2014-10-08, 22:12
Medlem
Har ändå gått plus idag tack vare mina USA-aktier
Citera
2014-10-09, 01:22
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Började med aktier och indexfond i början av september och som mest låg jag +2000 kr men nu är det över -7000 kr. Jag är orolig att jag inte ens ska gå plus till årsskiftet, då hade jag lika gärna kunnat ha pengarna i sparkonto. Men min USA-aktie minskar i alla fall inte även om jag ligger nästan -1000 kr på den.
Citera
2014-10-09, 01:59
Medlem
Men för h-e, vad är det för trådstart som dessutom har 7 sidor okunskap.

1) Börsen är HÖGT värderad om du ser till de flesta nyckeltal jämfört med snittet av hur det brukar se ut.

2) Alternativet att lägga pengarna på börsen är att få en pissränta som aldrig varit lägre än nu dvs folk försöker ändå hitta de aktier som går bättre än index.

3) Har TS frågor på detta blir jag riktigt rädd för TS kompetens.

För Er andra; börsen, räntebärande etc är i dagsläget totalt ointressant att placera i. Det man ska göra idag är att starta företag, hitta investerare etc i och med den galet låga räntan. DÄR finns pengar att göra, ingen annanstans i dagsläget.
Citera
2014-10-09, 08:53
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Men för h-e, vad är det för trådstart som dessutom har 7 sidor okunskap.

1) Börsen är HÖGT värderad om du ser till de flesta nyckeltal jämfört med snittet av hur det brukar se ut.

2) Alternativet att lägga pengarna på börsen är att få en pissränta som aldrig varit lägre än nu dvs folk försöker ändå hitta de aktier som går bättre än index.

3) Har TS frågor på detta blir jag riktigt rädd för TS kompetens.

För Er andra; börsen, räntebärande etc är i dagsläget totalt ointressant att placera i. Det man ska göra idag är att starta företag, hitta investerare etc i och med den galet låga räntan. DÄR finns pengar att göra, ingen annanstans i dagsläget.

Jo, för alla vill och kan starta företag... Har man en vettig affärsidé så startar man företag oavsett om räntan är vad den är idag eller tre gånger så hög. Har man ingen vettig affärsidé eller vilja/möjlighet att starta eget så gör man inte det om räntan så är noll.
Citera
2014-10-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Började med aktier och indexfond i början av september och som mest låg jag +2000 kr men nu är det över -7000 kr. Jag är orolig att jag inte ens ska gå plus till årsskiftet, då hade jag lika gärna kunnat ha pengarna i sparkonto. Men min USA-aktie minskar i alla fall inte även om jag ligger nästan -1000 kr på den.

Varför är det så viktigt för dig att det prompt ska vara + på kontot till årsskiftet? Om din sparhorisont är september - december så gör du nog klokt i att inte ligga så tungt investerad. Börsen flukturerar ju hela tiden.
Citera
2014-10-09, 17:44
Medlem
Christopher.s avatar
Verkar gå mot en ny finanskris, när sist sjönk börsen 4 dagar i rad?
Citera
2014-10-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Men snälla...
Citera
2014-10-09, 17:49
Medlem
talgoxens avatar
Citat:

Tråden hamnar på "Aktuella ämnen" och Flashback:s intelligensreserv levererar direkt.
Senast redigerad av talgoxen 2014-10-09 kl. 17:53.
Citera
2014-10-09, 17:50
Medlem
carlss avatar
Citat:

Mindre än ett år sedan.
Citera
2014-10-09, 18:07
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Kolla utvecklingen över en längre tidsperiod så ser du dippar som denna överallt.
Citera
2014-10-09, 18:47
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Tråden hamnar på "Aktuella ämnen" och Flashback:s intelligensreserv levererar direkt.

Kan den upplyste tillhandahålla statistik? Såg statistik på att börsen gått ner 8 dagar i rad 2 gånger de senaste 20 åren. Vad det betyder rent konkret är en annan fråga.
Senast redigerad av Christopher. 2014-10-09 kl. 18:49.
Citera
2014-10-09, 20:32
Medlem
Porsennas avatar
Årets uppgång är väl helt borta nu?

-0,5% på NASDAQ OMX STOCKHOLM i år.

Jag har inga aktier för tillfället med har mina pensionspengar i svenska fonder. Så jag håller ett öga på utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in