Det är större att vinna UEFA-cupen(Europa League) än Allsvenskan. På samma sätt som det är större att vinna svenska cupen än att komma tvåa i allsvenskan... I teorin alltså..Det handlar ju om att vinna titlar.
Det är det man får sätta det i relation till
Det komiska i sammanhanget är ju dock att IFK valt att räkna bort Svenska Cupen-titlar då man tidigare titulerat sig som mesta mästarna. CL/EL grejen blir ju också rätt märklig när man inser att MFF inte hade möjlighet att vinna EL -79 då man vann Allsvenskan och gick till CL. EL deltagarna hade aldrig möjlighet att vinna CL då de till att börja med inte vann inhemska ligan.
Tröttsam diskussion dock. Jag hänvisar till Offside gällande meritdiskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nu glömmer du att du försöker övertyga folk som tycker att det viktigaste är att vinna gruppspelet medan utslagsfasen inte spelar någon roll.
Vem har någonsin påstått detta? Att räkna ligatitlar har inget med rangordning att göra
Senast redigerad av Casaba 2014-10-09 kl. 15:53.
Att vinna en cup är bättre än att delta i t.e.x CL-gruppspel eller förlora en final.
nu glömmer du att du försöker övertyga folk som tycker att det viktigaste är att vinna gruppspelet medan utslagsfasen inte spelar någon roll.
samma malmöiter tycker nog att VM 2002 var en större framgång än 94.
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Göteborg - Gefle rör det sig om.
jag har i efterhand hört samma sak (alltså före uppdrag granksning-programmet). om jag minns rätt så hade gefle vid detta tillfälle även skaffat sig en liten lucka till nedflyttningsplatserna (men var ju inte på något sätt säkra, som man kan se i dagens läge), om man nu ens ska anta att det har någon relevans, gäller det en/några spelare som sitter på utgående kontrakt skiter dom nog ganska hårt i om gefle skulle åka ner ifall dom har såpass låg moral att dom tar emot mutor.
Senast redigerad av M.S 2014-10-09 kl. 16:01.
tja, vi har ju t.ex. calciorunkaren brille som staplar in här varannan månad och börjar nostalgiskt babbla på om det glada 80-talet när malmö var bäst och vann varenda jävla år, samtidigt som man alltså faktiskt vann mästerskapet två år under hela årtiondet.
Återigen, med detta sagt, det handlar om att räkna seriesegrar och det betyder inte att jag (eller särskilt många andra tror jag) påstår att detta är större än ett SM-guld. Ingen särskilt intressant diskussion tycker jag heller. Bra att vinna serien fem år i rad men ingen enorm merit sett till utformningen av serie/slutspel.
Senast redigerad av Casaba 2014-10-09 kl. 20:44.
Återigen, med detta sagt, det handlar om att räkna seriesegrar och jag påstår inte att detta är större än ett SM-guld.
jag är medveten om det. nu var det ingen ny femtiosidorsdebatt gällande vem som vunnit flest guld som jag försökte dra upp. bara det faktum att det finns användare här inne som på allvar tror att malmö rådominerade på 80-talet bara för att de vann den ovikiga delen av tävlingen ett flertal gånger under 80-talet. känns lite som mexiko som går vidare från gruppen och åker i åttondelen VM in och ut. riktig dominans i VM senaste 24 åren av dom!
jag är medveten om det. nu var det ingen ny femtiosidorsdebatt gällande vem som vunnit flest guld som jag försökte dra upp. bara det faktum att det finns användare här inne som på allvar tror att malmö rådominerade på 80-talet bara för att de vann den ovikiga delen av tävlingen ett flertal gånger under 80-talet. känns lite som mexiko som går vidare från gruppen och åker i åttondelen VM in och ut. riktig dominans i VM senaste 24 åren av dom!
Skillnaden mot att vinna gruppen i EM och VM är att seriesegern var något som belönades. Det var prisceremoni och medaljutdelningen. Kan närmare likställas med Presidents Trophy i NHL än att vinna en grupp i VM.
1989 var det också seriesegrarna som till Europacupen.
Skillnaden mot att vinna gruppen i EM och VM är att seriesegern var något som belönades. Det var prisceremoni och medaljutdelningen. Kan närmare likställas med Presidents Trophy i NHL än att vinna en grupp i VM.
1989 var det också seriesegrarna som till Europacupen.
spelar det någon roll sett till anledningen att jag drog upp det? sa helt enkelt till vf att det är lönlöst att diskutera med folk av en viss lagtillhörighet (nåja, vissa) som tycker att man dominerade på 80-talet för man vann kvalserien till SM slutspelet flera gånger.
nu var jag inte född förrän i slutet av 80-talet, men rent spontant känns det för övrigt ungefär som en lika betydande belöning (minus 1989 då när folk säkert gick in för det) som att få medalj/pokal/vad-man-nu-får för att vinna dagens supercup. jippi, liksom.
Senast redigerad av M.S 2014-10-09 kl. 20:56.
spelar det någon roll sett till anledningen att jag drog upp det? sa helt enkelt till vf att det är lönlöst att diskutera med folk av en viss lagtillhörighet (nåja, vissa) som tycker att man dominerade på 80-talet för man vann kvalserien till SM slutspelet flera gånger.
Fast det var inte bara kvalserien till SM-slutspelet. Det var en titel man spelade om. Sedan kanske inte alla gick in för den lika hårt.