själv också att den mest sannolika förklaringen i detta liksom ett flertal andra fall som gäller vad Kristoffer säger att han sagt eller gjort INTE är att han talar sanning. Ändå fortsätter du att envist hävda att vi ska sätta större trovärdighet till den dömde mördarens berättelser i varje liten detalj än till de förklaringar som passar bättre in i mönstret som bildas av blodfynden i bagageluckan, blodet på tejpen och Y-kromosomalt DNA på kroppen som matchar Kristoffer perfekt. Du nöjer dig inte med att det är en möjlig alternativförklaring - det mesta av din argumentation går ut på att dina alternativförklaringar är troligare än den "officiella versionen". Eller har vi missuppfattat dig på något vis här? Är det rentav så att du är beredd att hålla med om att flera av de officiella teorierna är mer sannolika än dina alternativa? I så fall har du varit ganska otydlig med att kommunicera det.
Citera
2014-10-10, 16:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Plus: Antingen ljög KJ inledningsvis (innan han fick kännedom om blodfynden) om att han "i princip alltid" (reservation för att citatet inte är helt korrekt men innebörden var den) låste sin bil, eller så ljög han när han efter att ha veta om blodfynden började påstå att han aldrig låste sin bil. Vilket av dessa båda påståenden som är det riktiga vet vi att det råder delade meningar om. Logiken hos kristofferianerna tycks vara att han ljög om hur duktig han var på att låsa bilen för att framstå rent allmänt i bättre dager hos polisen, men sen berättade sanningen när han förstod att han måste vara det oskyldiga offret för en ondskefull planteringsmördare
Så här står det på sid 1716:
Citat:
F: Jag såg att du hade ett gevär i bilen ………………
H: Jo.
F: Brukar du förvara dem där?
H: Jo.
F: Du är inte rädd att det ska bli inbrott och sånt?
H: Nää, det är...min bil är ju mer eller mindre alltid låst.
Det förklarar han i TR-förhör med att han avsåg när vapen fanns i bilen, vilket just var diskussionsämnet.
Citera
2014-10-10, 16:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bloggen ja. Den har jag ju skummat. Ointressant drävel. Andra dömda har använt offrets mobil. Ingen nyhet. En fråga bara. Varför använde KJ ett svårtätat duschdraperi ? Sopsäckar ifrån vardera ände och en pressening hade gjort jobbet bättre.
Vad i FUP och TR-förhör motsäger att de hade sex efter messandet, och inte under?
Citera
2014-10-10, 16:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag frågade efter uppsåtlig, bevislig, lögn. Du spekulerar i lögner.

Vi har hittat tre bevisade lögner.
1. KJ ljög om att han lade sig att sova för han ville inte åka dit för rattfylla.
2. MB ljög om sitt förhållande med VB för att förhöret skedde på restaurangen och han ville inte att det skulle komma ut.
3. EMF ljög om att hon provat raderafunktionen i KJ:s mobil för att styrka sitt påstående om att KJ ljög.

Någon mer bevisad, uppsåtlig lögn?

Citat:
Jag nämnde inget förhör.

Jag pratade om kända tillhåll.

Jag anser inte att det är fastslaget.

Det blev något fel med mitt citat. Här nämner du ett förhör på restaurangen. Ber om ursäkt för oklarheter.
Citera
2014-10-10, 16:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja det fanns det. Det är bara det att man måste göra en extremt långsökt tolkning av innebörden i formuleringen "sen så efter när Vampire diaries började, så efter ett tag så la hon ner blocket, också, ja, lade hon sig och så låg vi bara på soffan och myste" och få det till att hon satt i mer än två tredjedelar av programtiden (och skickade flera SMS som han inte nämner något om), alltså över 40 minuter, innan kelandet började. Dessutom så skickade hon - trots tidigare intensivt messande - inget svar till Berg på den dryga timme (minst) som hon enligt den dömde själv ska ha befunnit sig i lägenheten med honom efter avslutat sex.

Grejen är att nån stans innerst inne erkänner du säkert för dig själv också att den mest sannolika förklaringen i detta liksom ett flertal andra fall som gäller vad Kristoffer säger att han sagt eller gjort INTE är att han talar sanning. Ändå fortsätter du att envist hävda att vi ska sätta större trovärdighet till den dömde mördarens berättelser i varje liten detalj än till de förklaringar som passar bättre in i mönstret som bildas av blodfynden i bagageluckan, blodet på tejpen och Y-kromosomalt DNA på kroppen som matchar Kristoffer perfekt. Du nöjer dig inte med att det är en möjlig alternativförklaring - det mesta av din argumentation går ut på att dina alternativförklaringar är troligare än den "officiella versionen". Eller har vi missuppfattat dig på något vis här? Är det rentav så att du är beredd att hålla med om att flera av de officiella teorierna är mer sannolika än dina alternativa? I så fall har du varit ganska otydlig med att kommunicera det.
Man behöver inte göra någon extremt långsökt tolkning alls av vad KJ sa, eftersom det är tekniskt fastslaget att sista SMS från VB gick 18:40.

Det har hänt många gånger att det har varit uppehåll på flera timmar i messandet mellan VB och MB, även kvällstid.

Apropå Y-kromosomen skriver HR:
Citat:
På höger vrist hos Vatchareeya Bangsuan kunde påvisas Y-kromosomalt DNA. Enligt vad SKL angett i utlåtande talar resultaten i någon mån för att DNA:t kommer från [KJ] (Grad 1).
HR skriver inte mer om det, så den anser inte att det är bevis.
Citera
2014-10-10, 16:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är KJ s uppgifter att det skedde under messandet Aldrig hört talas om, faktiskt. Sluta messa medans jag tar dig till högre höjder, annars slår jag ihjäl dig, ungefär så tänker jag.
Nej, åklagaren påstår det, och KJ tror henne och försöker förklara varför han inte såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in