2014-10-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Tydligen finns det två allsvenska klubbar med spelare som lägger sig. Vilka är det?
Om jag skulle peka ut en spelare så skulle det vara den där Ivo någonting, målvakt i BP som under sommaren var avstängd efter att ha skrikit neger till snut på mcdonalds. Han har stått för en del makalösa insatser i negativ bemärkelse, lite för dåligt för att jag inte ska höja på ögonbrynen. Förlora matcher är något BP fixar utan påtryckningar från asiatiska spelsyndikat men spelen på över/under i några av matcherna han spelat borde någon gräva i.
Citera
2014-10-08, 22:45
Medlem
nomadics avatar
Vad var det egentligen som hände med Ivo Vazgec i BP i somras? Han var ju otroligt darrig i våras för att sedan plötsligt bli avstängd av klubben där ingen av parterna ville säga anledningen. Han har väl inte spelat något sedan dess? Han spelade ju dessutom i Landskrona under åren 2011-2012...

Edit: Dalesmale var en minut före!
Citera
2014-10-09, 01:45
Medlem
elguanteletes avatar
Flikar in ett tips ang. BP. (FB) Riggade matcher

Användaren anteri17 påstår att BP inte är allsvenska laget, han säge sig ha "nära, privata mycket trovärdiga källor". Sen att det är lite upp till varje person att tro på det han säger, men han har alltid varit en vettig skribent på forumet så ser ingen anledning till att han skulle skriva strunt nu.

Mest logiskt vore väl ändå ett lag som ligger lagom bekvämt i mitten - alltså ingen guldstrid (vi kan väl även passa på att utesluta lag som slåss för europaplats?) och inte heller riskerar eliminering.
Citera
2014-10-09, 01:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elguantelete
Flikar in ett tips ang. BP. (FB) Riggade matcher

Användaren anteri17 påstår att BP inte är allsvenska laget, han säge sig ha "nära, privata mycket trovärdiga källor". Sen att det är lite upp till varje person att tro på det han säger, men han har alltid varit en vettig skribent på forumet så ser ingen anledning till att han skulle skriva strunt nu.

Mest logiskt vore väl ändå ett lag som ligger lagom bekvämt i mitten - alltså ingen guldstrid (vi kan väl även passa på att utesluta lag som slåss för europaplats?) och inte heller riskerar eliminering.

de enda lag som ligger bekvämt i mitten är typ helsingborg, åtvid, kalmar, dif o örebro, där några av de t.om skulle kunna nå en europaplats.

måste det vara i årets allsvenska det gäller?
Citera
2014-10-09, 02:03
Medlem
elguanteletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
de enda lag som ligger bekvämt i mitten är typ helsingborg, åtvid, kalmar, dif o örebro, där några av de t.om skulle kunna nå en europaplats.

måste det vara i årets allsvenska det gäller?

Nu är det jävligt sent och jag ska egentligen sova men om jag minns rätt så påstår antingen samma kille som påstod att det inte var BP att matchen spelades nu i höst (jag är så jävla trött att jag inte ens minns vad hans användarnamn var, men är för nyfiken på ämnet för att få någon sömn) eller så nämnde Liridon det i UG:s program. Det enda jag är säker på är att det som sas var att matchen spelades nu i höstas.

Och när jag tänker efter är det användaren. Programmet spelades väl in i somras?
Citera
2014-10-09, 13:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Tar Stahre inte laget till en andraplats bör han avgå. Hans resultat är inte acceptabelt.

En vinst är en vinst, en förlust är en förlust, enkelt. MFF är mig veterligen dom enda som framhåller en förlust som sin största framång.

Om MFF tar någon titel i Europa så kommer dom i kapp.
Fattar fortfarande inte det resonemanget - är det en större prestation att vinna superettan än komma tvåa i allsvenskan?
Citera
2014-10-09, 14:36
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Fattar fortfarande inte det resonemanget - är det en större prestation att vinna superettan än komma tvåa i allsvenskan?

Vem pratar om allsvenskan?

Du skrev:

Citat:
Jag har aldrig fattat hur det där kan vara så mycket att snacka om, den som vinner europa leauge är ju till exempel fortfarande för dålig för att få spela i champions league.

Att vinna en cup är bättre än att delta i t.e.x CL-gruppspel eller förlora en final.
Citera
2014-10-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vem pratar om allsvenskan?

Du skrev:

Att vinna en cup är bättre än att delta i t.e.x CL-gruppspel eller förlora en final.
Är det bättre att vinna svenska cupen än att komma tvåa i Champions League?
Citera
2014-10-09, 14:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Det är större att vinna UEFA-cupen(Europa League) än Allsvenskan. På samma sätt som det är större att vinna svenska cupen än att komma tvåa i allsvenskan... I teorin alltså..Det handlar ju om att vinna titlar.

Det är det man får sätta det i relation till
Citera
2014-10-09, 14:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det bättre att vinna svenska cupen än att komma tvåa i Champions League?

Ja...I princip. Men självklart är det inte så det känns.
Citera
2014-10-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja...I princip. Men självklart är det inte så det känns.
Enligt vilken princip? Det är väl verkligheten vi förhåller oss till? Jag tror att 99,99% av alla allsvenska lags supportrar hade tyckt att det var större/bättre att komma tvåa i Champions League. Egentligen tror jag 100% hade tyckt så, men nån tok finns väl alltid att hitta.
Citera
2014-10-09, 15:09
Medlem
anteri17s avatar
Laul hade en lista med matcher som stämde överens med Liridons snack om 2-0 i runt 20:e minuten. Matchen jag åsyftade i tråden om riggade matcher finns med bland dessa sju matcher.

Jag har också fått veta att Syrianska - Sirius, i öppningsmatchen av SE, mycket sannolikt var riggad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in